[XOne] HELP: Minecraft update naar 1.9 voor xb1

Discussie in 'Games' gestart door B Tender, 20 jun 2016.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Dag heren en dames,

Vandaag werd ik door mijn neefjes benaderd met de vraag hoe ik hun xbox-1 versie van Minecraft update naar de 'beroemde' versie 1.9 waar o.a. shields (?) zouden worden teogevoegd aan de game. De update zou ook bekend staan als de z.g.n. combat update.

Hier http://www.xboxworld.nl/artikelen/nieuws/nieuwe-minecraft-update/ lees ik dat deze update sinds februari 2016 live zou moeten zijn voor de xbox, maar elders lees ik er nergens echt wat over. Alleen dat er in de regel een groot tijdverschil zit tussen de timing van minecraft-updates voor de pc en voor consoles.

Ik heb met ze gekeken en hun game-versie lijkt gewoon up-to-date; er staan geen updates klaar. Naar ik van ze begrijp waren die bijzondere schilden e.d. echter nog niet aanwezig ingame. De game toont nergens een versienummer van de huidige versie in beeld helaas.

Ze hebben xbox-live-silver en mijn ervaring is dat een game normaal gesproken uberhaupt niet start als hij niet up to date is?

Weet iemand of het nieuwsbericht waarnaar ik hierboven refereer klopt er inderdaad een update 1.9 uit is voor Minecroft (XB1), of laat deze wellicht nog even op zich wachten? Vereist deze dan misscchien een speciale handeling voordat die geïnstalleerd wordt op de xbox?

2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Console Minecraft loopt tot op heden altijd achter ten opzichte van de pc versies. Wat ik zo kan vinden lag de vorige grote update een jaar achter op de pc.

Wel hebben ze op de E3 show vorige week gezegd dat ze cross-play gaan toevoegen zodat je met meerdere platforms tegelijk met elkaar kan spelen. Het lijkt me logisch dat tegen die tijd elke Minecraft op dezelfde versie moet draaien. Maar voor nu staat de console dus nog achter op PC.

http://minecraft.gamepedia.com/Console_Edition_version_history daar zie je de laatste console versies. Xbox gebruikt de afkorting van Content Update, maar loopt volgens mij gelijk met de PS4 versie, die op 1.26 loopt. Frontpage nieuwtje klopt dus niet. :oops:

Ps, topic verplaatst naar Xbox categorie. :)

B Tender vindt dit leuk.
  3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Flavourlicious vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina