[PC] Hearts of iron II(world war 2 strategy game).

Discussie in 'Games' gestart door ganontoad, 18 jan 2006.

1. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er bestaat al een tijdje een heel mooi spel waarin je de gehele 2e wereldoorlog kan naspelen als ieder land dat je maar wilt; inclusief Nederland, Belgie en zelfs Luxemburg (ookal heb je in het laatste geval niet echt veel te doen :+ ).

Het vorige deel heb ik zelf nooit gespeeld, maar ga ik zeker een keer spelen:) !
    Je dient van alles en nog wat te besturen:

Ministers aanstellen;

Luchtmacht maken (tactical bombers, strategic bombers, interceptors, gliders, naval bombers)

Landmacht maken (tanks (diverse soorten), infantery (motorised, mountain, marines etc), police, militia enz enz). Daaraan kan je zelfs nog brigades toevoegen (denk aan engineer, AT))

Marine maken (destroyers, light cruisers, battleships, transports..)
    Werkelijk teveel om op te noemen.8) !

Grondstoffen managen (olie, ijzer, energie).

Zorgen dat er genoeg mankracht en supply is voor je troepen.

Diplomatie voeren met elk land dat je maar wilt zoals;

Aanvalsverdragen sluiten, handelsverdragen sluiten enz enz.._O_

Nieuwe technologien onderzoeken met elk een afzonderlijke afdeling zoals:
    Infantery; armored; air; naval; (elk met een aparte doctrine (manier waarop ze het uitvoeren)); industry enz enz..

Zoals je kan lezen kan het niet op in deze mooie game :D!
    Dan zijn er ook nog eens ontzettend veel mogelijkheden qua troepenverplaatsing en aanvals of verdedigingsmogelijkheden...

Had ik al vermeld dat dit alles realtime wordt uitgevoerd.
    Je kan het spel op verschillende snelheden spelen en op pauze zetten, dus wanneer jij dat wilt behoud je 100 % overzicht.

Online spelen is ook mogelijk!_O_

Neem eens een kijkje op de website van het spel:
    http://www.heartsofiron2.com/

Dit is trouwens een spel voor ervaren strategie spelers, niet voor mensen die het snel opgeven omdat hun hersenen niet zo'n hoog niveau aankunnen :'-( O-) .. Haha
    Download de demo vanaf Fileplanet:
    http://www.fileplanet.com/148628/140000/fileinfo/Hearts-of-Iron-2-Demo

Graag serieus reageren of helemaal niet reageren..

Laatst bewerkt: 19 jan 2006
  2. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een vraag, dit is toch een bordspel?, en nog een vraag waar kan je het pc spel kopen/spelen, lijkt me wel leuk, het bordspel vind ik imho erg goed, als je online kan spelen lijkt het me wel super, maar je ziet geen realtime battles in de pc game ala rtw he?

3. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uitleg.

Het is een bordspel ja :) .
    Je heb super veel provincies in dit spel of in ieder geval delen van een land.
    Zo heeft nederland: Amsterdam, Rotterdam, Friesland, Groningen, Arnhem en Utrecht.. Dus een land heeft meerdere provincies waar je legers kunt neerzetten.
    Het is een stuk geavanceerder dan de A&A (Axis & Allies) serie.
    Je zult de divisies niet realtime zien rondlopen, maar je kan wel hun voortgang (of ondergang O-) ) checken.
    Het spel is heel overzichtelijk alleen je moet het even door hebben.

Het spel ligt niet zo veel in de winkel, want ik heb hem volgens mij nog nooit daar gezien. Ik heb de game online besteld. Bij Bol.com staat hij te koop voor Euro 29.99. Toch raad ik aan even de demo te downloaden en kijken of het je bevalt :) .

Veel plezier en ik hoop je online te zien, het is misschien beter om als je gaat spelen hier je IP door te geven of via de mail want een game zal in meerdere keren gespeeld moeten worden. Bedankt voor de serieuze reactie _0/ !

4. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben rtw gewend dus het speelveld zal ik me niet zo erg aan irriteren :) , ik dacht dat het Axes and allies was, want daar heeft een vriend van mij een bordspel van volgens mij, erg leuk, alleen jammer dat je geen realitime gevechten ziet, nou ja, wle gaaf trouwens dat je zoveel landen kan zijn, heeft ieder land ook zijn eigen speciale dingen, nits etc, zodat niet alle communistische landen dezelfde technieken en units gebruiken?

Btw, op gamerankings rkijgt het spel een 82% erg goed, alleen ze zeiden dat het voor de gemiddelde arcade RTS speler teveel werd en de instap is moeilijk, jammer dat ik geen fileplanet account heb, daar moet je toch voor betalen?

5. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    A&A

Het scheelt niet veel van Axis & Allies.
    Ik heb het deel 1 en 2 van Axis & Allies, deel 1 is verreweg leuker alleen draait niet meer (goed) op de huidige hogere systemen. Elk land heeft andere soorten bonussen. A&A is trouwens een kansspel, elke beurt worden er met dobbelstenen gegooid om te bepalen wat de uitslag is van een conflict.

Zoals dat Duitsland bijvoorbeeld verreweg superieur in gepanzerde eenheden is en Engeland een hele goede marine heeft. Bovendien heeft elke soort regering (links/rechts; democratisch/communistisch enz) andere eigenschappen die je om het jaar kan veranderen, waarmee je ook gelijk je strategie in de verre toekomst bepaald.

