[PC] [Help] NDS, wordt ik opgelicht?

Discussie in 'Games' gestart door Genassix, 29 jun 2005.

1. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Hey xbw!

Ik krijg de indruk dat degene die me een DS wil verkopen een oplichter is, en vraag een van jullie om hulp. De situatie is de volgende:

Ik ben op zoek naar een gba sp of nintendo ds voor in de vakantie. Nou heb ik verschillende boden etc gehad maar ik ben nou bezig met het sluiten van een deal met de persoon van deze thread:

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/nieuw_zoek.php3?t=a&s=100&rc=1&q=gameboy advance

We hebben enkele mails uitgewisseld en zijn tot de prijs gekomen van 100 euro incl verzending. Het klinkt allemaal heel erg mooi maar ik begin een beetje te twijfelen of dit geen persoon is die mij probeert op te lichten.

Ik heb aangegeven dat ik wilde betalen onder rembours via tpg post.

Hierop zegt hij:

Dus dat hij niet via tpg wil versturen maar via zijn koeriersbedrijf dat hij zelf al jaren gebruikt. Hij vraagt hierop of ik het wil ophalen (= zowiezo te ver voor mij) of dat ik een andere betalingsmethode weet. Ik krijg dus de indruk (misschien wel overdreven maar je kunt nooit te voorzichtig zijn) dat hij wil dat ik geld overmaak en dat hij het daar na verstuurd. En dat ik dan dus geen ds zal krijgen.

Wat ik achteraf gezien ook merkwaardig vind aan zijn advertentie is dat het door hem geplaatste plaatje een standaardplaatje bij google is. Maar wel een plaatje is dat de indruk wekt alsof het de betreffende DS is.

Zoek google "nintendo ds":

Wat mijn vraag dus is aan een van jullie: Zou iemand naar hem kunnen mailen? Zeggen dat je interesse hebt en vragen of hij hem nog voor je heeft? Als hij dan ja antwoord weet ik namelijk genoeg. Als iemand dat zou willen doen zou heel fijn zijn.

Of als jij een mening hebt over mijn misschien zijn marktplaats aanbieding, of jij het geloofwaardig vind? Of als jij ervaringen hebt met hem, meld het mij hier even AUB. Alvast bedankt.

2. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Tja ik zou gewoon zeggen tpg rembours of anders niet.

3. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat al zo'n type mail van een oplichter.

Ik ben onlangs 2!!! keer opgelicht via marktplaats.

Ik zou zeggen... niet kopen ook al is het zo mooie prijs!
    Liever wat meer betalen met zekerheid dan dit. Als hij niet rembours zendt, jammer dan voor hem om het aan jou te verkopen!

Ik doe tegenwoordig als ik wat koop via ebay of speurders.nl . Daar kan je feedback geven en dat werkt vertrouwelijk en weet je zeker dat het wel serieus is en dergelijke!

Succes :)

4. Arie_Bombarie

Arie_Bombarie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, ik kan hier natuurlijk niet uit opmaken of het wel/ geen oplichter is.

Maar bij enige twijvel zou ik hem absoluut niet kopen! Zeker voor zo'n bedrag niet.
    Dan kan je denk ik beter maar wat meer betalen en dat je zeker bent dat je hem krijgt.

Als ik jou was zou ik een nieuwe DS voor 150 euro kopen, zo heb je ook meteen 1 jaar (of meer) garantie.

5. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ik denk een oplichter, gewoon in de winkel kopen lijkt me het verstandigst ;)

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Je zegt van of iemand hem even kan mailen maar hij heeft de DS toch ook nog gewoon aangezien je nog niet echt een deal hebt blijkbaar.

7. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    als hij hem gewoon opstuurt met dat Koeriers bedrijf, onder Rembours, dan kan er toch weinig fout gaan? jij betaalt pas zodra jij je DS binnen hebt. en ik snap dat je die graag wilt hebben. Gewoon zo doen, dan kan je ook niet opgelicht worden volgens mij.

