Help Mijn TV word paars/groen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Schranseman, 21 mei 2003.

1. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    AAAaaahhhhh,

Doe ik gister mijn tv aan, zijn de kleuren links onderin paars en groen. :'-(
    Dit is echt lelijk en ik denk dat dit het begin van het eind is. :mad:

Heeft iemand hier ervaring mee, en wat kan ik doen om het te fixxen?

PS. Gisternacht was hij weer goed, maar ik ben bang dat de paarse kleuren weer terug keren.

2. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    heb je de tv op de kop gezet ofzo:+

Heb je dat alleen tijdens het xboxen of ook als je normaal tv kijkt?

3. Schranseman

Leuk Bevonden:
    0
    Met xboxen en tv kijken

4. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heeft er een kabeltje fout gezeten....maar dat lijkt me sterk...meestal betekenen dit sort dingen het einde van een TV, maar omdat het is weggetrokken (dat doet ie anders nooit) doet mij vermoeden dat het misschien iets anders is geweest.....(als 't terug komt gewoon hard op de bovenkant slaan ;) slaan werkt goed met elektrische apparaten, vallen de draadjes terug op hun plaats :D)

5. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Begon het met het xboxen of met tv kijken?

Edit: ik had eerst ook zoiets... alleen bij mij leek het net of de ontvangst heel slecht was... ik keek gewoon verder... na een tijdje brande dr wat door en moest er een onderdeel vervangen worden (was ongeveer 100 euro)

Laatst bewerkt: 21 mei 2003
  6. Schranseman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er inderdaad flink op staan raggen.

ik heb aan de kabels uit de stekker doos getrokken

Offtopic
    Ik krijg die stekkers er niet meer in.
    Ik heb zo´n fuck doos }:]
    Heb het zelfs samen met een maatje van me geprobeerd. En dat lukte zelfs niet.

En om nu te zeggen dat we kleine mannetjes zijn met weinig kracht, nou nee!

Maar weer on topic.

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien tips. Het ligt niet aan mijn x doos.
    Het gebeurde voor het eerst toen ik mijn tv aan deed:'-(

7. Da BjOrN

Da BjOrN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou je tv kunnen wegbrengen naar een electro zaak zodat ze hem kunnen maken als dat niet te duur kost.

8. Schranseman

Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt, sjonge dat had ik zelf nog niet bedacht.| :-

Sorry voor mijn reactie maar dit is natuurlijk een beetje een voor de hand liggende oplossing.

9. Tulip

Tulip This space for rent

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm... klinkt eerder alsof er een magneet in de buurt van je tv heeft gestaan of gelegen.
    Heb je een losse luidspreker in de buurt van je beeldbuis gehad?

Dat soort verkleuringen trekt namelijk -als je geluk hebt- weer weg als je de magneet niet al te lang in de buurt had staan.
    :confused:

10. Schranseman

Leuk Bevonden:
    0
    Yep heb een creative 2.1 setje naast mijn tv staan. Maar ik heb het nu 2x gehad of zo. terwijl dat setje er al wel even staat. En in de handleiding staat dat het moet kunnen om hem direct naast de tv te zetten. Bedankt voor de tip*)

11. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Dit heeft duidelijk met een magnetischveld te maken. Haha ik denk dat er bij jullie teveel energie naar boven gaat.

12. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed dat je dit zegt....had ik helemaal niet meer aan gedacht _O_ weet je toevallig ook vanaf wat voor "sterkte" en/of afstand dit effect gaat hebben.....ik krijg nl binnenkort een breedbeeld en m'n kamer is niet zo groot dus alles komt wel heel dicht in de buurt van elkaar te staan....(Creative Labs Inspire 5500D 5.1 heb ik)...de subwoofer staat zeg maar recht onder m'n TV en 1 sataliet boxje ongeveer 1/2 meter ervan af....wil natuurlijk niet m'n nieuwe TV verpesten :{

13. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Dit probleem had ik laatst ook op tv gezien bij zo'n programma, met volgens mij dat wijf van moralie.
    Maar ff on topic

Het kwam doordat er een magnetisch veld in die kamer bevind. Dus misschien moet je die boxen is van de tv af halen er een stuk verder opzetten, om alleen even te checken of het nog zo is. Zo ja, moet het ergens anders aan liggen.

14. Weasel

Weasel The Punisher

Leuk Bevonden:
    0
    heb je boven onder boven naast je tv staan? magneet ernaast?
    me oom had een keer zijn scanner (binnen)antenne op ze tv gezet die idioot :+

15. Schranseman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb maar een klein kamertje en het staat idd erg dicht op elkaar.

Mij hifi set, boomblaster, tv, koelkast (appelsientje), 4 boxen, creative 2.1 setje en computer staan op een paar vierkante meter.
    En ja het hangt allemaal boven en onder elkaar.*

Maar ik heb er nog nooit last van gehad en nu zo 2x

16. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Je moet zorgen dat er niks met een magneet in de buurt van je TV staat. Ook is een mogelijkheid dat het magnetisch veld in je tv verstoord is. In dat geval is je TV gewoon "naar de kloten".

17. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    dat probleem had ik gister toevallig ook. bovin was alles paars, en bovenop mijn tv staat de center speaker van mijn dobly set, maar een paar uur later was het al weer weg.

rare dingen die tv's8)

18. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk wel raar dat er boxen in de TV zelf zitten (ok, die zullen wel niet sterk genoeg zijn en/of afgeschermd ofzo....wie weet t?)

19. mdemos

mdemos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    rijd er een tram in de buurt

het kan ook zijn dat het komt door een signaal van buiten, bij mn schoonouders kwamen er paarse vlekken in het beeld doordat er een tram door de straat rijd en, de ene tv is hier gevoeliger voor dan de andere

20. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon goede magnetisch afgeschermde boxen kopen, heb je geen enkel probleem. En er natuurlijk voor zorgen dat er geen ander opwekkers van magnetsiche straling in de buurt staan van je tv die niet afgeschermd zijn, dat is logisch.
    Verschijnt het weer dan zou ik toch echt je tv even wegbrengen, hoef je je daar geen zorgen meer over te maken ( zal je ongeveer 50 euro kosten)

Deel Deze Pagina