1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het DJ topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MYSTERY X, 27 mei 2006.

  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Gozer, doe eens rustig man. Gemekker over die set de hele tijd.
    Ga een poosje in de zon zitten ofzo.
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ben bezig met openen van de zomermix.. hou meer van house.
    en zal dan wel een eerlijk doch kritisch rapport geven ;)
     
  3. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik ben ook van de Club en House....
    Vandaar dat ik die Zomer Mix ook niet zo lekker vind. Qua Muziek bedoel ik dus...
    Hij is wel goed aan elkaar gemixt. Weinig missers!

    @ Aprodite

    Ik zal zeker wat Foto's posten! :) Moet in elk geval een mooie Booth worden voor mijn 2 Cd spelertjes en Mengpaneel.
    Het mengpaneel laat ik echt verzinken, en voor de 2 Cd spelers ga ik ervoor zorgen dat de Cd lade NET boven het hout uit komt.
    Dus dat de Cd spelers er half zijn ingezonken :).

    Als dit het gewenste effect oplevert is het goed... Zoniet, dan doe ik het anders!
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    moet zeggen toch niet helemaal mijn stijl.
    De overgangen waren best netjes, op paar foutjes na hoor je er niet zo heel veel van en zo hoort het, dat maakt het DJ-en ook leuk.
    Opbouw vond ik minder.. het begin is al heel erg rustig en duurt lang. Weet niet waar het voor bedoeld is, maar in een club krijg je dan niet veel mensen los ofzo.. en om gewoon naar te luisteren.. tja.. brengt het ook weinig. Maargoed, qua opbouw kan het wel verbeterd. Na tijdje gaat het een bepaalde kant op en dan hoor ik weer een beat die erg lijkt op een van de beginbeats. Er zit zegmaar geen stijgende lijn in, dat het wat swingender wordt ofzo, maar is allemaal vrij monotoom hetzelfde qua muziek. Ik zei al soort is, al noem je het house?, niet echt mijn stijl. Maar qua aan elkaar mixen zit het wel goed, dus. Gewoon nog heeeel veel oefenen zou ik zeggen en ervaring opdoen. Wel zou ik een eigen stijl maken die beetje herkenbaar is. Op dit moment kan hij me nog niet boeien, want voel aan de muziek nog niet wat er aan zit te komen. Het is nog een beetje saai, maar zijn techniek zit goed dus wie weet.
     
  5. TumTumTum

    TumTumTum LoW Wattuppaaa

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Jo bedankt voor de reply's!
    Dit setje was meer bedoeld om te chillen in de tuin dan wel op het strand.
    Maar er staan ook 2 techno setjes op, heel iets anders weer.
    tja hoe wil je het noemen, deep house dan maar?
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ik vond het meer trance-achtig klinken. met af en toe beetje funky dingen erdoor. funky deeptrance/house ofzo 8)
     
  7. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik draai Club en House. En dat is toch wel zwaar anders dan dit. Bij House denk ik aan Fedde Le Grande, Erick E, Sidney Samson en nog meer van dit soort artiesten.
    Maar het zal vast wel kloppen :).

    In elk geval probeer ik ook wat setjes op te nemen. Echter ben ik nog niet tevreden...
    Ook ben ik wat aan het proberen met een Que point op de Downbeat zetten, en dan de Bass na 32 beats te killen.

    IN elk geval :cool:...
    Oefen ik nog even flink voordat er iets online gegooid gaat worden!
     
  8. TumTumTum

    TumTumTum LoW Wattuppaaa

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Thomas heeft een nieuwe boeking: Kozzmozz (be).
    Met o.a. Heiko Laux, Cari Lekebusch en veeeeel meer
    je kan de website vinden via mijn site, staat nog meer info, maar makkelijker is natuurlijk http://www.kozzmozz.com

    Edit: als dat spam is moet je het maar zeggen, haal ik het wel weer weg ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2006
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    @MYSTERY X: Fedde le grand is heel goed idd. Wordt beetje onderschat imo.
    verder vind ik benny Rodiguez ook heel lekker draaien.