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Dat kan dus blijkbaar niet, staat in die mail.

9. Genassix

Leuk Bevonden:
    3
    Was ik al bang voor ja. Kan een van jullie hem eens mailen? Dus puur om te vragen of hij hem nog heeft en verkoopt?

10. Genassix

Leuk Bevonden:
    3
    Nee staat hier niet. MAar in een eerdere mail heeft hij wel gezegd dat we een deal hebben. Sorry vergeten bij te zetten. Hij heeft dat dus nadrukkelijk gezegd.

11. Arie_Bombarie

Arie_Bombarie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je hem trouwens al gevraagd waarom die hem weg doet?

12. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ok, mailt iemand al of moet ik t doen?

13. Genassix

Leuk Bevonden:
    3
    Doe jij maar :). Pm me maar wat ie terug zegt, hij zal vandaag niet meer antwoorden denk ik. En alvast bedankt.

Btw iedereen alvast bedankt voor jullie hulp. :) Nu niet met zn allen gaan mailen. ;)

14. Socks

Socks a.k.a sokken

Leuk Bevonden:
    0
    rede waarom ie een plaatje van internet gebruikt: hij heeft geen digitale camera/weet niet hoe hij het plaatje op internet moet zetten/vind het makkelijk.

Hij hoeft je niet perse op te lichten als hij een plaatje van internet gebruikt, maar het feit dat hij het niet onder rembours wil doen is wel een beetje raar vind ik.

15. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat stukje tekst ook, wat meneer "van de zaak" typt ... Dit is zonder interpunctie ed, en ik denk dat iemand "van de zaak" wel weet dat je in een deal gebruik moet maken van netjes en normaal Nederlands taalgebuik.

Dit is bijvoorbeeld 1 zin;

And remember, 100 € is veel geld. Dus ik zou zoiezo niet het geld eerst overmaken naar iemand die je niet kent.

Veel succes nog :)

16. Genassix

Leuk Bevonden:
    3
    Haha nee zo slim ben ik nog wel ja, das regel nummer 1: Verstuur nooit zomaar geld naar vreemden. :) Ik ben echter ook pas na een paar mailtjes achterdochtig geworden. Ik weet wel bijna zeker nu dat het een oplichter is. Ik wacht echter de pm van Pimmy af over zijn mailtje naar deze man.

Edit: Kbegin steeds meer te ontdekken :p. Zo ook zijn naam die gekoppeld is aan zijn email adres: gewag eheth
    (Email is trouwens roderick_schildersbedrijf_bv@hotmail.com)
    Edit2: Ik dacht dat ik nog xbw was. :D Check zn reacties in zo'n korte tijd. Lekker druk :).

Laatst bewerkt: 30 jun 2005
  17. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Oplichter, zie je zo aan het taalgebruik. Daarnaast, hij stuurt altijd pakketjes op via een onbekend koeriersbedrijf. Welke schilder stuurt er zo vaak pakketjes op dan?

Oplichterij, niet in trappen.

18. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vertrouw het eigelijk ook niet dan zou ik 50 euro er bij leggen en naar de winkel gaan en daar een ds halen of gba sp.dan weet je zeker.
    Dat die het nog doet.want zo iets is niet altijd betrouwbaar.
    maarja ik doe nooit dingen opsturen van spellen enz.

19. Genassix

Leuk Bevonden:
    3
    Ik krijg net deze pm binnen:
    Ik vind de pm een beetje raar, en de schrijwijze is hetzelfde. (al die fouten enz) Zou ie ook op xbw zitten? :confused:

Laatst bewerkt: 30 jun 2005
  20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Als hij/zijn op XBW zit zou hij wel nix meer van zich laten horen aangezien het toch niet meer lukt met die deal. (Denk ik!)

Deel Deze Pagina