[XOne] HDMI-kabel, Wel beeld geen geluid!

Discussie in 'Games' gestart door jarydart, 28 feb 2012.

1. jarydart

jarydart Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik heb laatst een HDMI kabel voor 29,95 euro gekocht.
    Later aangesloten op xbox 360 met kinect. Zoals in de titel vermeld heb ik wel beeld geen geluid.
    Nadat ik wat research op google had gedaan, kwam ik er achter dat er meer mensen met dit probleem zitten. Alleen zag nergens een oplossing.

Zou iemand me misschien voorgoed kunnen helpen met dit irritante probleem.
    Alvast bedankt.

2. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ga eens naar settings -> system -> console setting -> audio.

Staat de instelling daar op digital stereo? Zo niet, zet hem daar dan op.

3. jarydart

jarydart Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar staat hij wel op.
    Heb echt van alles al geprobeerd.
    Moet ik trouwens ook de vga kabel er in doen of niet?

4. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Nee, alleen de HDMI kabel is voldoende. Zorg ervoor dat je voor de rest geen andere kabels in de AV-poort hebt zitten.

Wat je nog kunt proberen is onder console settings naar display te gaan en dan "display discovery" uit te schakelen en vervolgens de xbox en TV opnieuw aanzetten.

Let op, als display discovery uitstaat moet je zelf de resolutie instellen. Dit staat als het goed is onder HDTV settings bij display. Kies hierbij voor 720P als je een HD-ready TV hebt, of voor 1080P als je een full-HD(1080P ready) TV hebt. Doe dit NADAT je alles opnieuw hebt ingeschakeld.

Laatst bewerkt: 28 feb 2012
  5. jarydart

jarydart Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een Philips Cineos 32PF9966/10. Het is een HD-ready.
    Ik zal het zeker proberen, zal het je zo laten weten of het gelukt is.
    Alvast bedankt.

6. jarydart

jarydart Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net gekeken maar het beeld deed ineens heel vaag toen ik hem op 720 probeerde te zetten.

7. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Als je de resolutie veranderd vraagt hij de eerste keer of het beeld goed weergeven word.

Daarna vraagt hij of het beeld op 50 hertz vernieuwingsfrequentie goed weergeven wordt wat nodig is bij het opschalen van niet-HD films. Als dat niet goed weergeven word, kun je gewoon nee selecteren. 50 Hertz is niet nodig voor games.

Als een HD-ready tv bij 720P altijd geen goede weergave geeft dan is er iets mis, met de kabel, met je xbox 360 of met je TV. Het HD-ready logo op je TV garandeert juist dat hij deze weergave aankan.

Is het probleem met het geluid trouwens nu opgelost?

8. jarydart

jarydart Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst even over de 720p.
    Hij weergeeft hem niet goed, alleen bij 480 is er goed scherp beeld.
    En nee, nog steeds is het geluidsprobleem niet opgelost.
    Wat bedoelde je eigenlijk met: Als een HD-ready tv bij 720P altijd geen goede weergave geeft dan is er iets mis, met de kabel, met je xbox 360 of met je TV.

De kabel is goed, xbox 360 doet het goed, het zou mn tv misschien kunnen zijn alhoewel dat wel raar zou zijn als mn tv HD-ready is.

Bedankt trouwens dat je me wilt helpen, aangezien jij de enige bent die hier op reageert.

9. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Wat bedoel je precies met dat hij het niet goed weergeeft. Beschrijf eens hoe het beeld eruit ziet. Het ligt misschien aan een instelling op je tv.

Als het niet aan een instelling ligt dan zou ik gewoon contact opnemen met philips.

Wat ik bedoelde met 'altijd' is niet alleen tijdens de 50hertz test als je de resolutie veranderd. ;)

480p is gewoon standard definition en naar mijn mening gewoon lelijk. Valt niet op te gamen, al helemaal niet op een LCD. In 2012 heeft bijna iedereen wel een HDTV in huis of zijn 360 op een monitor aangesloten en daar zou je gewoon gebruik van moeten kunnen maken.

Laatst bewerkt: 29 feb 2012
  10. jarydart

jarydart Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij 720 beweegt het beeld en er komen andere kleuren in voor dan dat je hem op 480p hebt staan, ligt het dan toch aan een instelling, zoja welke?
    Tv is gewoon goed.

11. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Nee, ik kan me niet voorstellen dat dit aan een instelling ligt. Ik zou zeggen, neem contact op met Phillips want er is iets niet goed met jouw TV.

Deel Deze Pagina