1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het DJ topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MYSTERY X, 27 mei 2006.

  1. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Is idd mogelijk.
    Maar ik oefen eerst nog eens flink :p. Pas een tijdje bezig, dus....

    Maar wel tof, om hier Mix Creaties naar te zetten jah! :)
     
  2. Jeroensky

    Jeroensky Active Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, deze heb ik niet... Heb het vorige broertje, de RP-DJ1210. Goed geluid en voelt niet zo zwaar op je hoofd. Wat wel weer shit is, is dat de bekleding van het oorschelp aan het slijten is. Ziet er niet uit, maja...

    Om nog even terug te komen op dat online zetten. Ik ben zover met het converteren naar mp3. Dan is het bedoeling dat de boel op een of andere website word geplaatst??? Heb je daar toevallig ook nog een tip voor??:D
     
  3. Jeroensky

    Jeroensky Active Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Aah kijk! Das nuttige informatie... Ik ben van het weekend druk, hehe :D

    Thanks!
     
  4. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Damn!
    Neem ik net een Mix van een Uur op via Audia City.
    Wil ik hem direct opslaan naar mijn I-pod, wat ik dus niet had moeten doen.

    Had hem eerst gewoon op de Harde Schijf moeten zetten, en DAN pas naar de I-pod volgens mij.
    Oftewel, de boel is blijven hangen, en nu heb ik hem dus niet meer! =(

    Mjah, next time maar weer. Want zaten wel wat mix fouten in...
     
  5. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Audia City is idd gewoon een gratis programma om mixen mee op te nemen......
    Werkt op zich wel hoor. Alleen niet altijd even prettig :cool:.

    En hoe zou ik aan "Cool Edit Pro" kunnen komen?! ALs dat goed werkt op setjes op te nemen, dan lijkt mij dat wel zo prettig.

    Verder tuurlijk jou mix gecheckt! En klinkt idd Toppie. Nette overgangen...
    Aangezien vaak niet de numers herken, weet je ook niet zo gauw wanneer er een nieuwe nummer inzit :thumbs:
     
  6. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Bedankt voor de link :). Ben benieuwd of het wat beter werkt dan Audia City...
    Verder vind ik je Mix idd erg oké, en valt mij de stijl reuze mee. Echter blijf ik toch bij CLub en House wat ik persoonlijk leuker vind met meer variatie.
    Vraag mij af, hoelang deze stijl "Techno" leuk blijft...

    Edit:/

    Je prog. gedownload. En is dus een Trial Versie van 21 dagen.
    Die kan ik dus omzeilen zodat ik hem langer kan gebruiken? :)
    Hoe precies? Begrijp dat toegevoegde bestandje niet helemaal...
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2006
  7. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Is het trouwens erg moeilijk om te mixen?
     
  8. Jeroensky

    Jeroensky Active Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Moeilijk?! Mwah, in het begin heb je het knap lastig ja. Ben ik heel eerlijk in. Ik heb er veel in tijd ingestoken om alles uit te zoeken. Gewoon een beetje aankloten en goed opletten met wat je doet. Het luisteren van mix-cd's die jij goed vind kan een goeie invloed op je hebben hebben. Vaak vind ik de overgang het mooist dan het hele nummer zelf. Let er gewoon eens op wat er nou precies gebeurt als er twee tracks door elkaar heen vloeien... Door te vallen en weer op te staan heb ik het geleerd. Soms dacht ik bij mezelf waar ik in godsnaam aan ben begonnen. Wist niet waar ik naar moes luisteren. Hoorde gewoon twee verschillende nummers door m'n hoofdtelefoon. Dat is in het begin echt vaag en verwarrend. Verder moet je rekening houden met verschillende ritmes, verschillende snelheden en de stijl die je draait...

    Maar ja, het resultaat mag er tot nu toe best wezen, al zeg ik het zelf. Binnenkort zal ik een link plaatsen met een paar samples van mijn sets. Kan men zelf oordelen. Het kan naar mijn idee altijd beter! Ben nogal perfectionistisch op dat gebied.

    Kortom:

    Mixen is niet moeilijk mits je:

    - aanleg hebt
    - gevoel voor ritme
    - motivatie
    - en een passie voor muziek hebt

    Dat is toch wel het belangrijkste...
     
  9. Fnx

    Fnx Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij werkt weer! je kunt daar ook livesets downloaden!
     
  10. Jeroensky

    Jeroensky Active Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb effe gekeken... Heb ook gelijk je set van mei gedownload. Funky house, latin stijltje...



    Yo! Tao Tek!

    Die van jou heb ik ook effe gedownload... Vind het begin wel lekker klinken. Vooral de 2e plaat vind ik wel relax.

    -------------------------------------


    Gaat er nog iemand naar de HMH a.s. zaterdag???
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2006
  11. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Dit komt mij bekend voor! :cool:
    Ik denk dat dit gewoon met elke muziek stijl is, en je voor het eerst gaat mixen.
    Je hebt van die dagen in het begin, dat je je idd écht afvraagd waar je in godsnaam aan begonnen bent.
    En het liefst verkoop je je Gear dan gelijk weer. Echter na veel oefenen (wat ik nu dus veel moet doen) begint het ergens na te klinken :).

    Je hebt hoop, aangezien mijn maat al weer een half jaar langer bezig is, en nu al flink mooie setjes maakt met Club en House muziek. En aangzien het bij hem in het begin ook écht k*t ging weet ik dat er nog hoop is voor mij...;).

    Verder zijn de laatste 4 punten die je noemt ook eigenlijk gewoon de belangrijkste:).
    Het moet ook écht een hobby, en idd haast Passie van je zijn wil je dit doen. Ik maak gewoon écht uren als ik de tijd en zin heb achter mijn draaitafel! Ben 3 dagen vrij geweest sinds maandag, en heb in die 3 dagen flink wat uren gemaakt.
    Intussen nog meer dan ik zou hebben ge gamed O-) .

    Ben trouwens wel benieuwd naar je mixen Jeroensky.
    En Toa Tek, probeer het vanmiddag wel, lijkt mij wel relaxed programma :).

    @ Xboxers

    Ik heb je stukje van Rampeneren geloopt, maar nog niet van de PC afgekregen.
    Meaby dat het lukt met het programma van Toa Tek! Ik laat je het wel weten!
     
  12. Fnx

    Fnx Active Member

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij word steeds harder hoor :)

    En nog een tip voor hierboven, zorg dat je ergens een vast stekkie krijgt... Door elke week met regelmaat te draaien en dat je er voor betaald krijgt, leer je het heel snel en doe je het ook meer en doe je ook meer je best omdat je voor publiek draait, als je thuis draait merk ik dat ik hem er gewoon doorheen gooi terwijl hij er niet eens goed inzit ofzo.. in een club of bar of whatever doe je dat niet zo gauw, en word je wat netter.. voor de rest... practice makes perfect!
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2006
  13. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Wel toevallig! ;)
    Er gaat binnen een maand hier een nieuwe Tent open in het dorp, en deze zoekt nog Dj's.
    Ik en mijn maat, hebben dus meteen een Demo gemaakt en opgestuurd.
    (persoonlijk afgeleverd)

    Ik post het resultaat wel hier van zijn reactie!
     
  14. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe grappig dat hier ook een topic over loopt over dj'en

    ik draai dus zelf ook en ik treed ook regelmatig ergens op

    myn stylen zijn Hardstyle ,Jumpstyle en de Mainstream hardcore

    gaan jullie ook regelmatig feessies af of niet ?? binnenkort defqon en daar heb ik zeker zin in!! 2 vrienden van mij draaien daar in de purple area dus dat word zeker knallen!1
     
  15. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het trouwens wat om die spullen 2de hands te kopen?
    Of is het meestal spul dat niet goed meer werkt omdat het al zoveel is gebruikt?
    Een vriend van mij gaf deze site http://www.heuff.nl/vipergb/
    Nu heb ik daar rondgekeken, geen flauw idee wat allemaal goed is.
    Ik zou namelijk wel met wat goedkopere spullen willen beginnen, om te oefenen en te kijken of het mij wel ligt.

