Heeft iemand ervaring met de Cambridge SoundWorks® MegaWorks® THX® 2.1 250D?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lorre, 26 jun 2003.

1. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik zou graag wat beter geluid uit men box krijgen, maar voor 5.1 heb ik geen plaats, dus viel mijn oog op dit:
    Site
    Vermogensspecificaties:
    o Totaal burstvermogen van het systeem: 300 watt
    o Frequentierespons satellietluidsprekers 150 Hz - 18 kHz +/- 3 dB
    o Frequentierespons subwoofer 32 Hz - 150 Hz +/- 3 dBo SNR 99dB
    o 75 watt (RMS) per satelliet
    o Krachtige subwoofer van 150 watt (RMS)

Is er iemand die deze set heeft en die me kan zeggen hoe hij klinkt?
    En kan iemand me met zekerheid zeggen of hij op de xbox werkt?
    Ik weet dat hij duurder is dan een 5500D, maar ik heb liever een supergoed 2.1 setje dan een matig 5.1 setje

2. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
  3. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk het niet want dat gaat over 5.1 spul en zo

Ik had het trouwens eerst aan een Admin gevraagd en die zij om een aparte thread te maken

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    vermogen heeft ie iig wel, en niet zo een beetje ook, hij zal daardoor denk ik wel een flink goede kwali hebben.
    maar vraag me af of 2.1 zoveel beter is dan tv geluid, mn tv kan behoorlijk hard en met 3d optie wordt geluid iets breder, dan heb je er een subwoofer bij, maar misschien heeft jouw tv niet zo een goed vermogen en dan is dit een goede oplossing, je kamer is te klein (small) voor 5.1 das wel jammer, maar kan je weinig aan doen:D Ik weet niet of sub werkt als je hem direct aan tv aansluit, denk wel dat ie dan al goed werkt, dus dan heb je geen adv scart nodig, mocht dit niet zo zijn, dan ben ik bijna zeker van dat je hier toch goed geluid uit haalt met xbox (ook uit sub), maar dat weet ik niet zeker omdat ik niet weet of je in xbox geluidsinstellingen 2.1 kan kiezen, dacht het niet maar weet niet of stereo de sub goed pakt.

5. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    TV heeft 7 watt speakertjes|:-
    Een advanced scart cable heb ik, maar ik zou hem rechtstreeks op de tv aansluiten (normaal gezien geen probleem)
    Bovendien kan ik dit setje (zeg maar gerust deze set) ook op men pc gebruiken

6. unclebill

unclebill peer2peer

Leuk Bevonden:
    0
    TV geluid goed?
    jij hebt er werkelijk geen bal verstand van.|:-

maar lorre je hebt toch wel plaats voor 2 achterspeakertjes?
    5.1 geluid wordt langzaam maar zaker de standaard. Je kunt nu echt beter ff doorsparen en een goede 5.1 set halen. Kan je jaren mee vooruit, anders wil je toch volgend jaar weer iets beters.

7. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    jij hebt er verstand van wou je zeggen, als zn kamer te klein is voor 5.1 heb je er nix als je geen goed 5.1 effect kan krijgen doordat speakers op elkaar staan, dan kan ie juist wel beter een goede 2.1 set nemen. Ik weet niet wat voor tv jij hebt maar de mijnes geeft prima geluid!

8. unclebill

unclebill peer2peer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook geen grote kamer, maar moet je toch gelijk geven:
    uit die 7 watt speakertjes in mijn tv komt veeeeel beter geluid als uit mijn 5 x 100 Watt Dolby 5.1/DTS receiver.

|:- :'-(

9. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil wel 5.1, maar
    1) Kabelsoep
    2) Dubbel zo duur als je iets deftigs wilt (Logitech Z-680)
    :cool: Mijn Game-zetel staat in een hoek dus kan ik die achterste speakertjes moeilijk plaatsen zoals het hoort
    4) 5.1 is vrij opvallend als er bezoek komt (Xbox staat in woonkamer)

Sarcasme hoop ik?

Laatst bewerkt: 26 jun 2003
  10. unclebill

unclebill peer2peer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja.

Dan is dit setje op zich wel goed denk ik.

11. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ik zou toch maar voor die 5.1. gaan en desnoods heel je "game-zetel" verplaatsen

12. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het gaat nu niet over de keuze tussen 2.1 en 5.1, maar over DIT setje en of DIT goed klinkt

Dus als er iemand ervaring heeft met dit setje, dat die persoon dan zegt wat hij ervan vindt zodat ik iemand anders zijn mening eens weet

Ik doe dit enkel omdat ik niet onmiddelijk een review vond op het internet, dus als jij er een vind mag je die ook posten

Dank bij voorbaat

13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    er zijn andere mensen op de site met een 2.1 systeem (voornamelijk van thrustmaster), misschien kunnen die zeggen hoe het is, het is dan niet hetzelfde maar vermogen maar je kan dan toch een aardig beeld vormen.

@unclebill: heb ik gezegt dat mn tv 5.1 geluid geeft of zulke sterke boxen heeft, nee, dus ik weet niet waar het op slaat om t zeggen dat een 5.1 5x100watt beter is als sarcastische opmerkingen want dat is logischerwijs niet beter, maar dat wil niet zeggen dat een tv geen slecht geluid kan hebben. Ik zou geen 2.1 systeem nemen, maar das mijn mening.

14. unclebill

unclebill peer2peer

Leuk Bevonden:
    0
    Een 5.1 5x100watt set is beter dan een sarcastische opmerking?:confused:
    Uuhm ik denk dat je bedoeld dan een tv speaker.

Uit een tv speaker komt gewoon standaard geluid net als uit je wekkerradio(wel wat berter maar goed). Dit is goed genoeg om bijvoorbeeld een soap of tekenfilm te kijken, maar met een surround systeem kan je aan tv en film en games een extra dimensie geven.

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    zin was beetje vaag maar klopt wel, nou jah, wel vaag maar goed

een tv kan best wat vermogen leveren, vaak niet het meeste, maar aangezien hij meestal toch niet op full volume staat kan er best wat uit komen, en op sommige tv's zit virtual pro logic, en dat maakt toch lekker 3d geluid uit je tv, niet 5.1 maar niet zo stereo. en om dan een 2.1 set te kopen zou ik het zonde vinden omdat ik dan alleen een extra subwoofer heb, geen 3d geluid of noem maar op, tenzij je tv speakers zwak zijn.

Deel Deze Pagina