1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Heftige ondergang van Nintendo

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CylonNL, 31 mrt 2004.

  1. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ondergang van Nintendo

    Het gaat slecht met Nintendo sinds de snes(niet dat ze armer zijn geworden maar verlies aan populariteit) de N64 had de strijd verloren en de gamecube wederom het aantal developpers dat games maakt loopt terug.het enige waar the big N nog aan verdient zijn hun eigen franchises.Nintendo verdient nu nog bakken met geld aan de gba maar met de komst van de PSP zie ik het al helemaal somber.(maar de DS dan?)als ik de berichten van de spec. van de DS mag geloven wordt dit apparaat infernieur aan de PSP(dus geen waardige concurrentie)mijn vraag hoe lang houdt Nintendo het nog vol op de manier?
     
  2. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Sad but true. Nintendo schikt veel casual gamers af, met hun vreemde console en controller ontwerp, en met hun (in de ogen van veel mensen) 'kiddy'games. Niet dat die games slecht zijn, maar de gemiddelde gamer wilt niet met een jochie in een witte maillot dungeons verkennen, of met een koddige loodgieter op platformen springen. Die wilt lekker scheuren in vette auto's, knallen met veel bloed, en spellen gebaseerd op licensies.
     
  3. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Wat is het nut van dit topic? |:-

    En de DS is niet een concurent voor de psp.. dat zegt Nintendo zelf ook. het is wat anders. De 'echte' opvolger van de GBA komt volgend jaar pas uit ofzo. Geen appels met peren vergelijken ;)

    Nogal dom topic.

    Oh note... dit hoor je veel mensen zeggen... grafics dit en dat, deze is beter is grafics dus is de andere niks. Wat een bull. Ik speel liever mario op m'n ouwe nes dan 95% van de games die op een nieuwe console uitkomt. Gameplay en originaliteit etc is veel belangrijker.... al zijn er natuurlijk ook mensen die alleen maar kijken naar de games of willen patsen tegen hun vrienden hoe goed alles eruit ziet... dat het een bout spel is hindert hun niet. He he zo dat moest er even uit ;)

    Oh en ik speel liever met loodgieter en kereltje in mailot dan een über dom spel dat er vet mooi uitziet. Mensen die zelda spelen weten dit. Dit is pure onwetendheid van mensen... kiddy. Maja die mensen die te stoer zijn om zo'n vette game (de beste game ooit) te laten liggen, die missen de beste game ervaring. Dus yeah, doe wat je wil. Mensen die een zelda ooit hebben gespeeld.. en uitgespeeld kunnen alleen maar lachen om gasten die 'volwassen' games willen spelen en zich niet willen branden aan een 'kiddy' game zoals zelda. Naja, dan hoef je niet bang iedergeval te zijn dat je vriendjes je niet meer leuk vinden omdat je 'kiddy' games speelt. Kiddy.. wat een dom woord toch. En for the record.. de meeste mensen zijn hier nog 'kiddys' zolang ze nog geen 18 zijn.

    O-)
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2004
  4. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    GB(A) ruleert nog steeds maar de gamecube is totaal geflopt (in mijn ogen dan)
     
  5. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    man check die nieuwe pakketjes dan....cube met NFSU of Fifa 2004....vette deal, denk niet dat er nog iemand is die die ouwe spellen wilt...

    Nintendo levert heel slecht (werk in gameshop)
    nog een voorbeeld...ze hebben natuurlijk niet gedacht dat mensen met ze 4en CHristal CHronicles willen spelen en hebben ze niet genoeg link kabeltjes gemaakt/verstuurd of whatever...
     
  6. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Als de Gamecube geflopt is, is de Xbox dat ook, aangezien ze nagenoeg dezelfde aantallen verkopen. Nintendo verdient bakken met geld van hun Gameboy, misschien straks niet meer met de PSP, maar dat zien we dan wel. Ze hebben zat reserves opgebouwd en genoeg creatief talent I'm sure. Ze moeten marketen en betere positie innemen in de consolemarkt.
     
  7. il bruto

    il bruto Flame Fury

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    2
    nja,dat Nintendo hoe dan ook terrein inlevert aan concurrenten kan je niet ontkennen;de reden(en) hiervoor zijn allicht iets gecompliceerder dan de zgn "onwetendheid van mensen".Je mag niet klagen als je jarenlang hardnekkig weigert uit één en hetzelfde stramien te stappen,en vervolgens gamers wereldwijd naar andere consoles ziet overstappen omdat ze wel es iets anders willen.dat kan je alleen Nintendo zelf verwijten,niet de gamers.Maar er zullen ook vast wel andere redenen voor zijn ook (de zelda-reeks vind ik ook nog steeds geweldig)
     
  8. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Je hebt totaal gelijk, maar representeteerd nu het kleine groepje Nintendo-fans dat er nog is, en inziet dat Nintendo nog steeds geweldige games kan maken. En zelfs die groep naamet af. De achterban mort, kan je zien op veel grote forums. Alleen al het feit dat je een Link kabel nodig hebt, om FF: CC te kunnen spelen. Of dat gezeik met de SP.

    Daarbij, EA heeft aangekondigd de NGC niet meer te ondersteunen. Team 17 twijfelt ook sterk, evenals andere uitgevers. De gamecube haalt zijn meeste verkopen door het feit dat het ding voor een prikkie over de toonbank gaat, als ze dat niet hadden gedaan, was dat echt niet gebeurd. Don't get me wrong, ik ben al een nintendo fan sinds de NES/SNES tijd, maar zelfs ik zie in dat nintendo aardig de boel opfucked.
     
  9. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier in Nederland/Europa is Nintendo misschien minder populair geworden, maar in Azië zijn en blijven ze nog steeds megagroot. Mocht er één console zijn die het "niet vol zal houden", dan vrees ik dat dat Xbox zal zijn...
     
  10. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik dacht eerst ook zo over nintendo, maar nu een gc heb aangeschaft, zie ik het helemaal goedkomen. (ik heb op ht moment meer lol van nintendo dan van de xbox)
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Het Grote probleem met Nintendo is, dat er te weinig games worden uitgebracht. Iedereen die een gamecube heeft weet dit uit eigen ervaring (ik ook) DIT is het grootste probleem, maar niet enige. Er is geen stabiele aanvoer van goeie games. Mensen die een gamecube hebben, hebben vaak nog een andere console erbij. Xbox/ps2 en GC De GC voor de must have games, ik noem een zelda die ik niet zou willen missen en daardoor al een GC rechtvaardigt) en voor de rest van hun games naar hun andere console. Daarbij heeft nintendo een houding die hun nu niet goed doet, nu ze niet meer aan de top staan. Ze gedragen zich alsof ze nog steeds aan de top staan terwijl dat niet zo is. Daarnaast moeten ze meer aan hun imago doen. Ps2 is cool, gc is niet cool.... kiddy zelfs. Kiddys willen geen kiddys zijn en willen geen GC... hun vriendjes willen ps2. Dus dat is een ander probleem. Dus er zijn meerdere dingen die leiden tot die situatie. Of ze er uitkomen is hun eigen beslissing, om hun kop uit het zand te halen en er wat aan te doen. Maar eerlijk gezegt denk ik dat als de volgende console van nintendo flopt dat ze gewoon net zoals Sega games gaan maken, waar ze goed genoeg in zijn. Zolang ik maar zelda etc heb. Maakt niet uit welke console, als het maar de kwaliteit heeft van Nintendo en goed te spelen is. Mening van een niet fanboy die een rijtje consoles heeft staan en dus een objectieve mening kan geven;)
     
  12. Diego

    Diego Active Member

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Opzich wel een goed punt. Maar das niet echt waar het hier om gaat vlgns mij. Hardcore gamers en fans van het eerste uur gaan inderdaad nog voor de charmes van Nintendo's meesterwerken. Maar daar zit ook gelijk het probleem, ze bereiken de mainstream niet (iig niet buiten Japan) meer. Aan het begin van het Gamecube tijdperk waren er beloftes de games 'volwassener' te maken, het spreekwoordelijk roer zou omgaan bij Nintendo, meer games, toegankelijker en leuker. Die eerste twee punten kloppen, maar het derde punt, dat leuke, daar gaan ze IMO toch de mist mee in.

    Wat hebben we de afgelopen twee jaar voor 'baanbrekende' dingen gezien: Connectivity, iets waar ze maar aan blijven vasthouden, terwijl het voor zelfs de hardcore gamer niet meer dan een gimmick is, laat staan de casual gamer. Die staat je moelij aan te kijken als je aan hem vraagt wat dit inhoud. IMO dus één grote mislukking, desondanks blijft Nintendo er zwaar aan vasthouden. Tja, dan zien we Mario Sunshine, Zelda Windwaker en Wario World. Alledrie in geen geval echt slecht. Aleen wat is Zelda zonder Hyrule Field? Het gevoel was weg! En daar komt nog eens bovenop dat cell shaded grapics voor de mainstream ook niet heel aantrekkelijk blijken. Dan Mario, zelf niet gespeeld, maar wat ik er van zie kan ik niet anders zeggen dan dat ik terug verlang naar de echte platform actie waar de frachise om bekend stond. Over Wario World ga ik niet eens woorden vies maken, van een vermakelijke platformer op de oude gameboy naar een simplistisch en vaag spring en loop spel. :confused:

    Naast deze ontwikkelingen zien we natuurlijk het voortzetten van franchises als 1080, F-Zero en Metroid, meesterwerkjes, maar niet de namen waar Nintendo het mee maakt. In dat opzicht doen de 3rd party developers Nintendo nog het beste recht, het is dat voor Rare de Resident Evil serie en onlangs een deel uit de Metal Gear serie voor in de plaats is gekomen. Afgezien daarvan lijkt het allemaal idd verdacht veel op het N64 verhaal, met als verschil dat Nintendo nu tussen de casual en harcore gamer in zit.

    Nu Twin Snakes ook uit is kijk ik persoonlijk niet echt meer naar veel games uit op m'n Kubus. Resident Evil 4 uiteraard, en Metroid Prime 2...van de nieuwe Zelda moet ik het nog maar eerst zien, dat hele Four Swords gebeuren laat ik daarmee ook even links liggen, ik heb me hierboven al ge-uit over Connectivity...DS wordt ik niet warm of koud van, ze redden met de komst van de PSP binnekort de zgn. 'console-war' op twee fronten amper, en dan nog een derder interactief medium aankondigen? Ik zie Sony ze langzaam weer voorbij streven. Ook op handheld gebied. Persoonlijk zou ik het ook niet erg vinden al Nintendo als gevolg ten onder gaat, ik ben van mening dat iedere gamer moet kunnen genieten van meesterwerkjes. Een universele conole is daarom IMO juist een perfecte uitkomst. Nu moet 'k ze alle drie kopen...
     
  13. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    helemaal mee eens...
    ik denk dat over een jaar de games van nintendo nog beter worden dan nu (ik hoor dingen over golden sun cubed, prime 2, de nieuwe zelda...)
    daarbij komt dt als ik op de cube speel ik een bepaalde "magie" voel over deze games, die ik bij andere platformen mis... (ik vind de xbox en zijn games nog steeds wel goed)

    /en ik hoor van iedereen dat nintendo kiddy is... jezzis speel het eerst eens :{
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2004
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ik reageerde eerst op reply van iemand anders over kiddy games.. moest ik even kwijt.

    Ok reagerende op jou reply. Ok ok ik snap Nintendo beloofde dat de games 'volwassener' zouden worden... ik neem aan vette shooters or whatever. Maar the fact is, nintendo maakt games zoals mario, zelda etc, dat hebben ze altijd gedaan. Ze hebben nooit shooters met gore gemaakt etc. 3th party publishers kwamen altijd met dat soort games. Nintendo had vroeger support van bijna alle 3th parties in snes tijd..... behalve Sega zo'n beetje. Nintendo heeft nu heeeel weinig support van 3th party publishers... zie ook reden dat er weinig games op GC elke maand uitkomen. 3th parties zorgen voor die games terwijl nintendo bezig is waar ze goed in zijn. Dat leuker... das lose belofte... zelda is leukste game op any console... ok deze zelda was minder, maar toch.

    Connectivity en die andere zooi moet je als iets Japans zien. Ooit japanners gek zien gaan om zoiets... Andere mensen snappen dit niet... including me. Maar je moet nintendo wel credits geven dat ze originele ideeien hebben en niet bang zijn ze uit te voeren. Daar stonden ze altijd om bekend. Ok foute move denk ik van nieuwe zelda cell shaded te maken, maar key. Ze hebben wat anders geprobeerd. Veel gamers zeuren dat ze iets origineels willen. Weet dan ook dat originele ideeen niet altijd leuker zijn, maar ze hebben het wel geprobeerd. Als het goed gaat zullen vele mensen hun idee kopiëren en een game ervaring rijker zijn. Daarom kan het me niet schelen als ze geen console meer uitbrengen. Zolang de games maar komen. Originaliteit daar hebben ze bij Nintendo van gehoord... al is het maar 1 game per jaar die anders is en leuk. Beter dan 200 dezelfde games die iedereen wel koopt. Zou zonde zijn dat er alleen maar games voor de massa zou worden gemaakt. Maak dan een p*rn game... dat de game crap.. haha is dat maakt niet uit. Fact is dat er miljoenen horny gamers zijn die zo'n game wel kopen.

