Help! Xbox loopt ineens aan!! Fan verrot?? :(

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door BounceMeister, 5 okt 2002.

1. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zette gisteren mijn Xbox aan, maakt ie ineens een heleboel teringherrie! Er loopt iets flink aan, en het lijkt de fan te zijn. De DVD-schijf is het niet, want die heb ik er gelijk uitgehaald (Amped), en het geluid bleef. Na wat aan en uitzetten werd het ineens iets minder en door een heel licht tikje op de bovenkant was het over. Ook na wat aan en uitzetten bleef het weg.

Maar toenet zette ik hem aan, nadat hij dus een nachtje uit heeft gestaan, en het geluid was er weer!! Aargh! Het klinkt als de fan, want als dat de harddisk was, dan moest ie nu wel echt kapot zijn.

Dat zou dus betekenen dat ik een verrotte xbox heb en hem moet laten repareren. Maar ik wil niet dat ze m'n HD leegmaken of dat ze me een andere geven. Want die nieuwe Xboxen zijn ten eerste goedkoper van materiaal en niet meer om te bouwen.

Als ze hem gaan omwisselen dan zet ik er liever zelf een andere fan in.

Help?! Meningen.. Medeleven.. Ik wordt gek?!

Laatst bewerkt: 5 okt 2002
  2. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0

dat is zeer klote, en ik begrijp je "angst" ook wel om hem niet weg te brangen naar M$, dus ik hoop dat je een oplossig vind!

3. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Als je belt en zegt dat je eigen Box terug wil als hij terug komt van reperatie.

4. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Beetje jammer dat je je DVD er al uitgehaald hebt.
    Als je 'm dan om wilt ruilen, dan gaat het waarschijnlijk moeilijk worden, omdat je dus je XBOX al open hebt gemaakt.

En inderdaad, het kan absoluut je FAN zijn.

Zet je XBOX eens uit en steek een langwerpig voorwerp niet te diep in je FAN.
    Net voorbij het FANblad.
    Zet je XBOX aan en luister dan of je het geluid weer hoort...
    Doe dit trouwens niet langer dan een paar seconden achter elkaar, aangezien het ook je CPU moet koelen.

Suc6

5. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik bedoelde dat ik het DVD schijfje eruit heb gehaald, ik heb m'n bericht al gewijzigd.

Ik zal eens kijken of het idd de fan is door hem heel eventjes te blokkeren.

6. Cyrillus

Cyrillus Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij bedoelt hij de game dus ze dvd game niet de hele dvd speler!
    Wel kut voor je ik denk niet dat M$ de eigen terug zal geven ander effe bellen hea je enige oplossing.

7. Sammiefischer

Sammiefischer IK BEN GEBANNED!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Bel de costumer care. Ze sturen je een doos op, daar doe je de Xbox in. Bel het nummer wat op de doos staat. Na een half uur komen ze hem ophalen. Het duurt maar 2 werkdagen voordat ie weer terug is, en je krijgt een cd hoes, een sticker en een muts alles met xbox erop!

8. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil ook een CD HOES / STICKER en XBOX Muts voor de winter!

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Yup, en je savegames worden bewaart, zelfs als je een 'nieuwe' hdd krijgt (dat is iig wat hier verteld werd)

10. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    Beter....
    Als je nou eens als troost ook nog een memorycard erbij doen, dan ben ik helemal gelukkig....
    Ga ik mijn xbox ook opsturen.... :D

11. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kreeg helemaal niks bij m'n box toen ie terug kwam !:mad:

12. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    K.U.T! (sorry voor het taalgebruik)

Als ik de fan blokkeer, dan hoor ik het nog steeds! Brakke harddisk dus!! :mad: :mad: Want de dvd drive hoor ik wel draaien en die maakt een ander geluid, ook zonder DVD-schijfje erin.

Dat betekent dat ik zowiezo m'n savegames kwijt ben, ik moet dus effe zo'n memorycard kopen. Hoeveel blocks zitten daarop?

Dat zal wel een andere Xbox betekenen dan, want vanzelf overgaan doet het niet denk ik. Als ie een tijdje aan staat wordt het wel minder, maar dat lijkt me toch niet zo gezond.

Hij stond verder geheel vrij zodat hij altijd z'n warmte kwijt kon. En stof zit er ook niet echt op/in. Het is dus gewoon een cheap ass harddisk geweest.. :r

Zal je net zien dat als ik hem opstuur dat hij daar dat geluid niet maakt en ze "het niet kunnen vinden". Dat is altijd zo irritant als je iets terugbrengt omdat het "soms" niet werkt. MAar misschien zijn ze er bij MS iets makkelijker mee.. ?

13. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Als ze de HD helemaal vervangen moet ie het weer goed doen.
    Een memory-unit bestaat uit 500 blocks (de mijne 504). Genoeg voor een zootje games.

14. Sammiefischer

Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn heel erg makkelijk bij Microsoft!

Bij mij liep de Xbox best wel vaak vast. Toen heb ik hem opgestuurd.
    Ze hebben gelijk het hele moederbord verwisseld. En ze vinden het wel denk ik, omdat ze een soort systeem hebben (een computer) die test of er mankementen zijn. Ik kreeg namelijk een brief met wat er aan de hand mee was en wat ze verwisseld hebben. Zelfs hoe ze erachter zijn gekomen

15. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Een nieuw mobo zou dus betekenen dat ik er geen modchip in kan zetten over een half jaar (na de garantie).

MAar wel netjes dat ze ook laten weten wat ze gedaan hebben. Jij kreeg hem ook zo snel weer terug?

16. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien passen de nieuwe moederboards wel niet in de ouwe Xboxen. Krijg je een oud model mb uit een kapotte Xbox denk ik.

17. Sammiefischer

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien krijgt hij die kapotte van mij wel!:D

18. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Hmm, doe dan maar een nieuwe! ;)

Zat er niet nog een fan in dat ding? Want games speelt ie perfect. Als de harddisk dat geluid maakt, moet ie op z'n minst een beetje haperen toch?

En het klinkt echt als een verrotte/aanlopende fan, ik heb wel meer fan's in bv. m'n PC gehad met zo'n geluid, dus lijkt het me zo vreemd dat m'n HD dat nu inees doet.

Overigens, m'n savegames zijn dik 1500 blocks bij elkaar, dan zou ik dus op z'n minst 3 memorymodules moeten kopen? :mad:

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een Xbox heeft maar 2 fans.
    1 die de lucht over de CPU blaast (aan de achterzijde te zien ) en 1 die op de Nvidia chipzit.

20. Cyrillus

Cyrillus Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad keek net effe in XM Nr. 1
    Ennuh volgens mij verkleint die memorycard de bestanden wel een klein beetje maar ik kan het fout hebben!

Deel Deze Pagina