Ja dat weet ik ook, ik edit even de uitleg this namelijk aardig wat.
Edit, ok ik laat je het zien met behulp van screens. Als je bijv een map maakt voor 2 personen. Maar eerst de starters locations dus Player 1 start en Player 2 start. Als je dat hebt. Trek je een vak om het gebied waar de starterloction zich bevind, ik maak hier wat tekeningen van met paint zodat je kunt zien hoe je het kan doen.
Die vakken trekken doe je door op de knop Polygon Tool te drukken, die zit naast de Waypoint tool. Hiermee kun je namelijk een vak trekken zoals je ziet in de tekening. Geef dit vak de naam bij area name: InnerPerimeter. Doe dit bij beide kanten zodat de vijand zich ook aan de andere zeide van het slagveld kan begeven. Trek nu om het vak wat je net hebt gemaakt nog een vak op de zelfde manier, en geef hem de naam OuterPerimeter1 en doe dat ook weer aan beide kanten. Oké, je gaat nu een CombatZone maken, doe dit op de volgende manier, je trekt weer een vak met de knop Polygon Tool, doe dit alleen niet door die andere vakken heen! maar zoals staat aangegeven in de tekening. Geef dit dus de naam CombatZone. Als je dit hebt gedaan komt het volgende, kijk naar de tekening en zie dat er 3 lijnen lopen die beginnen in het InnerParimeter gebied en die loopt naar de CombatZone. Geef die lijnen dan de volgende namen. BackdoorPath, CenterPath en Flank. Zet achter die paths de nummers van de starters point, dus als je een starterpoint 2 hebt moet je daarbij een BackdoorPath 2 hebben een CenterPath 2 en een Flank 2. Zie ook de tekening. In die vakken gaan dan als het goed is de AI tegenstander bouwen waar je ze dan wilt hebben. Als je dicht bij hun in de buurt komen zullen ze ook verdedigen, en ze zullen jou ook gaan aanvallen.
Hier zie je nu dan de tekening:
Zorg wel er voor dat alle vakken goed dicht zitten dus dat er geen opening zit in het vak van de inner of outer perimeter of de combat zone. Hij moet altijd weer bij het begin eindigen.
Voor als je nog vragen hebt meld me aan bij msn als je dat hebt op jeroenbuys77@hotmail.com
Laatst bewerkt: 3 nov 2003