    hehe maar ik zie dat ik helemaal afdwaal.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2004
  15. Nesem

    Nesem the realest NESEM

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Kiddy of niet daar is het allemaal wel mee begonne heb zelf geen cube zal die ooit wel aan schaffen denk dat de mensen die slecht over nintendo spreken zichzelf voor de gek houden en zich laten mee sleuren door de zogenaamde grootte vrienden. Ik weet zeker dat zij vroeger ook genoten van Mario&Duckhunt en zelda te moeilijk vonden en die daarom afkraken. Als ik naar mijn vrienden moest luisteren had ik nu geen XBOX maar een PS2 want al mijn vrienden hebben die, eentje ruilde hem voor de xbox omdat die in zag wat ik in zag. De xbox bied meer mogelijkheden en in mijn ogen betere spellen aan dan de PS2. Dus kom ook met die rede om geen Cube aan te schaffen en niet dat het kiddy is want je houd jezelf voor de gek!!!
     
  16. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    Dit is natuurlijk ook weer een beetje overdreven. Ik heb nooit echt een goed gevoel voor Nintendo gehad, ben opgegroeid met Sega. Al mijn vrienden hadden een NES, maar ik chillde met mijn Mastersystem. Daarna een Megadrive gekocht en nooit spijt van gehad. En toen iedereen heel blij met zijn gameboy tetris in geel/grijs speelde, deed ik lekker sensible soccer in kleur op mijn Gamegear...

    't Heeft helemaal niets met kiddy te maken, het gaat erom dat de games je aanspreken. Nintendo heeft dat bij mij nooit kunnen bereiken en als ik naar het huidige aanbod kijk zie ik maar één GC titel die mij wél aanspreekt; Killer7. Om een console aan te schaffen voor één enkele titel vind ik echter overdreven en ik zal deze game dus helaas aan me voorbij moeten laten gaan.
     
  17. Xtinction

    Xtinction Uitsterving ja :D

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    2
    /me heeft een cube aangeschaft alleen voor metroid prime, sommige mensen zijn wel zo gek :D

    Mgoed, voor in de toekomst zie ik eigenlijk helemaal niks op de cube wat ik hebben moet. Ben dan ook blij dat ik ook en Xbox heb, die mij wat meer aanspreekt.
     
  18. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat denk ik niet. de japanse markt is niet groot genoeg, maar wel interessant voor anderen om nintendo over te nemen. Nintendo kan zich ook puur op die markt gaan richten. Microsoft heeft een monopoliepositie, kan daardoor heel veel geld halen als prijsbepaler uit windows. Ze verdienen miljarden per maand. Die concurrentie kunnen ze nog heel lang gaan volhouden aangezien ze niet afhankelijk zijn van het succes van de xbox. Dat heeft nintendo weer wel. Playstation ook niet, die zijn van Sony. Nintendo zal het dus wel verliezen op centen, maar ik denk dat nintendo op een gegeven moment gewoon wordt overgenomen als ze niet snel met een normale goede console komen. De oude super nintendo is in mijn ogen nog steeds de meest geweldige en sfeervolle console. Dus ze kunnen het wel. Het moet er alleen weer even uit gaan komen. De high tech 3d games passen gewoon niet zo goed bij N, die moeten het van sfeer en concepten hebben. Of ze moeten daar deels wat aan veranderen.

    Hangt dus gewoon af van de strategie. Time will tell.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2004
  19. Xguus

    Xguus GeBOKt!

    Berichten:
    933
    Leuk Bevonden:
    0
    Hell no.

    Ik vind het juist goed dat er drie aanbieders zijn op de markt. Een momopolist op de consolemarkt lijkt me drie keer niks. Kunnen we 600euro voor het ding gaan betalen. Nu kunnen we tenminste profiteren van rpijzenoorlogen en productinnovatie.
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Idd! Ze verkopen idd nagenoeg hetzelfde.

    In Japan verkoopt de Gamecube veel meer.
    In Amerika verkoopt de xbox net iets meer.
    In Europa verkoopt de Gamecube meer.

    Dus als je zegt dat de Gamecube is geflopt dan is de xbox dat idd ook.
     

Deel Deze Pagina