Helft sites onbereikbaar en internetuitvallen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door [2k], 10 sep 2004.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ok, ik zit dus met het volgende probleem:

Heb wanadoo/casema cable power. Lekker snel, alleen valt het internet er zo vaak uit. Ene keer is het om de paar seconden, dan om de paar minuten, maar af en toe pas om de paar uur. Dit is al heel lang zo, maar de ene keer/moment erger dan de andere, dus ligt het niet zuiver aan het feit dat ze bezig zijn met snelheidsverhoging.

Verder heb ik vanaf vandaag dat ik een hoop sites niet kan bekijken, terwijl die het bij anderen wel doen (powerweb.nl bijv.).

Soms kan ik een site bekijken, maar dan knalt het internet er eerst nog even uit (dit had ik met de site van school). Sinds na de vakantie.

Ik heb gekeken of het aan de firewall ligt. Heb zowel de firewall van XP (home edition, service pack 2 paar dagen geleden, maandag of dinsdag, geinstalleerd) als die van de router uitgezet, beveiligingsniveau van router op zijn laagst gezet, maar nog geen verandering.

Gecontroleerd op spyware dmv Ad-aware en Spybot, maar geen resultaten. Hijack this geeft ook geen rotzooi aan. Geen virussen op de pc, en norton utilities heeft de probleempjes die er waren gerepareerd zonder verbeterend resultaat.

Hoe kan ik weer normaal en fatsoenlijk internetten, zonder steeds de router te moeten resetten, of een paar seconden te moeten wachten voordat het internet het weer doet (dus geen opmerkingen als opstappen, want we zitten zowieso nog een paar maanden vast aan dit abbo)?

2. vitaldeman

vitaldeman Guest

koop een nieuwe pc dude, dit is hopeloos, moet je niet aan beginne
    /Mod Beetje positiever op het forum/de site reageren mag wel graag. - 2k

Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2004
  3. halo nerd

halo nerd i like halo

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook zoon soort probleem gehad dat heel de tijd mijn internet wegviel en wat heb ik er op gevonden O-) ik heb een nieuwe netwerk kaart gekocht en nu doet alles het :D miss wel een ideetje ;)

4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Misschien toch eens kijken, zo best mogelijk zijn, al is deze pc nog maar een paar maanden oud, maar je weet maar nooit.

5. halo nerd

halo nerd i like halo

Leuk Bevonden:
    0
    het kan trouwens ook dat de stekkertjes van je kabel niet goed zijn aangeknepen of dat je kabel zelf kapot is ik denk dat je dat eerst even na moet gaan maar het kan ook gewoon je netwerk kaart zijn ik heb ook ADSL van wannadoo met een kapotte netwerk kaart en nu heb ik er een Netgear16bitPCMCIA Notbook Adapter inzitte werkt geweldig als je een laptop heb he :p

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Kabels zijn goed, heb het met verschillende kabels geprobeerd. Opmerkelijk is dat, wanneer internet uitvalt (niet voor een paar seconden, maar dat ik router moet resetten) ook niet bij mn router kan komen. Het is ook geregeld voorgekomen dat internet uitviel en het versturen van bestanden over het netwerk hier wel gewoon door blijft gaan.

7. halo nerd

halo nerd i like halo

Leuk Bevonden:
    0
    mmm dat is indd raar ja 8) :confused: nee sorry ik weet zo snel niks daarop ik vraag het wel aan iemand zodra ie online is

8. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Bel je helpdesk, dan kunnen ze meten waar het mis gaat. Dus of het aan jou ligt of aan het schakelkastje in de straat (wat ook vaak problemen kan geven). Bij een vriend van me hebben ze een nieuwe zekering moeten plaatsen in het schakelkastje en toen deed alles het weer goed.

9. Captian_Nemo

Captian_Nemo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij moet je dhcp migratie software installeren. dat was bij mij in ieder geval zo..

10. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een vriend van mij had het ook zaten wat dingen in z'n kabel modem niet meer helemaal goed :{

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het kan ook een conflict zijn tussen Router en Netwerkkaart.
    Het wil vaak ook wel helpen door de Netwerkkaart een tandje lager/hoger te zetten.
    Ik bedoel er mee door de "connection type / transmit rate " te veranderen.
    Auto - 10Base full/half duplex of 100Base full/half duplex.

In XP en W2000 staan de kaarten in de Auto staat terwijl de pc met WindowsME alleen blijkt te werken in de 10Base Half Duplex stand.
    Zet de WindowsME ook in de auto staat dan valt ook regelmatig de verbinding weg.

12. ElectricHead

ElectricHead Xbox 4ever!!

Leuk Bevonden:
    0
    't Zou ook nog aan de firmware kunnen liggen (had iemand dat al genoemd?) .... controleer die 's ... kijk of 't rechtstreeks met 1 computer wél goed gaat (langere tijd proberen).

Wat doen de lampjes op je modem als je geen verbinding meer hebt?

13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ook voor dhcp migratie was het zo, en router staat op dhcp.
    Hoe kan ik netwerkkaart toontje hoger/lager zetten, heb zo snel even gekeken en geen opties ervoor gezien.
    Lampjes op router blijven onveranderd, ook wanneer op pc internet eruit valt blijven lampjes gewoon branden.
    Maar eens kijken voor firmware upgrade. Vorige keer lukte het firmware upgraden niet eens.

14. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dat probleem ook in een ander forum gelezen: hier is de link. misschien staan er tips tussen ;)

15. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    Op het MODEM ;) .... De router kan wel zijn dat de lampjes branden.
    Is het engelse of nederlandse windows .... optie heet media type (engels en nederlands gelijk, geloof ik).

Meestal 10baseT/half duplex.

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De instellingen van de netwerkkaart kan je veranderen bij Systeem (Apparaatbeheer )in het configuratiescherm.
    Daar kan je de eigenschappen van de netwerkkaart opvragen.
    Bij Geadvanceerd kan je snelheid verhoger of verlagen.

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hmm, zo van slag af dat ik modem en router door de war haal. Zal eens kijken bij de modem en firmware upgraden, dat is wel nodig zag ik, misschien verhelpt dat ook al een hoop.

Heb het gevonden, op wekle duplex moet ik hem zetten? Early Tx Treshold heeft waarde 4, gewoon laten staan, of houd dit ook nog iets tegen?

Laatst bewerkt: 10 sep 2004
  18. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me niets tegen te houden, gewoon alleen die Media type veranderen .... Laat weten hoe de lampjes gaan branden.
    't Kan namelijk allemaal wel te maken hebben met eventuele updates in de firmware ....... helaas niet altijd :mad: sorry ... probeer 10BaseT (of 10 Mb?) half duplex.

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ok. Firmware upgraden lukt niet eens. Het programmaatje vindt de .bin file niet goed ofzo:confused:
    Heb netwerk op 10mb/s Half duplex gezet (kon ook nog 100mb/s kiezen en full duplex).

20. Freddy Xbox

Freddy Xbox It's Pink!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien iets om te proberen: ga naar start - uitvoeren - typ: msconfig - klik systeemherstel. Herstel hem dan naar eergisteren en kijk of het probleem is verholpen. Dit omdat hij het toen nog wel deed. Ik had namelijk ook zoiets en ik denk dat dat door spyware kwam die adaware, spybot en spysweeper toch niet konden vinden. Succes!

Laatst bewerkt: 11 sep 2004

Deel Deze Pagina