1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

He Graveheart, dat modden he...?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door twi, 17 jun 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    ...vind je dat nou nog wel leuk? Je doet het zo verkrampt, dat het eigenlijk gewoon ergelijk wordt als user zijnde. Zie ook de thread die je nu weer van user "Ajax" dicht hebt gegooid.

    http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=54074

    Okee, dat er regels zijn op Xbazar kan ik mee leven. Maar kunnen jullie daar niet gewoon IETS relaxter mee omgaan? Het begint namelijk gewoon ontzettend irritant te worden dat zoveel "normale" threads om minuscule kutredenen worden gesloten. Dat er rare figuren tussenzitten die geen goede threads kunnen maken, ok. Dat er mensen zijn die elke drie uur hun topic omhoogkicken dat is ook vreselijk irritant en top dat daartegen wordt opgetreden. Maar als je nu een reactie plaatst een minuut na je vorige omdat je niet zulke goede vrienden bent met de editknop, dan kun je dat toch niet als topickicken zien? Als je 23 uur (en 59) minuten na je vorige bericht een kick-reactie plaatst, dan is het toch van de gekke dat je topic op slot wordt gegooid?

    Lighten up, het is ook maar een forum. Of maak van Xbazar een prikbord waarop niet meer d.m.v. reacties gereageerd kan worden en laat alles via PM/email lopen. 't Is maar een suggestie hoor...
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Er zijn regels om ze te volgen, klaar.
    Hou je je daar niet aan, dan gaat je topic dicht.
    Kicken binnen 24 uur is al tijden verboden, en daar word behoorlijk soepel mee omgegaan.

    Om even een voorbeeldje van Ajax te geven...
    Post op : 14-06-2004 / 15:00
    Post op : 14-06-2004 / 16:39
    En vervolgens 2 posts op...
    Post op : 16-06-2004 / 16:33
    Post op : 16-04-2004 / 16:34

    Het hele idee achter de Geen kicken binnen 24 uur regels, is dat men eens moet leren de posts te editten.
    Dit gaat al tijden goed, en komt steeds minder voor dat ik een topic moet sluiten omdat iemand de regels overtreed.
    Helaas ging Ajax tot 2 keer toe de fout in, en is zijn topic daarom dicht.

    Over het algemeen doe ik daar absollut niet moeilijk over.
    Meestal kijk ik bij 2 tot 3 uur te vroeg nog wel even de andere kant op.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2004
    2 mensen vinden dit leuk.
  3. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ja twi voortaan eerst maar beter lezen :)
     
  4. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Twi, Ik ben het gedeeltelijk met je eens. dat Graveheart die thread sluit omdat hij na 1 min geëdit heeft, dat had inderdaad niet gehoeven. Maar aan de andere kant moet je wel ergens een grens stellen, die grenzen worden steeds strenger en duidelijker, omdat het blijkbaar moet! Vroeger (Jaar geleden ofzo) hoefde dit allemaal nog niet, omdat Xbw toen nog niet zo commmercieel was. De regels moeten wel streng nageleefd worden want op 10.000+ members, daarvan 2000 Frequente posters, kan je als mod niet te soepel omgaan met de regels, omdat het dan een puinhoop wordt. Ik vind dat Graveheart deze thread niet dat hoeven sluiten, maar over het iest soepeler omgaan met de regels ben ik het met Twi oneens.
     
  5. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Maar mag ik dan vragen wat er zo erg is om niet die editknop te gebruiken? Kijk als je drie of vier keer achter elkaar post is het irritant, maar als ik iets vergeet in m'n post te zetten, en ik post een minuutje of twee later de toevoeging (of aparte reactie op iemand anders), ik zie daar persoonlijk de moeilijkheid niet van in. Charmant was het niet, die tweede post, maar om nu die minute-post als kick te zien vind ik wat raar.

    Overigens wil ik behoudens dit (waar ik me soms aan irriteer) wel complimenten geven voor de manier hoe je de thread van die privateryan aanpakt :)
     
  6. VoYTeC

    VoYTeC Xbox Af -_-

    Berichten:
    429
    Leuk Bevonden:
    1
    Die Privaterayen was idd een |:-
     
  7. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    kon dit niet gewoon via een pm? |:-
     
  8. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Nee
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  9. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Voor Graveheart is het net zoveel moeite om naar de edit-knop te graaien als voor jou :) Waarom zouden wij ons dan moeten aanpassen voor iets wat je zelf ook fout doet.
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  10. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Wat moet 'ie dan editen, als iemand twee posts plaatst vrij snel achter elkaar, zonder de bedoeling te hebben te kicken?
     
  11. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Je vergeet in dit geval de eerste kick, waar wél anderhalf uur tussenzat en dus wel degelijk als een (verborgen) kick kan worden opgevat. Normaal gesproken zal niemand moeilijk doen om een extra post een minuut later (al kan ik Graaf ook geen ongelijk geven als ie dat wel zou doen, regels zijn immers regels), het gaat hier om iemand die dubbel in de fout gaat, in dat geval is een slotje geheel terecht.
     
  12. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Kan toch makelijk in 1 post? Stel je vergeet iets dan edit je toch ff :confused: Doe ik zo vaak, zie het andere ook altijd doen in de overige subfora. Waarom kan het dan in Xbazar niet?
     
  13. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar Af en toe kunnen jullie moderators wel zeiken hoor
     
  14. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Dat je het ergens niet mee eens bent mag natuurlijk maar kom dan teminste aan met argumenten, of voorbeelden die je zeikerig vindt overkomen. Met zo'n reactie kunnen we niks. Willen we verbeteren dan zullen we toch echt eerst moeten weten wat we fout doen.

    Vooral in Xbazar moet er gewoon streng gecontroleerd worden anders wordt het echt een puinhoop daar, wat we maar al te vaak al hebben gezien.
     
  15. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Tuurlijk kan het, maar om er nou zo'n punt van te maken als het een keertje gebeurt... :)
     
  16. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wordt er ook gebanned op IP op Xbazar?
    Want een vriend van me is zojuist keihard genaait door privateryan
    Moderator Graveheart heeft nog een post gedaan dat hij een naaier was...
    Maar krijgt deze persoon de kans om weer opXbazar te komen maar onder een andere naam?
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Maar dat word toch ook gezegd: iedereen kan een foutje maken maar er zijn regels. Als 10000+ members één keer een foutje maken is het wel ineens 10.000+ extra reacties waardoor Xbazar een in één klap zooitje wordt. En bekijk het aan de positieve kant, door een nieuwe thread aan te moeten maken heb je ineens twee threads (een gesloten + open) lopen waar mensen kunnen kijken naar hetgeen jij aanbiedt :)
     
  18. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Hoezo wordt er een punt van gemaakt? 2 posts achter elkaar binnen 24 uur wordt gezien als een kick, dat weet iedereen. Dus kan je van tevoren weten dat je thread op slot wordt gedaan als je een keer dubbelpost ipv te editten. Daar wordt geen punt van gemaakt jij maakt er nu een punt van :p Is het werkelijk teveel moeite om eerst op de edit knop te klikken?
     
  19. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Dude, ik heb ook met hem gehandeld en het ging heel erg goed. dus tja wat moet er nu gebeuren? :confused:
    *edit* (vrij recent - vorige week)
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2004
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ho ho, dat heb ik niet gezegd.
    Ik heb alleen gezegd dat die persoon op het moment gebanned was.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina