Herhaling van vragen in dit forum.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door OPL, 15 jan 2004.

1. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In dit forum is er naar mijn mening de laatste tijd een herhaling van vragen en vooral vragen die je kan vinden in de FAQ. Kan er niet een soort sticky in dit forum komen waar dit soort vragen beantwoord worden. Dus niet een complete FAQ maar meer over hoe je avatars en colortags e.d. maakt. De problemen waar mensen hier vooral mee komen. Om nog wat voorbeelden te geven:

en
    Klok
    en
    Naam veranderen

(sorry dat ik jullie noem jongens maar ik zag jullie het eerst)

zo zijn er nog meer threads waar standaard naar de FAQ verwezen wordt. Misschien is mijn idee niet goed of compleet. En als jullie betere ideeen hier over hebben of het slecht vinden zeg dat dan ook gerust :cool:.

[edit]

Darkwing hoe staat het eigenlijk met de 10 geboden? Dat vond ik ook een goed plan van je...

[/edit]

Laatst bewerkt: 15 jan 2004
  2. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Die FAQ is er volgens mij niet voor niks,en daarbij bestaat er ook nog de zoekfunctie. Als die alletwee gebruikt worden is 98% van dat soort threads overbodig.

3. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Gerwoon bij het aanmelden de belangrijke punten van de faq noemen en dan een hokje die je moet vinken. Zou wel helpen denk ik

4. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Q-dancer:

Ik ben het 100% met je eens, maar dit is alleen niet de werkelijkheid.. Want weinig users, vooral groentjes gebruiken die. Dus misschien kunnen we dan iets bedenken wat zorgt dat ze iig de basics weten met een link naar de FAQ

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    voordat je je aanmeldt moet je een soort qwiz doen en dat je dan de antwoorden in de f.a.q. kunt lezen

6. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

als ik hier nieuw zou zijn en ik zou eerst dat moetne doen. Dat kan het hele forum een dikke vinger van me krijgen en ik ben pleitte.

Ik vind dat 't wel goed gaat zoals het nu is. Wijs nieuwe members gewoon op de zoekfunctie en klaar. Dat er af en toe iets herhaald word is echt geen ramp.

7. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

De threads due nu aangehaald worden zijn anders wel van members die hier al langer zijn geregistreerd en dus hadden kunnen weten dat ze ook even de FAQ hadden kunnen doorlezen of de zoekfunctie hadden kunnen gebruiken:)

De nieuwe members moeten idd steeds op de FAQ en de zoekfunctie gewezen worden, en dat zal altijd wel zo blijven zolang er mensen bestaan die van te voren zich niet even iets verder verdiepen in het forum als het verzinnen van een StEeLo nickname:)

8. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind je avatar wel een beetje provoserend Q-dancer :)

9. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het eerder eerlijk. Het getuigd misschien van zelfkennis en hij staat waarschijnlijk open voor kritiek! Dat is echt goed!

Ik ga een "Ik ben lekker geen kut newbie" avatar maken, ik heb namelijk ook zelfkennis.

10. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Hij heeft hem ondertussen al veranderd. Commentaar richting elkaar laat maar aan ons over. :)

11. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Nou, doe dan! Steek van wal!*)

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik snap niet helemaal waarom er nou altijd zo moeilijk wordt gedaan over een dubbele thread die door een newbie geopend wordt. Ik kan me best voorstellen dat hij er niet bij nadenkt de FAQ of de zoekfunctie te gebruiken, want hij is net nieuw op dit forum, misschien wel zijn allereerste forum waar hij lid van is, dus die weet daar dan toch ook niks van waarschijnlijk.;)

Ik vind gewoon dat newbies even opweg geholpen moeten worden met hun probleem en daarna wijs je hem even op de FAQ en de zoekfunctie, trouwens een newbie moet ook de kans krijgen zich thuis te kunnen voelen op dit forum, en met boze replies lukt dat niet echt denk ik;) en gaat hij weg, maar met replies waarin je hem eerst helpt en hem dan verwijst naar de FAQ en de zoekfunctie (op een aardige manier), dan zal hij denken "o ja dat onthoud ik voor mijn volgende vraag, maar toch bedankt voor je hulp" of zoiets.

Btw, er worden van dit soort topics minstens net zoveel geopend als zo'n topic over avatars.

13. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Helemaan mee eens Fisichella,dat word mijn goede voornemen *)

14. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik zou het daar best mee eens kunnen zijn, behalve dan dat er duidelijk wordt gezegt dat je de FAQ moet lezen. Tuurlijk je moet ze helpen maar de vraag van dit topic is meer hoe kunnen we voorkomen dat die threads er komen, en daarmee helpen we hen sneller en is het makkelijker voor ons.

Hmm, ik zie dit niet als een thread die over de verpaupering van dit forum gaat. Het is gewoon duidelijk dat dit vaker gebeurd en dat terwijl dit niet nodig is...

Laatst bewerkt: 16 jan 2004

Deel Deze Pagina