Help

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fisico, 25 feb 2003.

1. Fisico

Fisico Italians fastest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sta op het punt een Xbox te kopen maar voordat ik de winkel binnenstap heb ik eerst wat vragen.

ik heb een keer gehoord dat iemand problemen had met het spelen van Splinter Cell (volgens mij bleef het spel hangen ofzo)
    ze hebben toen tegen hem gezegd dat iet een scart cable advanced moest halen. en dat werkte.
    Mijn vraag is: is een scartcable advanced echt een onmisbaar iets voor het spelen op je Xbox of is dit wat overdreven of is dit probleem iedereen onbekend?

PS

Als iemand nog beginnerstips heeft zijn die welkom.

2. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Advanced scartkabel is NIET nodig, maar wel sterk aan te raden. Reden? Betere beeldkwaliteit :). Overigens lijkt het mij stug dat een crash aan de scart kabel ligt.

3. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Crash ligt nooit aan de scart kabel.. maartoch is Adv Scart heel mooi mits je ook een Optische ingang op je versterker hebt

4. Fisico

Fisico Italians fastest

Leuk Bevonden:
    0
    hohoho Optische ingang op je versterker... ik heb echt de ballen verstand van techniek of wat er ook op lijkt dus was is een optische ingang en waar heb ik een versterker voor nodig?

5. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    optische ingang op je versterker is voor digitaal geluid...maar zelfs al heb je dat niet is een Advance Scart kabel toch de beste keus vanwege de betere beeldkwaliteit

6. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    dat is een digitale ingang op je versterker voor als je 5.1 geluid (5 boxen en 1 subwoofer) op je xbox wilt aansluiten. Dat gaat alleen met advance scart cable.

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dan heeft die persoon de xbox gewoon aangesloten op een RGB-only kanaal en dan werkt die inderdaad niet (reactie op topicstarter).

8. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    De xbox ondersteund Dolby digital.. Om dat te hebben heb je dus een versterker/home cinema set nodig die ook digital ondersteund en een optische aansluiting heeft.
    Ja het geluid is hierdoor mooier maar nee het is niet noodzakelijk.
    Alles wat je nodig heb om de xbox op een normale manier op je tv aan te sluiten zit erbij. Je hoeft wat dat betreft dus niets extra's te kopen.
    Advanced scart cable geeft beter beeld en heeft dus ook een optische aansluiting maar het is niet zo dat je dit perse nodig heb.

Het helpt alleen wel als je tv een scart aansluiting heeft.. Heb ie dat namelijk niet dan moet je wel een aparte aansluiting kopen die via je kabel/antenne ingang gaat.

Ervan uitgaande dat je een scart tv heb hoef je alleen maar een xboxje, een game (tenzij je een pack koopt) en voldoende voedsel en drinken in te slaan aangezien je voorlopig dan niet meer je kamertje uitkomt ;)

9. Fisico

Fisico Italians fastest

Leuk Bevonden:
    0
    ok thx het is iets wat duidelijker allemaal scart cable advanced is een must have dus.

En hoe zit dat met S controller?
    Ik heb zelf nogal kleine handen. Is de standaard controller echt te groot of valt het wel mee? (heb geen berenklauwen maar het zijn ook geen japannerhandjes)

10. Fisico

Fisico Italians fastest

Leuk Bevonden:
    0
    nog een vraag

Hoe zit dat met de memorycard? Is dat ding snel gevuld en wat kost hij eigenlijk?

als iemand nog wat beginnerstips heeft zijn die van harte welkom

11. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    aan die controller wen je wel...zelfs mn nichtje van 7 klaagt er nooit over

12. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Er zit in de Xbox een 8 (of 10) GB HDD.
    Tenzij je je savegames mee wilt nemen naar een vriend(in),
    is er geen reden tot aanschaf van de Extra Memory unit.

13. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    Zou zeker een Xbox halen!.....Vooral omdat de Xbox gewoon beter is maar ook kwa prijs....check dit maar eens....om spellen en DVD's te spelen EN spellen op te slaan heb je dit nodig

Xbox Pakket (259,95)
    Xbox DVD Remote (29,95)
    Je kunt nu games+DVD's afspelen en spellen opslaan (interne harde schijf voor een totale prijs van 189,90! + Je hebt nog 2 gratis spellen erbiJ voor noppes!

Verglijk dit eens met een PS2
    PS2 Pakker (nu met 1 gratis spel) (259,95)
    Memorycard (44,95) Totaal van (304,90)
    Je kunt nu wel games afspelen en 1 gratis spel (tijdelijk)....je hebt nu wel een limiet aan dataopslag (memorycard zit vrij snel vol) en bij box oneindig aan savegames....ook heb je voor meer geld niet eens een DVD afstandsbediening! wat toch wel relaxt is.....en grafisch loopt PS2 achter....laadtijden zijn ONGELOFELIJK SLOOM!.....voordeeltje WAS dat PS2 meer spellen had maar Xbox heeft er ook heel veel op het moment (minstens 150). Spellen zijn ook voor Xbox niet veel duurder als voor PS2.....dus gewoon een Xbox kopen ;). Ook voor online kun je met Xbox aan de slag zonder een modem aan te sluiten wat bij PS2 wel het geval zal zijn.

Nu is er trouwens ook een pakket voor Xbox met Gotham Racing en Splinter cell waar je voor 40 Eurotjes meer 2 supervette spellen voor krijgt (aanradertje!)

14. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    En over die scartkable....is helemaal geen must have....heb er zelf ook geen en ben helemaal in mn nopjes ;)......zou gewoon eerst die Xbox+Afstandsbediening aanschaffen en die scartkabel kun je altijd later nog halen als je beter beeld wilt...

En over de memorycard....niet nodig....alleen om data over te zetten.....op je harde schijf kun je duizenden spellen opslaan voordat ie vol zit....je kunt er zelfs met Xbox live hele levels (en spellen) mee downloaden!....ook een voordeel van de harde schijf is dat ie hele levels kan inladen waardoor de laadtijden erg kort zijn (sommige spellen laden maar 1x bij start daarna bijna nooit meer of zeer kort).

Dus zou gewoon Die Xbox en Remote Controller (als je DVD's wilt afspelen MOEt je deze hebben....dvd functie werk anders niet).....de rest kun je altijd later nog halen als je er behoefte aan hebt...

15. Fisico

Fisico Italians fastest

Leuk Bevonden:
    0
    thx
    allemaal hartstikke bedankt voor jullie tips, supertof

16. Fisico

Fisico Italians fastest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben trouwens al jaren een echte Nintendofan maar de berichtgevingen over Nintendo zijn de laatste tijd niet bepaald positief te noemen.

En daar kwam dit bericht overheen:
    Bereid je voor op een discussie. Analisten hebben voorspeld dat Nintendo beter multiplatform kan gaan!

Het volgende nieuwsbericht komt van Yahoo en hebben we hieronder voor je vertaald:

Het aantal gebruikers van geavanceerde consoles [lees next-gen consoles -CubeZone] is met 128 procent gestegen in 2002, tot een wereldwijd totaal van 56,3 miljoen, volgens het laatste onderzoek van Strategy Analytics' Broadband Entertainment Strategies service.

75 procent hiervan zijn Sony Playstation 2 gebruikers, in vergelijking met de 13 procent van de Nintendo GameCube en de 12 procent van de Microsoft Xbox.

Voorspellingen zeggen dat de GameCube nog meer terrein zal verliezen in 2003. Volgens analisten kan Nintendo een leidende positie opbouwen in de software markt van 12 miljard dollar, maar dan moet het eerst de console strategie van dit moment veranderen.

Wereldwijde verkoop van geavanceerde 128-bit spelcomputers heeft 32.9 miljoen units bereikt in 2002, volgens het onderzoek. Playstation 2 was de populairste met bijna 70 procent van alle verkoop. De overige 30 procent werden even verdeeld tussen de GameCube en de Xbox.

