HELP GEZOCHT, computer leest geen lege CD's

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rydan, 19 jul 2008.

1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik ga dus morgen nacht op vakantie, en ik denk. Laat ik even wat leuke Nummers en Albums op CD zetten. Echter ik zit met een klein(lees: groot kl*te f*ckin hinderlijk) probleem. Ik kan dus namelijk niet de muziekbestanden zetten op een CD.

Wanneer ik het via de brander wil doen van Windows Media Player, en ik stop er een lege CD in. Dan blijkt hij deze niet te lezen, hij blijft vragen voor een lege CD. Mijn oom heeft er even naar gekeken, en volgens hem leek het een beetje op alsof ik op mijn account geen toestemming had. Ik heb echter maar een Account op deze computer dus dat zou dan direct ook de admin moeten zijn.

De CD's die ik erin doen zijn van TDK CD-R80 met 700mb en tot 80minuten, als dit van enige informatie is. Ik gebruik ook gewoon XP.

Ik zoek dus hulp om op het laatste moment alsnog de gewilde CD's te kunnen branden. Ik hoop snel suggesties te horen :thumbs:

Bijvoorbaat dank,

Dennis

2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook een andere cd geprobeert? Misschien heb je toevallig een cd gepakt waar al wat opstaat.

3. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ofc, stuk of 6. Sommig enet uit het folie gehaald.

Edit voorlopig wel ff 500 mb aan liedjes op resterende ruimte van me psp gepleurd, maar wil natuurlijk ook op CD voor in auto ;)\

nogmaals alvast bedankt voor de eventuele hulp

4. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de lege cd in je brander stopt, word hij dan herkend bij deze computer?

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Nope, volgens mij niet. Ik kan wel op me E: drive klikken, en dan krijg ik gewoon een leeg wit vlak. Echter wanneer daar probeer "deze bestanden op CD zetten" geeft hij weer aan dat hij een lege CD nodig heeft. Ook blijft wanneer ik er een lege CD in doe het gele lampje onder de drive heel lang knipperen.

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Heel vervelend maar dan vrees ik toch dat je brander het begeven heeft...

Heb je trouwens een gecombineerde cd/dvd lezer/brander? Probeer er dan eens een dvd/cd in te doen en kijk is of hij deze afspeelt.

Laatst bewerkt: 20 jul 2008
  7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Chill :mad:

Dus dan moet ik een nieuwe brander kopen wil ik CD's kunnen branden. Ach dan maar doen met me psp en huidige CD's.

Hoe duur is zo'n nieuwe brander eigenlijk (niet dat ik die kan kopen op zondag mjah)

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Stuk of 20 euro. Mediamarkt Den Haag is elke zondag geopend van 12.00 tot 18.00. Gezien je in zoetermeer woont zou dat een optie kunnen zijn.

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik zal eerst even laten nakijken of hij werkelijk kapot is, merci in ieder geval. Of grazie zoals ze zeggen waar ik heen ga :+

Kan een slotje op (weet niet hoe ik dat doe, als het al kan)

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het 100% zeker wilt weten of het je brander is kun je ook proberen een volle cd erin te doen en kijken of die werken. Waarschijnlijk werkt het dan ook niet, maar dan weet je teminste zeker dat het niet aan de cd's ligt maar aan je brander.

11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Kan alleen een moderator doen op het XBW forum met uitzondering van de X-Bazar. Je zou nog enkele dingen kunnen proberen als firmware updaten, je branden in een andere pc zetten of gewoon simpelweg je muziek op een datadrager via USB zetten en bij een vriend/kennis proberen te branden.

Laatst bewerkt: 20 jul 2008
  12. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan natuurlijk ook even een ander programma gebruiken, probeer het anders even met Nero?

13. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat SmartAss hierboven zegt.
    Windows Media Player is nu niet bepaald HET programma bij uitstek om iets mee te branden... Probeer inderdaad Nero ofzoiets, daar kan je volgens mij best een Trial/Probeer versie ergens van downloaden (of meer... *kuch* ).

Deel Deze Pagina