    (zelf hou ik ook wel van andere dance/housemuziek maar die band kent niemand waarschijnlijk. chickenlips, crazy penis, groove armada etc.)

    ik heb zelf maar heel weinig platen, weinig geld helaas. Wil nog wel een keer cd-mixer kopen dan ben je gelijk klaar. Maar als iemand nog nummers weet in de trant van Erick E, Benny, Fedde, Dj Jeroenski enzo..heb er nog weinig van en dan kan ik beetje gaan oefenen als ik cd-mixers heb.

    edit: dj jeroenski vergeten :)
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2006
  10. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik weet wel ZAT nummers van deze artiesten ;).
    Aangezien ik veel Club en House draai...
    Even een aantal favorieten:
    Sidney Samson-Nasty
    Fedde Le Grande- Ghet This Feeling
    Benny Bennasi-Turn Me op
    House Arrest-Everybody On the DanceFloor
    Miami Lovers-That Love

    Om er maar even 5 te noemen van de Honderden :).
    Download ze maar eens, en kijk wat je ervan vind.

    De nummers zijn dus Club en House muziek.
     
  11. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Hallo mensen,

    Morgen mag ik draaien op een groot examen feest waarbij minimaal 150 man zullen verschijnen.
    Oftewel, voor mij een groot publiek :)!

    Van die personen die het organiseren een lange playlist ontvangen, die ik ondertussen al flink bij elkaar heb verzameld.
    Zelf heb ik natuurlijk ook een HOOP muziek als Dj.

    Echter ben ik niet zo in The Bubbling Music. (men kent Bubbling denk ik wel)
    Aangezien ik dit ook wel wat wil gaan draaien, hoop ik dat er hier iemand is die een aantal goeie nummers kent.
    Of artiesten in die Stijl :)!

    Ik hoor het vanzelf wel...

    Alvast bedankt.
    Ciao,
     
  12. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Bubbling... dat is nou niet echt mijn muziek, ken daar ook erg weinig van. Als je nog nummers nodig hebt kan het wel even rondvragen aan anderen waarvan ik weet dat ze wel naar die muziek luisteren etc. en dat ze misschien nog leuke nummers weten om te draaien ;)

    Vanochtend ben ik even naar een elektronica zaak gegaan bij mij in de buurt., Daar zag ik dus een heel mooi mengpaneel staan. Die was mij alleen beetje te duur om mee te beginnen (zo rond de €500,-)
    Nu hebben ze mij daar een site gegeven (www.zobesteld.nl)
    Daar zat ik dus even rond te kijken. Er wordt helaas een beetje weinig informatie over de mengpanelen gegeven daar.
    Mijn oog viel op deze:
    http://www.zobesteld.nl/shop/descri...ee4cca1f952e0c0ad4e8d08477d0dc1c&parentId=359
    http://www.zobesteld.nl/shop/uploads/plaatje2834_1.jpg

    Ik zal eens even verder zoeken via google op dat artikel voor extra info.
    Dat leek mij op zich wel een leuk mengpaneel om mee te beginnen
    (jah het begint toch écht te knagen om er aan te beginnen :cool: )

    Of deze lijkt mij ook wel wat:
    http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=172.561
    http://www.zobesteld.nl/shop/descri...09d68fc3bbe2c03dbc58a84795b8a636&parentId=359

    En deze cd speler erbij:
    http://www.zobesteld.nl/shop/descri...09d68fc3bbe2c03dbc58a84795b8a636&parentId=358

    Is dat misschien mooi om mee te beginnen? Of heeft iemand nog goede alternatieven om mee te beginnen?
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  13. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Oké...
    Over die Bubbling Muziek is niet meer nodig. Het feest is namelijk achter de rug, en gelukkig goed verlopen! :)
    Waren minstens 170 man, en iedereen ging los. Was écht vet om daar te mogen draaien als 16 (Bijna 17) jarige.

    En dan nu even over jou Corossi.
    Het mengpaneel lijkt heel erg op het mengpaneel dat ik heb :). Echter heb ik er eentje van Jb Systems.
    En dan hebben we het over
    Dit Mengpaneel

    Die andere die je poste van 100 euro zou ik maar links laten liggen. Aangezien ik hem er nu niet bepaald gebruiks vriendelijk uit vind zien.

    Over je CD speler.
    Ik ben erg benieuwd wat je Budget is:).
    Je post nu een speler van rond de 150 euro. Ken de speler totaal niet en vind hem er ook een beetje ouderwets uitzien.
    Mjah, zolang hij het doet is het natuurlijk goed.

    Alleen is het misschien beter om even door te sparen voor wat betere gear. Echter ligt die keuze natuurlijk helemaal bij jou. Dus ik wacht hier je reactie wel even af :).

    *
    Verder ben ik bezig met een Zomerse Mix... Echter is hij nog niet helemaal wat ik wil.
    (teveel foutjes tussendoor)
    Waardoor ik nog altijd even wacht met het posten ervan, en nog even probeer hem beter te draaien...
     
