Help groen beeld

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Zipp1977, 1 dec 2010.

1. Zipp1977

Zipp1977 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Na een week heel internet afgezocht te hebben, heb ik maar besloten me in te schrijven op een forum in de hoop dat iemand me kan helpen.

Sinds kort hebben we de xbox 360 en via hdmi aangesloten op de Denon (Receiver) en dan naar de tv. Mijn vriendin kan niet zo goed overweg met al die afstandbedieningen en met de Denon, dus heb naast de hdmi aansluiting ook de composite aangesloten op de tv. Dit werkt allemaal goed.

Nou leek het me wel wat om er nog een monitor bij aan te sluiten zodat mijn vriendin een spelletje kan spelen en ik gewoon tv kan kijken (en andersom natuurlijk:)) Dus ipv de composiet aansluiting heb ik een xbox kabel (goedkope) met composite en component gehaald. De composite weer in de tv en de component richting monitor, kabel gehaald van component naar vga en die in de monitor gedaan.
    Wonder boven wonder heb ik alles werkend gekregen.

Alleen 1 probleem is dat mijn monitor groen beeld geeft.
    Is het mogelijk dat er een converter tussen moet (van component naar dvi?)
    De monitor is een samsung syncmaster 940bw.
    Ik hoop dat iemand me kan helpen.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    nee dat is niet mogelijk. het beste kan je een vga kabel halen

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    composite is de slechtste kabel die je kunt pakken. Ik ken geen slechtere!
    Composite kan ook helemaal geen High Def aan.

Pak een vga, componenten of hdmi.

4. Zipp1977

Zipp1977 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reactie.

Als ik een vga kabel haal ben ik 1 aansluiting kwijt. Ik zou graag 1 rechtstreeks naar de tv 1 naar de receiver en 1 naar de monitor willen aansluiten. Dus composite was in dit geval een optie om te gebruiken. Composite doet het wel, niet echt mooi beeld nee.
    maar het ging mij meer van de component naar de monitor. Als het groene beeld te verhelpen is zou ik nog altijd de component kunnen splitsen en gebruiken ipv composite.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dat is helaas niet mogelijk ik ben bang dat je kabels moet wisselen (doe ik ook trouwens als ik op mijn monitor speel) de kabel heb ik weggewerkt achter een kastje :)

6. Zipp1977

Zipp1977 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb maar een andere kabel besteld.
    Eindelijk werkt nu alles zoals ik het in gedachten had. Hdmi naar Denon, Component naar tv en vga naar monitor. Digitaal en analoog geluid. Geen gedoe met kabels omwisselen, alleen ff knopje omzetten.

Deel Deze Pagina