HELP, videokaart doet raar!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Dr Zoidberg, 17 aug 2005.

1. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn videokaart gaf code 10 aan in apparaatbeheer met als boodschap 'start niet'. Ik heb toen de drivers opnieuw geinstalleerd maar dat werkte allemaal niet. Het opnieuw plaatsen van de kaart bood oplossing. Alleen krijg ik nu als ik een spel speel allemaal rare strepen. In windows heb ik dit niet.Als ik de computer opnieuw opstart krijg ik weer code 10 bij de videokaart en krijg ik hem alleen weer aan de praat als ik hem eruit haal en er weer in stop.

Kan iemand mij helpen?

(Het is een 6800GT.)

Laatst bewerkt: 17 aug 2005
  2. Mad Jack

Mad Jack Dit is Snuk trouwens

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een 6800GT, maar dit heb ik ook nog niet eerder gezien.

1e oplossing --> Wanneer je de nieuwste drivers heb geinstalleerd kun je proberen om via:
    Eigenschappen--> Instellingen --> Geavanceerd --> 6800GT --> Dan kleurcorrectie kiezen in het menu en dan bij kleurenprofiel geavanceerde modus te kiezen.
    Wanneer je dit doet moet je wel bij Kleurwijzigingen toepassen op alle selecteren. (anders pas hij het alleen toe op je bureablad)

2e oplossing --> Je videokaart is kapot :'-( (misschien doordat deze te heet geworden is). Op de 6800GT zit een temparatuurmonitor, hou deze eens in de gaten en check of hij niet erg heet wordt. Ik weet zelf ook niet wat TE heet is maar bij mij ligt de temparatuur op 65 graden wanneer ik Half-Life2 of Battlefield 2 speel.

3e oplossing --> Bij het installeren van de nieuwe drivers heb je de oude niet goed verwijderd en daardoor kan de temperatuur van de videokaart erg hoog oplopen. Op de website van NVIDIA is wel te vinden hoe het moet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar ik vrees het ergste voor je videokaart. Wanneer je ff googled op dit probleem wordt je nog veel wijzer

Laatst bewerkt: 17 aug 2005
  3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb je onlangs Service Pack 2 geinstalleerd? Dit probleem komt namelijk veel voor na de installatie van SP2 schijnbaar.

4. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat hij code 10 aan geeft in Apparaatbeheer en niet de drivers gebruikt van Nvidia van VGA van Windows, dus ik kan niks aan instellingen veranderen.

Ik zal nog eens kijken naar het verwijderen van een oude driver.

Ik heb SP2 er al vanaf het begin op staan en dat gaf nooit problemen.

5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Code 10 duidt meestal op een IRQ conflict.

Ga eens naar: start => bureau-accessoires => systeemwerkset => systeeminfo.

Klik het onderdeel hardwarebronnen open en kijk daar even rond.

6. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    De videocontroller zit als enige op IRQ 11.

Als ik de computer restart dan zie ik ook een paar strepen in het bios scherm en tijdens het Windows starup logo....

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Oke, om welk merk 6800 GT gaat het? Die strepen duiden op overhitting, of op defect geheugen. Je temperatuur is zo te zien normaal voor een 6800 GT. Heb je nog garantie?

8. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een Leadtek Winfast

9. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Moederbord drivers ook even opnieuw installeren, die heeft immers de bus waarop de videokaart communiceert. Fast write op je videokaart werkt bijv niet als je die niet geinstalleerd hebt.

10. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reacties. De kaart bleek defect te zijn. Ik heb hem omgeruild tegen een ATI X800XL.

Deze draad mag dicht....

Deel Deze Pagina