Totale verkoop van alle platforms in 2003 zijn voorspeld om 36.2 miljoen units te bereiken, maar GameCube's verkoop zal gaan dalen met 4 procent terwijl de Xbox zal gaan stijgen met 12 procent. Dit komt doordat de Xbox een groeiend software assortiment heeft, een duidelijk online plan en Microsoft's stevige investering in het platform. In tegenstelling tot dit is de online strategie van Nintendo onduidelijk en is de steun van de publishers aan het verdwijnen. [Dit is deels waar, vandaag heeft THQ ook bekend gemaakt niet tevreden genoeg te zijn met de NGC en verwacht weinig inkomsten van de console. -CubeZone]

Analisten raden Nintendo dan ook aan om zijn strategie waarbij ze console-exclusieve games uitbrengen achter zich te laten en voor meerdere platforms spellen moeten gaan maken [Net als Sega 2 jaar geleden deed -CubeZone]. Hierbij zal het bedrijf relatief weinig verliezen, terwijl het 77 miljoen meer console eigenaren zal bereiken in 2003.

"Nintendo mist veel van de eigentijdse generatie van gameplayers," zegt Davis Mercer, Vice President van de Strategy Analytics Global Broadband Practice. "Cultureel gezien zal het moeilijk zijn voor het bedrijf om van koers te veranderen, maar het moet het doen om zo zijn langdurige positie als grootste games producer te behouden.

----

Slecht nieuws, of niet? In ieder geval moeten we dit nieuws niet al te serieus nemen. Natuurlijk bevat het een kern van waarheid, Nintendo moet toch zeer binnenkort met nieuwe en vooral concrete online informatie komen. Ze moeten in ieder geval beter hun best doen dan Sony bij de Playstation 2, die nog een zware taak zal hebben om hun online plannen tot een goed einde te brengen door de vele problemen in Amerika op dit moment.

Waar de analisten totaal verkeerd zitten is bij het bedrijf Nintendo zelf. Nintendo zal waarschijnlijk nooit overstappen op multiplatform. De charme van Nintendo is dat het zichzelf blijft. Zoals Shigeru Miyamoto al voor de launch van de GameCube zei: "Wij laten ons niet meeslepen door onze concurrenten, wij gaan gewoon onze eigen weg. De GameCube wordt een game machine, geen multimedia machine [om met de commercie mee te gaan]."

Nintendo is en blijft Nintendo, een bedrijf dat je kan vertrouwen om goede games te maken (ook al duurt het soms eeuwen voordat ze uitkomen), en bijna al hun spellen bevat het erkende "Nintendo feel". Dit gevoel, deze sfeer, zal nooit omgezet kunnen worden naar een console van Sony of op Bill zijn doos.

Toch moet Nintendo wel op gaan letten in zijn situatie op dit moment, maar ze zijn al goed begonnen (de voorgaande jaren al) door games te laten produceren door andere bedrijven (F-Zero aan Amusement Vision, StarFox aan Namco) waardoor spellen sneller uitkomen en zo de console aantrekkelijker te maken na de slomp jaren van de Nintendo 64.

Laten we hopen dat Nintendo dit bij advies laat want een console toekomst zonder een Nintendo console is een toekomst die veel meer gericht zal zijn op de commercie.

Plus dat de Xbox Grafisch veel sterker dan de Gamecube
    en dat Games als: MotoGP, Fable, Grand Prix 4, Panzer Dragoon Orta, Malice, Oddworld, Virtua Cop 3, Racing Evoluzione, Halo, Halo 2 en Last but not least Steel Battailion niet op de Cube verkrijgbaar zijn en tel daar de mogelijke komst van Nintendogames bij op de Xbox Momenteel de Beste Spelcomputer is.

Vandaar dus.

17. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Tjah zit natuurlijk wel een vorm van waarheid in maar ik denk dat nintendo nog lang niet multiplatform gaat... ze zijn veel te trots op hun eigen franchise (waar ik me wel wat bij kan voorstellen)
    De typische nintendo feel zou verloren gaan mochten ze dat doen dus ik hoop het zelfs nieteens.

18. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ja, JIJ WEET NIET WAT JE MIST :+ ... ;)

19. Fisico

Fisico Italians fastest

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja misschien wordt het nog wat met die cube...ik hoop het in elk geval wel.

Deel Deze Pagina