Een vraag aan de xbox-crew... Ik volg al een tijdje de centrale topic over Routers en Xbox live in Xbox Live en Networking. Destijds heb ik hier ook mijn oplossing gevonden. Alles werkt nu perfect . Wat me opvalt is dat telkens dezelfde algemene problemen aan de orde komen. De topic is nu al aardig van omvang waardoor men geneigd is om niet alles te lezen, maar direct het probleem aan de orde stellen, waar men mee zit. Verder zie ik dan Pejannl, met heel veel geduld, telkens een antwoord geeft op, naar mijn idee, dezelfde vragen. Ik heb ook de indruk dat Pejannl er aardig wat vanaf weet. Ik haal toch wel wat informatie/kennis uit zijn antwoorden. Kan er niet een samenvatting c.q algemene uitleg komen over Routers en Xboxlive, zodat men hier eerst naar de oplossing kan zoeken??? Het voorkomt misschien veel spitwerk en jullie mods hoeven ook niet iedere keer mensen naar de bekende weg te wijzen. Misschien kan dat ook voor andere algemene vagen of onderwerpen. Het is misschien een vaag idee...?!
Als je in de centrale topics kijkt die sticky is gemaakt bovenin. Zie je dat daar ook wat FAQ's tussenstaan. deze vind ik persoonlijk al heel handig, duidelijk en makkelijk.
Doed, ik kwoot even je hele post. Je hebt helemaal gelijk, maar toch plaats ik twee kanttekeningen. 1: Ik heb tijd noch zin om zo'n samenvatting of FAQ te maken. Ik weet dat Fardo af en toe geduld en energie genoeg heeft om zo'n taak op zich te nemen maar Fardo heeft het eigenlijk veel te druk met andere zaken en komt er gewoon niet aan toe. Fardo en ik zijn gamers. Net als jij. Wij hebben een Xbox omdat we spelletjes willen spelen. Als nevenproduct stoppen we energie in het LAN/Live forum, net als andere mods dat in andere fori/fora/forums doen. Maar onze tijd is beperkt. Het maken van een samenvatting is véél meer werk dan even een vraagje uitgebreid beantwoorden. 2: Als je het LAN/Live forum echt gevolgd hebt dan zie je dat er steeds posts komen die beginen met "Het antwoord op me probleem zal hier wel al staan, maar ik heb geen zin om de hele thread door te lezen en dus stel ik de vraag nog maar eens." Met het maken van een samenvatting verandert daar niets aan. Mensen zijn te beroerd om te gaan zoeken. Ze hebben een probleem en zijn zo vol van dat ene probleem dat hun wereld om dat ene probleem heen begint te draaien. Ze vergeten daarbij rekening te houden met anderen. Als je daar als helper (dus niet als mod, maar als helper) niet tegen kunt dan moet je je niet op een forum begeven waar een heterogeen groepje mensen, allen gefocused op hun game-apparaat, allen op hun eigen manier bezig zijn met hun eigen hobby. Die hobby is gamen, en het forum is daarbij een nevenproduct. Een hulpmiddel, om de consolebelevenis nog intenser te maken. Structureren van informatie is dan volkomen zinloos. Enerzijds begrijpen mensen vaak de geboden oplossing niet omdat ze hun probleem niet in woorden kunnen uitdrukken (door gebrek aan technische kennis en vakjargon) en anderzijds hebben ze daar gewoon geen oog voor. Kortom: Ja, je hebt gelijk dat er veel doublures in het LAN/Live forum zitten, maar ik denk dat een samenvatting niets oplost. Overigens probeer ik me zelf aan de stelregel te houden dat vragen die beginnen met "Ik ben te beroerd om even te zoeken" geen antwoord krijgen, maar dat lukt niet altijd even goed...
@Pejannl Bedankt voor je toelichting. Het is inderdaad een hele klus om een samenvatting te maken. Deze tijd kun je beter aan het gamen besteden. Het kan een idee zijn om een topic af te blokken op een x-aantal pagina's. Omdat de problemen toch telkens terugkomen, maar dan met andere hardware (nu zijn de wireless router/modems hot)etc... zal men misschien eerder tot lezen overgaan. In ieder geval blijft de topic zo redelijk up-to-date en compact. Het is denk ik wel handig om de historie op te kunnen blijven roepen. Ondertussen is er al een aardige "kennisbank" opgebouwd.
Ik ben bezig met een FAQ .... maar het duurt even voordat deze echt in elkaar gezet is... Ik heb momenteel te weinig tijd, maar ik beloof je dat we hier wel aan gaan werken ... Maar ja het probleem met FAQ is dat men dan nog steeds het zelfde antwoord geven als wat Pejannl al eerder zijn ... Het zal vast wel ergens staan