Het broeikas-effect

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XBOXLIVE!, 15 mei 2003.

1. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Hier komt mijn imposant artikel over "het broeikas-effect":

Het broeikas-effect; geen storm in een glas water.
    Is er al discussie over temperatuurstijging, er is ook nog het 'broeikas-effect'. En ook dat laat zich niet ten volle bewijzen. Het KNMI verwacht wel dat in de toekomst de gemiddelde temperatuur zal stijgen omdat de hoeveelheid CO² (kooldioxyde) in de atmosfeer blijft toenemen. CO² is een broeikasgas, wat inhoudt dat het warmte opneemt èn afgeeft. En het broeikas-effect wil zeggen dat het warmer wordt naarmate er meer CO² in de lucht komt. Na verdubbeling van de huidige hoeveelheid CO² zal de temperatuur 2 à 5 graden C zijn gestegen. Tenzij er nu drastisch wordt ingegrepen, zal dit aan het einde van de volgende eeuw het geval zijn.
    Wordt het warmer, dan smelt er ijs van de poolkappen en stijgt de zeespiegel. Het grootste gevaar schuilt echter niet in het peil, maar in de temperatuur van het zeewater. Als die toeneemt, steken stormen en orkanen niet alleen vaker de kop op, ze krijgen ook een grotere intensiteit. Want zoals een atleet kracht put uit bijvoorbeeld een banaan, doordat koolhydraten worden omgezet in energie, zo gebruikt een storm de warmte van het zeewater als bron van energie.

Wat kan ik doen om mijn CO2 uitstoot zoveel mogelijk te beperken?:

-Schakel over naar "groen-stroom"
    -Maak vaker gebruik van de ouderwetse fiets
    & laat de auto zoveel mogelijk staan! :cool:

2. Volgens mij gaat het de laatste tijd weer aardig goed met de ozonlaag. Dat gat O-) is al weer bijna dicht. We kunnen rustig nog wel een tijdje doorstoken op dit tempo

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Gaat het 2 tot 5°C warmer worden? Laat maar komen zou ik zeggen. Tegen de eind van deze eeuw ben (waarschijnlijk) toch al dood.

Ik denk dat het te laat is om de aarde te "redden", het enige wat gaat gebeuren is dat we wat meer tijd krijgen.

-Wat bedoel je met "groen-stroom"?
    -Ik en mijn broer gaan met de fiets naar school en als ik weg moet gebruikt de fiets of het openbaar vervoer (geen bus). Mijn moeder gebruikt de tram om naar het werk te gaan. Wat mijn vader gebruikt weet in niet zo goed (gescheiden) maar ik denk dat hij meestal de auto gebruikt. Dus op dit punt ik wel goed.

4. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Groene stroom is energy die is opgewekt d.m.v windmolens en zonnepanelen

5. Horny Devil

Horny Devil Jackass Extrodinare

Leuk Bevonden:
    0
    ik fiets en loop veel dus daar zal het niet aan liggen :)

6. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet niet alleen aan jezelf denken ook aan anderen. Bijvoorbeeld later (als je ze krijgt). Je kinderen en daar weer de kinderen van dan maak je hun de dupe van onze praktijken. Maar er is altijd wel weer iets waardoor we er allemaal aan onderdoor gaan terwijl wij mensen al duizenden jaren bestaan dus no problem :p !

7. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Wat dat gat betreft, het gat wordt alleen maar groter.
    De media manipuleerd de kijkers door te beweren dat alles wel goed gaat komen....
    Zo zie je maar weer!

Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2003
  8. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    ja en de oliemaatschappij manipuleerd de consument + autofabrikanten, in principe is de ontwikelling van de brandstofcell al zo ver gevorderd dat ze in auto's gemonteerd kunnen worden.

Als alle auto's op waterstof gaan rijden scheelt dat heel veel uitstoot.

Dat verhaal over het opwarmen van de aarde wordt een beetje opgeblazen door de mens, als je ziet wat 1 vulkaan doet bij 1 explosie.... vergeleken de (uitstoot) van menselijke activiteiten.

Laatst was er een meting gedaan op Antartica en daar was nog nooit zo;n lage temperatuur gemeten (in in bepaald seizoen).. jaa het is maar dat jullie het weten :p

9. Daar is ook niet alles van waar. Die windmolens produceren lang niet genoeg stroom, en die zonnepanelen werken ook voor geen meter.
    Reken er maar op dat je precies dezelfde stroom krijgt van de Nuon, of stroom vanuit kerncentrales uit de rest van europa. Waar het goedkoop geproduceert wordt en hier dus duur verkocht. Het is ook al bekend dat het oplichterij is.

