Help: DVD files bekijken via XBOX?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door rockbats, 16 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rockbats

    rockbats Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hulp gevraagd! Ik heb veel gespeurd op dit forum, maar mijn antwoord (voor mijn specifieke situatie) nog niet (geheel) gevonden.

    Mijn huidige systeem bestaat uit een:

    - Sony Vaio VGN-FS215 notebook, XP SP2, WMP 11 geinstalleerd
    - Versatel wireless Multimedia Modem DV-201AMR (Davolink), 2x ethernet
    - Surround-systeem met optische digitale ingang
    - HD-plasma TV met HDMI- en VGA-aansluiting

    Ik gebruik mijn notebook veel voor het branden van DVD-bestanden (VIDEO_TS-mappen met .vob, .bup en .ifo bestanden) op DVD-RW (om de films vervolgens mbv mijn DVD-speler op TV te bekijken). Ik zoek naar een configuratie om deze tijdrovende stap (op DVD branden) over te kunnen slaan en vanaf de notebook, eventueel via een Media Center of iets dergelijks, de films te bekijken op mijn TV, maar met behoud van 5.1-geluid. Nu had ik gehoopt om daar mbv een XBOX 360 invulling aan te gaan geven.

    Ik heb inmiddels gelezen dat ik de XBOX kan koppelen aan mijn surround-systeem mbv de optische ingang (dus 5.1 geluid is “geregeld“). Ik heb ook gelezen dat de 360 kan dienen als Media Center Extender en mbv WMP 11 zou het Media Center-gedeelte geregeld moeten zijn (als ik het goed gelezen en begrepen heb in dit forum). De vraag blijft, gaat het werken met het bekijken van die DVD-bestanden (dus vanaf de notebook via de XBOX op TV met behoud van 5.1-geluid)? Zo ja, worden deze vanaf de notebook “gestreamed” of moeten de bestanden op de HD van de XBOX geplaatst worden? Zo nee, wat zijn alternatieven voor mijn “wens” (niet meer branden alvorens te kunnen kijken) zonder de 360 in de configuratie te betrekken (die 360 komt er sowieso toch wel)?

    Alvast heel erg bedankt voor de expertise.
     
  2. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon direct een vga kabel op je laptop en tv aansluiten, tv als tweede monitor instellen op je laptop, powerdvd starten en slepen naar je tv. Zo simpel is het :) Ik denk niet dat je laptop coax/optical/3waytullip uit heeft dus 5.1 geluid zit er dan helaas niet in maar goed dat kan je dan weer powerdvd virtueel laten doen (natuurlijk nooit zo goed als de real deal).

    Ik heb zelf ook me pc aangesloten op de vga poort van mijn tv en dan een coax kabeltje naar me 5.1 setje. Dat werkt perfect.
     
  3. rockbats

    rockbats Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks. Inderdaad, zo'n uitgang heb ik niet.

    "maar goed dat kan je dan weer powerdvd virtueel laten doen (natuurlijk nooit zo goed als de real deal). "

    Hoe werkt dit dan?
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina