Rechterknop op bureaublad, eigenschappen, instellingen, geavanceerd en dan beeldscherm. Daarna kan je hertz kiezen. Gaande van 60 hertz, 70;72;85;... Nu is m'n vraag: moet dit hoog staan of niet? Een vriend van me zei dat als het hoog stond dat je ogen bijna niet vermoeid werden. Hij had het op 100hertz staan en hij zit elke dag uren achter zijn pc en kan nog perfect zien. ik ben inmiddels bijzien geworden, hoogstwaarschijnlijk door pc. Maar hij zei ook dat er gevaren aan verbonden waren dat het bv slecht kan zijn voor je monitor als je hem te hoog zet... En hij had het dan ook nog over een driver programmatje ofzo dat je nooit te veel hertz kan pakken, ik weet het niet meer! En dan over standaardmonitor, weet ik veel... Heeft hier iemand ervaring mee en weet hij waarvoor het dient en welke de beste instellingen zijn? Ik heb trouwens een flatron 776fm van het merk LG. Bedankt bij voorbaat!
het is idd beter als ie hoog staat. Je moet daaronder aanklikken, modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven.En dan kan er niks fout gaan
Dan 'ververst' ie het beeld sneller achter elkaar. Als je tv kijkt en een computer in beeld komt, zie je dat goed. Als je het dus laag zet worden je ogen moe omdat ze elke keer die knippering zien (jijzelf niet he). Dus zo hoog mogelijk.
Met een Resolutie van 1024x768 gebruik ik 85Hz. Dit is de maximale Freq van de videokaart voor die resolutie. Bij 800x600 kan ik zonder problemen gebuik maken van 100Hz. Als ik de Modi verbergen uitschakel , kan ik handmatig gaan tot 200Hz. Een veelste hoge freq veroorzaakt ook schade aan de monitor.
het maakt volgens mij niet uit voor je ogen op hoeveel hertz je hem hebt staan (dwz. je ogen gaan niet harder achteruit als je meer hertz hebt ofzo), en volgens mij kunnen je ogen ook niet slecht worden van computeren....(want licht is licht....ook van een computer........ je moet meer hertz instellen, als je je beeldscherm ziet 'knipperen' ......iets wat nog wel vaak voorkomt op bijv. 60 hz(ik heb t nog op 75 hz), maar op 85 hz heb je dit bijna nooit meer
Inderdaad je ogen kunnen niet bijziend worden omdat je kijkt naar een beeldscherm dat een te lage verversingsfrequentie heeft. Je kunt er echter wel veel problemen mee krijgen. Wat ik bijvoorbeeld had als ik bij een vriend ongeveer een uurtje speelde op 60 Hz (ik speel zelf op 80 Hz) kreeg ik problemen als hoofdpijn, moeite met concentreren, letters die trilden (door de langzame verversing) en dat soort problemen. Het is gewoon niet fijn, vooral als je op een andere computer een hogere frequentie hebt. Het verschil is helemaal erg, het beste is gewoon om je pc op een frequentie van minstens 70/75 Hz te zetten, dan komt alles een stuk rustiger over voor je ogen. Geef je computer echter niet de schuld van je bijziendheid, dit is niet de oorzaak!
Dat is WEL waar!!!! Doordat je dicht bij je scherm zit passen je ogen zich aan aan die afstand. De lens gaat dus bol worden en als je een lange tijd voor je pc zit blijft die lens heeltijd bol. En als je natuurlijk héél veel tijd voor je pc doorbrengt zal die lens gewoon bol blijven. Ik ben bijziend geworden door veel op pc te zitten, alsook een andere vriend. mijn oogarts zei ook dat het daaraan lag. Net als ik heel veel studeer in de examens() dan zie ik alles wazig in de verte van constant op zo'n dicht blad te kijken.
Gast, je moet ook niet met je neus op het beeldscherm zitten. Maar dan neem ik aan dat je met je hoofd ongeveer boven je toetsenbord zit ofzo? En niet met je rug tegen je stoel aan, dan krijg je niet alleen slechte ogen maar ook rsi en al die andere shit
thnx voor de tip..ik kon mijn monitor van 60 naar 75 Hertz verhogen(das het maximum, hide shit stond aan) ben benieuwd
Licht er ook aan op wat voor resolutie je je beeldscherm hebt staan. Ik heb hem op 1024x768 staan en op 72 hz. Je kunt het ook goed zien, als je hem bijvoorbeeld op 60 hz hebt staan en je kijkt net over je monitor heen dan zie je hem in je oog hoeken heel erg "bibberen". Als je dat niet meer hebt als je hem op 72 of 75 hz hebt staan dan is het goed.
Mijn monitor gaat in hidden opties door tot 100 hrz. Zou het schadelijk zijn als ik em erop zou zetten? (Als het schadelijk is, lijkt het me niet dat ik em zou moeten kunnen kiezen, toch...?)
Ik vind het zelf in ieder geval niet fijn. Kijk dat een tv dat heeft ok, maar je zit bij een beeldscherm wel een stuk dichter bij als bij een tv. Ik denk dat je gewoon moet kijken wat je ogen het fijnst vinden. Als je met half dichte ogen moet kijken is het dus niet goed.....