[Help!] Nvidia Riva TNT 2 64mb, maar dan anders...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gouranga, 13 jan 2005.

1. Gouranga

Gouranga ( /_ )

Leuk Bevonden:
    1
    Hallo,

Remember me? Ik ben die gast met die (redelijk goede) PC, die een tijd terug een nieuwe videokaart wilde kopen...

Ik heb nog steeds niks gekocht, ik ben namelijk nogal geldloos 8). Maar nu heb ik van een vriend van mij een grafische kaart gekregen, omdat hij inmiddels al een nieuwe heeft, en deze simpelweg heel erg vaag is :{. Hij past namelijk niet op de normale manier in een AGP-slot :eek:. En het ligt niet aan mij, want hij had hetzelfde probleem, alleen hij weet niet goed meer hoe hij het had opgelost (het werkte namelijk op een gegeven moment wel). Nu wil ik aan jullie vragen of jullie misschien weten of deze kaart gewoon niet klopt, of dat wiij iets verkeerd doen. Misschien ligt het aan mijn moederbord (die is al best oud)?

Hier wat foto's:

Ik heb al met Google geprobeerd of ik plaatjes van dit ding kon vinden, maar ik kon niks vinden, alleen kaarten die er in de buurt kwamen. Maar dus nooit exact dezelfde kaart. 't Is mij echt een raadsel..

Wie kan mij helpen?

PS: Het is een AGP-kaart, maar dat hadden de meesten wel door denk ik :).

Edit: Het schijnt dat de metalen 'zijkant' naar binnen moet, dan zou ie werken, ik krijg het echter niet voor elkaar |:-, want dan zit dat metalen stuk in de weg, tegen het moederbord aan dus. Misschien moet ik een stukje metaal wegzagen, zou ie het dan doen?

Laatst bewerkt: 13 jan 2005
  2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    dit is een oude videokaart :eek:

3. Gouranga

Gouranga ( /_ )

Leuk Bevonden:
    1
    Ja klopt, maar dat vroeg ik niet heh ;). Ik wil 'm dan ook eerst in m'n oude pc'tje proberen (200 mhz Pentium 1 met 160 mb ram).. Als ie het doet, gooi ik um in de nieuwere pc, die nu op een Voodoo 3 2000 (32 mb) draait :'-(.

Edit: Dit is btw sinds gisteravond 196 mb ram geworden :).

Laatst bewerkt: 14 jan 2005
  4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het uiteinde van die metalen strip moet komen in die kier tussen de achterkant van je kast en je moederbord. Zoals je zelf al aangeeft komt ie op het moederbord terecht. Ik zou hem voorzichtig wat buigen zodat ie buiten het moederbord valt, in die kier.

5. Gouranga

Gouranga ( /_ )

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, je snapt me verkeerd... Dat metalen ding zit aan de verkeerde kant, aan de binnenkant van m'n pc, als ik hem er zo inzet alstie zou moeten :eek:.

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat hoort toch ook?

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    arjan kijk eens naar die aansluiting ;)
    is geen agp maar pci volgens mij

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Het zal geen PCI zijn, omdat PCI een andere aansluiting heeft:
    Het is volgens mij wel AGP:

klikje

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    waarom past ie dan niet :p

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De onderkant van die stalen strip drukt op het moederbord, dus daardoor past ie niet in het slot, hij kan niet doordrukken. Zou de die strip wat ombuigen, dan valt ie naast het moederbord en tussen de kast in O-).

@TS,

Maak anders even een foto van de situatie :)

11. Gouranga

Gouranga ( /_ )

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal kijken of 't me morgen lukt, bij daglicht :).

Deel Deze Pagina