Herrie bij spelen Oblivion

Discussie in 'Algemeen' gestart door sirjax, 29 mrt 2006.

1. sirjax

sirjax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Maandag een nieuwe 360 core system gekocht, hij doet het voor de rest prima. Nu hen ik er nog maar een spel bij, nl Oblivion.
    Het spel draait tot nu toe goed, maar als ik het schijfje in de drive stop en hem gaat lezen, gaat de drive dat met een rotgang doen. Nu heb ik begrepen dat bijna alle 360's dat doen, maar aleen met het laden van een spel.

Nu heb ik ongeveer een uurtje zitten spelen, maar al die tijd draait de dvd met hoge snelheid door, is dit normaal voor dit spel? omdat het een streaming wereld heefd?

eerst dacht ik dat het geluid van de fan kwam, maar na nader onderzoek blijkt het toch van de dvd-drive af te komen (het is een blazend geluid, van de dvd die op hoge snelheid draait)

is dit bij alle spellen zo? of is dit puur bij oblivion?

graag een reactie

erik

2. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb er geen last van...

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Met een core systeem en Oblivion heb je meer last van "Herrie", omdat deze alle info van de DVD moet halen ... hij kan dan geen data Cachen (tijdelijk opslaan op de HDD) ... dus moet de dvd op volle toeren draaien ... als je een HDD hebt zul je merken dat het geluid "stiller" is ....

Dus dit is normaal voor het spel op een core systeem

4. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels heb je het antwoord al gekregen, maar stel zo'n vraag de volgende keer in het Oblivion wisselforum.

5. M Leonhart

M Leonhart PS4: Fingodox

Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels is het 9:17, en heb ik nog steeds een hekel aan wanna-be mod gedrag :+

6. Yorin89

Yorin89 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *EDIT* Oeps

Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  7. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ook een Core systeem maar wel een HDD aangeschaft.
    Dat kan ik je dan ook aanraden sirjax.

8. xerofox

xerofox were given today

Leuk Bevonden:
    63
    Oblivion laadt toch niets op je HDD maar op de CPU chip??

Dus daar zou het niet aan moeten liggen, ik zal ook ff opletten of het bij mij ook zo is want heb ook een core systeem.

9. moederfietser

moederfietser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De L2 cache van de CPU is maar 1mb groot. Die data die daar op staat word twel iedere keer weggegschreven naar het geheugen maar toch lijkt het me weinig om zulk soort dingen te cachen op alleen het geheugen. Ik kan het ook fout hebben hoor, maar wat Fardo zegt klinkt wel logischer.

10. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.444
    Rustig aan mensen. Iemand probeert alleen maar informatie te geven.

11. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb een premium, en vind dat het blazende geluid veel extremer is dan bij andere games... wellicht is het drive-afhankelijk dan, en niet zozeer core of premium?!?

12. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Als je het niet met iemands post eens ben, gebruik dan de report-knop, zo gaat het alleen nog maar meer ontopic.

thnx

13. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Offtopic* noes >.>

14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    ik denk eerder dat het dit is.

maar het is sowieso toch al verschillend per spel hoeveel lawaai je 360 maakt... PGR3 maakte volgens mij ook meer lawaai dan PDZ (dacht ik...)

was er niet ook nog eens een topic in het Xbox 360 algemeen forum waar een bericht stond dat je 2 verschillende drives had: eentje die veel lawaai maakt, en eentje minder

15. sirjax

sirjax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hdd en Oblivion= minder herrie

:D :D het werkt!!! een hdd drive help echt de herrie die de diskdrive maakt te verminderen als je Oblivion met een coresystem speeld!:D

ik heb wel mij huidige profiel moeten verwijderen, van zowel de memorycard als de hdd, (ik heb hem geformateerd)

want eerst met mijn savegame van de memorycard, en later de hdd geinstalleerd, werkte niet goed, het spel haperde met het wisselen van wapens, en met het laden van de wereld, maarrrrrrrrrr.....!!!!!!!!!!

dat is nu over!!!!! en de diskdrive (Samsung) maak bijna geen herrie meer!!!!
    te danken aan het laden via de hdd!

bedankt voor jullie tips._O_ _O_ _O_

groeten erik

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi om te zien dat alles naar behoren werkt :) Wel vreemd though, ik wist niet dat het hebben van een HDD invloed had op de manier waarop je discs draaien. Nja weer wat geleerd ;) Ik kan deze nu wel dichtgooien, maar laat hem nog even open omdat er misschien meerdere mensen zijn die dit probleem ondervinden bij Oblivion.

17. sirjax

sirjax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hdd wel zeker functie bij Oblivion

Volgens de makers van oblivion heefd het hebben van een hdd wel degelijk een voordeel, lees hier maar eens wat ze zeggen op het forum van de officiele site van het spel bij hardware/software issues:

let op dit is een gehele copy van de tekst, maar het gaat over het eerste deel.....

"Oblivion uses the Xbox 360 hard drive extensively to cache (copy and reuse) game data. This is done to optimize all loading the game does. It has been found in rare cases on some Xbox 360s that the cached data can get overly fragmented. This exhibits itself by the game taking a long time to load anything from menus, dialogue, sounds, objects, levels, and more.

To solve this problem, reset your Xbox, and hold down the A button as the game is booting up. If any button is held while Oblivion is loading, it will clear its hard drive cache, and create a new one. Once you see the “Bethesda Softworks” logo video, the game is already loaded, and the cache should have been cleared.

Note, this does not effect your game in any way other than loading. You will not lose any saved data."

dus volgens hun heefd de hdfd wel zeker een nuttige functie bij oblivion.

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke, maar deze blijft voorlopig nog ff open voor andere mensen die dit probleem ondervinden :)

19. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    offtp>^^ controlerondje aan het lopen?:+

ont> Staat het niet op de achterkant van het doosje dan dat je beter een HDD kan hebben?

20. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat zou een beetje naaistreek zijn voor microsoft, de core edition afkeuren.

Deel Deze Pagina