In principe zou ik ook wel zo'n bordspel willen kopen van A&A, maar het is gewoon een feit dat er te weinig mensen zijn die het willen spelen :'-( .

Ps: Je kan gratis een gamespy/fileplanet account aanmaken, wel even er voor zorgen dat je alle newsletters e.d uitzet, dan heb je voor de rest nergens last van.

6. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kwam er net achter dat ik nog een account heb dus heb de demo meteen gedownload, het zal mij benieuwen, na de reviews van ign en gamespot wordt toch echt duidelijk gezegt dat het erg complex is, en dat is opzich niet het probleem maar mijn engels is niet superb, maar ik kan rtw ook goed begrijpen dus, dit is alvast mooi puntjuh:

:)

7. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :)

In ieder geval bedankt voor de belangstelling :) .

Ik weet uit ervaring dat heel veel mensen even de demo downloaden en al heel snel opgeven omdat het gewoon heel moeilijk is om veel te gelijk te regelen in dat spel, maar mensen die het spel wat langer spelen worden beloond met hele mooie en realistische gameplay.
    Er is trouwens ook een 'trainer' beschikbaar voor het spel waarmee je onbeperkte grondstoffen kunt krijgen. Handig voor de beginner die het nog een beetje moet leren.

Als je iets niet snapt aan het spel wil ik heel graag helpen.
    Email me dan maar: ganontoad@hotmail.com of post het in deze topic.
    Er is ook een handleiding beschikbaar in pdf formaat (55 pagina's) of je kan een kijkje nemen op het forum voor uitleg.

http://forum.paradoxplaza.com/forum/forumdisplay.php?f=255

Have fun! *)

8. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Die demo is inderdaad erg pittig, maar persoonlijk vind ik de tijd wat snel gaan, vooral als beginner, probeerde de gealiieerden in te sluiten in belgie, maar hun krijgen steeds extra support van frankrijk en engeland via de zijkant (normandie) :confused:

Btw waar dkan je de handleiding op het forum kijken, is altijd wel handig :)

9. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hulp..

Je kan de tijd zo snel laten gaan als je wilt...
    Bovenaan zit een tijdsindicator... Met de linkermuisknop kan je hem op pauze zetten en met de rechtermuisknop kan je verschillende snelheden kiezen.

Laatst bewerkt: 19 jan 2006
  10. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ik wil de demo wel proberen, alleen ik vind er niks aan om me perse weer op fileplanet aan te moeten melden.

Is de demo misschien ook ergens anders vanaf te halen?

11. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Demo en handleiding.

De demo is ook vanaf deze link te downloaden. Er is geen aanmelden of zoiets dergelijk nodig: http://www.gamershell.com/download_7840.shtml

Voor de handleiding, die is niet via legale wegen te krijgen naar mijn weten, dus ik zal ook maar iets illegaals hier neerzetten, want er staat in de forum regels dat dat verboden is :) . Misschien zit hij ingesloten bij de demo als pdf bestand?
    @ Conquistador: Het is echt de moeite waard om het even te downloaden.
    Succes!
    Ik hoor graag reacties over het spel, negatief of positief.

12. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    lol, ondekte net pas dat het weer en de economie ook een rol spelen, ik vond het al vreemd waarom soms me vliegtuigen niet gingen, wel gaaf hoor, verslavend is het wel, alleen echt retemoeilijk, heb nog niet 1 keer gewonne van de geallieerden :{

13. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :D

Blij dat je het leuk vind *) .
    Als je het hele spel aanschaft kan je van 1936 tot 1947 spelen.
    Dan kun je dus over een tijdspan van 10 jaar je gehele plan van aanpak samenstellen.
    Zo heb ik nu als Italie in 1939 al Albanie, Ethiopie, Yugoslavie en Griekenland veroverd. Verder kan ik niet veroveren want anders verklaren Rusland en Duitsland mij de oorlog, omdat ze de vrijheid garanderen van Roemenie en Bulgarije. Daarna heb ik met duitsland en japan verdrag gesloten, maar dan vallen Engeland en Frankrijk mijn marine aan en vermorzelen die :'-( . Dus even een oude savegame loaden O-) . Dan wacht ik nog wel even tot 1941 met dat verdrag :D.

Tip voor jou: Omcirkel je vijanden en zorg dat hun supplylines verbroken worden. Zorg ook dat je vliegtuigen air superiority geven (ik weet niet of dat nog mogelijk is in jouw campagne) evenals interdiction (het aanvallen van grondtroepen). Probeer ook een beetje vooruit te kijken en gooi zoveel mogelijk op 1 cluster van provincies en probeer als duitsland in 1 x grote klappen uit te delen inplaats van een groot front. Zorg ook dat je in het productie scherm wat industrie capaciteit op versterkingen zet en supplies.
    Succes ermee!

14. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Dankje voor de link ik ga vanavond het spelletje eens bekijken :)

15. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen probleem.

Graag gedaan. Veel plezier ermee :p .
    Niet te snel opgeven, gewoon even proberen. Het spel heeft hele diepe gameplay en nagenoeg onbeperkte mogelijkheden.
    Misschien 'own' ik je in de toekomst online als jij rusland bent en ik luxemburg ben :9 .

16. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als the republic of lichenstein erin verwerkt zit zie je me daarmee wel de wereld veroveren terwijl jou mannen na elke nederlaag hun mraal daalt :p

17. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wordt nou maar niet te overmoedig haha!
    Ik krik mijn moraal van mijn onderdanen op met het bloed van jouw slachtvoerachtige soldaatjes.. O-)

Deel Deze Pagina