Hallo allemaal, IK heb stress, ik kom niet meer op LIVE. Het heeft allemaal goed gedraaid voorheen, maar nu niet meer. Wie kan mij advies geven?? Ik heb Chello en dat werkte prima. De modem die erbij geleverd was was een COM21 modem en een of andere wijsneus van UPC heeft ons gemeld dat dat een verouderd type is en dat we die moesten vervangen. Vanavond is ons oude modem omgeruild voor een nieuwe, nl. een Motorola. Ik heb de installatieprocedure afgerond en mijn internet werkt weer. Als ik nu de kabel uit mijn laptop trek en in de X-Box plug (wat ik voorheen met succes deed), geeft hij de foutmelding " No DNS server addresses were received from the DHCP or PPPoE server (???), enter the DNS server(s) provided by youp ISP in the network settings menu. Hij heeft hier nooit eerder om gevraagd! Wie kan mij helpen dit op te lossen, want ik zou vanavond graag weer online de Nurnburgring onveilig gaan maken... Starblade
Oh ja de motorola modem die is zo slecht als ik weet niet wat wacht maar effe tot fardo er is die weet het wel denk ik.
@masterninja: Motorola is echt niets mis mee hoor .... @STARBL@DE: hmmzzz ... ik zit ff te denken .... gaat dus puur om 't DNS begrijp ik? XBox krijgt dus wel 'n IP adres
Ga ervan uit dat ik een leek ben en er niks van begrijp, hij heeft het altijd prima gedaan direct v.anaf de modem in de box STARBL@DE
argghhh ... daarom gebruik ik 'n router ..... hmmzz ... fardo, help?? M'n netwerk kennis is goed, maar 'n XBox rechtstreeks heb ik nooit geprobeerd. Daarbij heb ik @Home en geen Chello, dus da's ook weer anders. In mijn geval zou ik alles statisch in moeten stellen geloof ik.... Kun je eens controleren op je laptop en je XBox of de waardes die daar voor IP-adres en dergelijke komen te staan gelijk zijn? Als het laptop winXP heeft, kun je dit zien door je netwerkverbinding daar op aan te sluiten. Als je dan het icoontje van de netwerkverbinding rechtsonderin bij de klok hebt staan, klik je daar met de rechtermuisknop op. Dan kies je status en daar het tabblad ondersteuning. Daar staan de gegevens. Als je dit icoontje niet hebt moet je gaan naar Start->(instellingen)->Configuratiescherm->Netwerk( en internetverbindingen). Als het alleen Netwerkverbindingen is, dan zie je je lanverbinding staan. Dan daar met de rechtermuisknop op en kiezen voor status. Kijk in je XBox ff of alles netwerkinstellingen nog op automatiscb staan en of het MAC adres van de NIC niet is gewijzigd. Anders kun je via IE de status pagina van je modem controleren door dit in te typen (of te klikken) http://192.168.100.1 en te kijken of daar ergens 2 learned MAC adressen staan. SB5100e of SB4200? (gewoon benieuwd) Sorry voor de vele info in een keer ... Ik meende me namelijk te herinneren dat voor chello alles dynamsch gaat zonder IP adres.
ik heb alles op automatisch staan en ga ervan uit dat hij automatisch het ip adres opzoekt wat hij moet gebruiken. Is er misschien een optie in de X-Box dat hij opnieuw de connectie opzoekt een aanpast aan de nieuwe situatie?? STARBL@DE
Lijkt me dat dat automatisch gevonden moet worden als je Box opstart ik heb zelf namelijk ook snel even zitten kijken of die optie er is, maar die is er niet ..... Het kan misschien iets zjn met de MAC spoofing voor je netwerkinstellingen in de XBox ... misschien ook niet.
op dat com21 ding kon je alles hangen, allles kreeg netjes een ip. op die nieuwe eurodocsis krengen kan je maar 1 apparaat hangen, die word geregistreerd bij chello, en ook die krijgt alleen een IP. router kopen of ICS gebruiken dus.
dan is het hel simpel, dan ga ik mijn com21 weer terugvragen want dit zuigt, geen wonder dat die eikels zo aandrongen om dat ding om te ruilen, commercieel gezeik wederom dus. STARBL@DE
Of zoals ik zeg, MAC adres van je NIC spoofen in je XBox .... die mogelijkheid is er..... Voor @Home geldt dit gelukkig niet, ik kan wisselen wat ik wel (tot een bepaalde hoogte) elk apparaat zal 't op m'n Motorola doen. Daarom verwijs ik ook naar het in kunnen vullen van de MAC van je NIC in de box. Dit omdat ik weet dat Chello werkt via MAC adressen.
Electrichead, Kan ik je evt bellen dat je me uit kan leggen wat ik moet doen. Ik heb er echt geen verstand van, het spijt me... Alles wordt vertrouwelijk behandeld STARBL@DE
Dude, ik heb PRECIES hetzelfde! Nu connect hij af en toe wel, maar, verliest steeds verbinding. Dan gaat hij in het startmenu weer door de 4 stappen en geeft hij steeds weer aan dat die fout is opgetreden. Ik las ergens op www.casema.nl dat dergelijke modem en xbox live alleen met een router zou werken .... Ze adverteren wel dat xboxlive met die modem moet werken, maar tot nu toe niet veel soeps. Ik ga maandag met servcecentre bellen.
Ik heb STARBL@DE met zijn probleem kunnen helpen. MAC spoofing op de XBox functioneerd dus schijnbaar gewoon edit --> @STARBL@DE Houdt er nog ff rekening mee dat MAC spoofing niet prettig gevonden wordt door de meeste ISP's. Dus die router die je wilt kopen lijkt me wel handig
thx!! Electric, Mag ik je nog even hartelijk bedanken voor het feit dat je mij gisteren uit de brand hebt geholpen!! Top actie! Kan ik trouwens problemen krijgen met mijn ISP (ga ervan uit dat dat internet service provider betekent)? STARBL@DE
Ben blij dat m'n netwerkkennis daar ook nog net toereikend voor is ... en dat deze ook nog wel verder gaat .... Mag ik me aanbieden als Fardo's little helper??
No prob, zoals ik al zei, ben blij dat ik je heb kunnen helpen ... wie weet komen we elkaar binnenkort nog wel 's tegen op live, of hier in 't forum. Ik weet wel dat ze er bij @Home niet al te happig op zijn in het geval van "zero MAC" NIC's ... oftewel netwerkkaarten die niet zo'n uniek adres afgeven .... Ze zien je daar dan liever een nieuwe netwerkkaart kopen dan dat je een MAC gaat klonen. Dit in verband met abuse e.d. geloof ik. En ja, ISP is inderdaad Internet Service Provider. Problemen .... naah ... ze zullen je er niet voor gaan aanklagen ... en dan nog, als je straks je router/switch aanschaft heb je 't zelfde probleem, moet je ook MAC spoofing doen .... Of zou je Chello kunnen bellen om 'n ander MAC adres door te geven??
ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem dus. In den beginne werkte alles prima op die xbox, totdat ik casema belde dat mijn computer het net niet op kwam. Ze hebben daar geloof ik ook vanuit het hoofdkantoor lopen kutten met h.e.e.a. . Xbox live heeft dus dezelfde problemen als wat ik hier las. Bij vlagen werkt het, maar na een paar minuten spelen of bij opnieuw joinen krijg ik dezelfde foutmelding. Ik ga een router kopen, is het probleem dan opgelost??? Of moet ik ook gaan macspoofen. En zo ja...hoe werkt da . Kunnen ze me anders bij casema niet helpen?? Die adverteren immers ook met xboxlive... mvg.