Ik heb de verschillende "handleidingen" doorgelezen, maar ik kan niet vinden hoe ik met mijn modem (ADSL Speed Touch USB) online kan met mijn Xbox, ik vroeg me dus af of er iemand is met dezelfde setup en modem die wel online is. even voor de duidelijkheid dus, mijn ADSL modem gaat in mijn PC via een USB poort, ik heb dus geen netwerkaart.
Als je Windows 2000/XP/Me hebt kan je internet connection sharing aanzetten. Je moet dan wel eerst een netwerkkaart kopen (met een hub, of misschien ook gewoon met een UTP crosscable). Er bestaan ook ethernet to USB kabels, maar ik heb geen flauw idee hoe die werken. Je kan in ieder geval niet dat usb adsl modem direct op je xbox aansluiten. Thuis heb ik de xbox via een hub aan de computer met connection sharing, dat werkt prima!
Ik zelf ben ook in het bezit van een USB MODEM voor ADSL. Met dit modem is het niet mogelijk om rechtstreeks de XBOX aan te sluiten. Je moet in dit geval in je PC een netwerkkaart installeren. In het nieuwe xboxmagazine (nr. 2) staat het een en ander uitgelegd.
Ik heb de nieuwe xboxmagazine (nr. 2) gelezen, maar daar staat dat je 2 netwerkkaarten nodig hebt voor de USB modem, dat lijkt mij toch 1 teveel, maar ik kon niet vinden wat voor soort netwerkkaart je precies moest hebben.
Je hebt inderdaad maar 1 netwerk kaart nodig. Ik zelf heb een 3com kaart, nadeel is dat hij iets duurder is, voordeel is dat er altijd drivers zijn te downloaden. Neem een netwerk kaart met een 100mb doorvoer snelheid. Zorg ervoor dat je de netwerkkaart kunt installeren, meestal gaat dat zeer eenvoudig, maar soms!!!
ok, 1 netwerkkaart met 100 mb doorvoersnelheid, maar dat instaleren is dat een kwestie van die kaart in een lege slot zetten, of moet ik ook nog iets doorlinken? en ik heb ook toch nog een kabel nodig, ik dacht dat jee een utp-crossover kabel nodig hebt, klopt dat?