    Wel leuk om die foto's te zien btw
    Ik zie die spullen trouwens wel op mijn kamer staan :cool:
    Even ruimte maken ;)

    Of ik er aanleg voor heb weet ik niet.
    Jah, echt gevoel voor ritme....
    Toen ik vroeger nog wel eens op een keyboard speelde hield ik me totaal niet aan het ritme, speelde altijd buiten de maten :{
    Of is dat wat anders?? :+

    Als het er omgaat of je goed kan horen dat beats juist in elkaar overlopen dat kan ik wel aardig horen, als ik geconcentreerd luister.
    Maar dat gaat vanzelf makkelijker neem ik aan, als je er eenmaal meer mee bezig bent.
    Gemotiveerd ben ik wel als ik die spullen heb, ik ben er al heel lang geinteresseerd in.
    En als ik iets graag voor elkaar wil krijgen, zal het mij lukken ook :9
    Dus ik zal dan ook zeker doorzetten om het voor elkaar te krijgen

    Een passie voor muziek... tjah, ik doe niks anders dan naar muziek luisteren :p Ik luister echt allerlei soorten muziek en niet alleen omdat ik het mooi vind, maar om er naar te luisteren hoe het muzikaal in elkaar zit

    Veel plezier voor degenen die draaien de komende tijd ;) met al die examenfeesten.
    Vriend van mij draait ook, die draait morgenavond op de afterparty van school, dan verder nog iets van 10x de komende 2 weken op examenfeesten.
    Ik ga iig wel een keer bij hem langs om bij zijn spullen te kijken en hoe het werkt etc
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2006
  16. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    chek...!! www.dibadiba.tk das onze site. ik draai samen met mijn neefje..:p moeten ook best vaak draaien elke maand wel een keer ofzo...
    afgelopen zaterdag nog..!!

    ps laatgelijk een berichtje achter!!!:p
     
  17. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Lol, Ik had dit bericht niet gezien dus kan je me pm wel negeren\o/
    Hoe bedoel je het dat je het niet van de pc kan afkrijgen? Nergens uploaden ofzoiets? Want daar heb ik anders nog wel wat links voor.:)
     
  18. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Over het aanschaffen van Dj Gear.
    Tweedehands is een Optie die opzich te doen is. Maar je moet GOED weten wat je wilt hebben en waar je op moet letten bij het aanschaffen:)!
    Check: www.djresource.nl
    Erg prettige site, waar je veel kunt leren door het lezen van Topics.

    Over het draaien en aanleg ervoor hebben:
    Wat je zeker moet doen, is gewoon met je vriend mee gaan terwijl hij draait. Goed kijken hoe hij tewerk gaat, en dat eens proberen bij hem thuis zonder publiek.
    Zo ben ik namelijk ook begonnen :). Maat van mij is begonnen met het draaien van muziek, en nu ben ik hem gevolgd.
    Eigen Dj gear aangeschaft en bezig zijn met muziek :).

    @ Xboxers

    Ik neem de Mixen op met een Andere PC. Namelijk eentje op mijn kamer, zonder internet verbinding.
    Het is even de vraag hoe ik ze op Deze Computer krijg. Gewoon via mijn I pod denk ik.
    Echter mis ik wat Data bestanden die ik nog even moet fixen en omzetten :).
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2006
  19. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    oh zo, Dan snap ik het nu dus.
     
  20. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Hij is gelukt :cool:!
    Gooi hem zo online voor je in dit bericht...

    Aantal minuutjes.

    Edit:/

    Tadaa

    Tipje!
    Luister hem niet te lang, want je wordt echt gek :cool:...
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2006

Deel Deze Pagina