10. Ja okee, maar de auto's van nu zijn al tig keer schoner geworden als wagens van een jaar of 15 geleden en dat zal in de komende jaren nog verder verbeteren. Dat is dus opzich al een hele verbetering. We moeten er wel rekening mee houden, maar om onwijze zorgen te gaan maken over het broeikas effect hoeft echt niet.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2003
  11. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

12. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Er zit helemaal geen GAT in de ozonlaag, alleen delen die minder "dik" zijn.....(kan zijn Aardrijkskunde les van 2 jaar geleden wel dromen....)

13. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    het feit dat het nu zo warm is (1988-nu) komt door een zeer sterke zonnecyclus en heeft nix met een eventueel broeikaseffect te maken. Broeikaseffect heeft invloed maar niet zoveel als men wil geloven. We zitten nu in een heel lang interglaciaal (holoceen) maar die kan ook zo weer afgelopen zijn. Dan komt er een ijstijd waarin de temperatuur daalt. We moeten er wel voor waken dat er meer bomen komen om de CO2 op te vangen en de uitstoot de reduceren, alleen geloof ik niet dat het zo dramatisch is als de milieuorganisaties voorstellen.

14. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hejjj...eindelijk iemand die 't snapt....maarja...je gaat je wel afvragen wanneer we weer een ijstijd krijgen, eh? :confused:

:+

15. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is niet helemaal waar....je krijg idd stroom uit dezelfde pot (anders zou 't A niet te realiseren of B te duur worden), maar er wordt door de Nuon etc. wel voor een bepaald percentage (bepaald door het aantal klanten) "groene" stroom ingekocht....hier is overheids controlle op

16. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    De hoeveelheid CO2 uitstoot wat veroorzaakt wordt door mensen valt in het niet vergeleken met wat de natuur zelf produccert. In de Noordzee (en andere zeeen) zitten gasbronnen die continu staan te pruttelen en dus CO2 uitstoten en er zijn beestjes die een soort scheten laten die CO2 produceren. De natuur levert een bijdrage die vele duizenden keren groter is dan die van de mens. En tja... "you can't change it's nature"

17. Toskai-Mir

Toskai-Mir The tsudachi saver

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo beetje verouderd nieuws, denk een beetje logisch na, en aarde gaat tog wel een keer naar de klote, de mensheid sterft tog wel een keertje uit, wat kan je er tegen doen, niks, alleen uistellen, tot het uiterste punt, dan knap het uitgerekte elastiek, en boem is alles weg

Of aarde implodeert, al het uitstellen voor niks geweest

Neej, maak lol, en denk er niet teveel over na, maar wees wel zuinig

18. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmz....it's nature??? Als je bedoeld dat de natuur de natuur is en je daar niets aan kan veranderen....ok, maar die CO2 uitstoot van de natuur, daar was de natuur op berekend...de mensen produceren A extra CO2 en B hebben ze een hoop natuurlijke "CO2-verwerkings fabrieken" :+ verwijderd....

maar we overdrijven wel enorm hoor met z'n allen....vind 't trouwens altijd leuk om een greenpeace plaatje te zien van een fabriek met een enorme witte rookwolk....ga je b'tje surfen op internet en vind je die fabriek....ga je b'tje denken aan je opleiding en wat zo'n fabriek allemaal produceert.....is 't gewoon een water wolkje....|:-

_O_ aan greenpeace _O_

19. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    We moeten natuurlijk niet overdrijven, maar zo'n houding van 'uiteindelijk gaat toch alles naar de klote' slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik bedoel: uiteindelijk gaan we toch ook allemaal ddod? Betekent dat dan dat je dan gewoon maar de straat oversteekt met je ogen dicht, je lichaam volpropt met zoveel mogelijk (chemische) stimuleringsmiddelen, je helemaal volvreet etc. Ik dacht het niet!

20. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    *en dat voor een net 15 jarige puber :D

Precies, maar even over die windmolens. Ze leveren idd energie. Uit een duurzame bron. Het is niet veel en effectief (zacht weer=>geen stroom Hard weer=>molen op slot, kan kapot gaan) maar dan komt het grootste nadeel. Windmolens zijn gebouwd van aluminium. Om aluminium te verkrijgen uit het erts is er heeeeeeeeeeel veeeeeeel stroom nodig ( electrolyse) Deze stroom komt meestal uit door steenkool draaienden energieinstallaties. Conclusie: Windmolens helpen ook mee aan de extra CO2 in de atmosfeer
    Oplossing: Fusiereactie (is nog ver weg), Bioenergie, Waterkracht.

Deel Deze Pagina