  14. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah... mijn budget is nu een stuk kleiner geworden dan ik in de planning had.
    Ik had verwacht dat ik wel veel zou kunnen werken tijdens de vakantie maar dat gaat dus niet helemaal door.

    Welke CD speler zou jij aanraden om mee te beginnen?
    Ik heb nog verder rond zitten kijken, maar dan kwam ik al snel uit op €300,- of meer voor een CD speler, en ik neem aan dat ik er dan nog 2 nodig heb ook...
    Misschien dat ik dan beter even door kan sparen??
    En nog even hard op zoek gaan naar extra baantjes :p

    Maar wel gaaf dat je het je gelukt is om 170 los te laten gaan. Moet wel geweldig zijn volgens mij als je dat lukt.
    Je zomerse mix wil ik wel horen als die af is ;) Ik ben er wel benieuwd naar
     
  15. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Die van 100 is idd net niks.. Je kan beter met een schuifjes systeem werken, aangezien dat dat gewoon soepeler werkt.

    Een grote zaal plat laten gaan is idd ontzettend gaaf! Heb ik een keer mogen doen, dat was echt genieten. Heb nog nooit zo'n kick gekregen :D Helaas niet met mijn eigen gear, aangezien ik die niet heb (:+), maar toch, het is bruut!
    En CD spelers zijn al snel vrij prijzig.. Mystery X werkt met kleine dingetjes, die niet zo heel duur zijn dacht ik, maar wil je meteen hoge kwaliteit hebben, zou ik gaan voor Pioneer CDJ's.. zoek daar eens naar, moeite waard :)
     
  16. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Om 170 man voor je los te zien gaan, is dat zeker gaaf! :)
    Je hoeft er niet eens altijd zuiver voor te mixen (heb ik gemerkt), zolang je maar goede nummers draaid vind iedereen het heerlijk.

    Die ZomerMix probeer ik nog vóór volgende week woensdag af te krijgen. Aangezien ik dan op vakantie ben, lijkt het mij leuk om hem hier mensen te laten horen, en de Mix natuurlijk zelf op de I-pod te gooien :).

    Nu even over jou...

    Vervelend dat je wat lager in Budget bent uitgekomen dan je had gehoopt. Echter hoef je niet zo lang door te sparen voor een degelijk Cd speler. Want als ik er ééntje mag aanraden is dat de
    Numark Axis 4
    Ik zelf heb de Numark Axis CR 9 thuis staan.

    Een betere versie van die Axis 4 zeg maar. Aangezien er ook effecten etc. opzitten.

    Maar die Axis 4 is erg tof om mee te beginnen. En voor een prijsje van 229 euro toch wel te doen lijkt mij. :)
    Als je dan gewoon een Mengpaneel van rond de 150 euro koopt.
    (bijvoorbeeld die Jb Systems die ik al eerder had gepost)
    dan is dat een Top setje om te beginnen.

    Voor 607 euro ben je dan klaar namelijk.
    Natuurlijk zijn er meer CD spelers, dus ik benieuwd naar je Reactie over de Numark Axis 4.
    Verder is het wel handig om te weten, waar je waarde aan hecht qua Cd Speler.
    En wat is de muziek stijl die je wilt gaan draaien? :)

    Edit:/
    Zie nu de post van God's Gamer...
    De Numark Axis CR9 waarmee ik draai, is wel een van de Top Modellen van Numark qua Cd spelers :).
    Dus dat is niet echt kleine shit.
    Maar idd het mengpaneel van Jb Systems is dan wel weer zo iets, wat over 2 jaar vervangen moet worden waarschijnlijk.

    Wanneer je Pioneer wilt gaan halen, betaal je voornamelijk voor de Naam en zijn Kwaliteit :).
    Pioneer gaat erg lang mee, en is ideaal bij Drive in werk. Zoals ik nu dus met een maat van mij aan het opzetten ben.

    Echter ga ik erg voorzichtig met mijn spul om, en gaat het nu nog allemaal erg goed. Natuurlijk zie ik mijn Gear in de toekomst helemaal in Pioneer verschijnen :cool:. Omdat het gewoon naam en kwaliteit bekendsheid heeft.
    En dan natuurlijk de Pioneer CDJ 1000 MK3 :cool:.
    Maar kijk maar even naar de link wat voor prijsje eraan hangt.

    Oftewel, iets teveel voor het goede nu als beginneling en 16 jarige ;).
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2006
  17. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, zou ik ook antwoord mogen geven op die vraag? Want die Numark's zien er best netjes uit..

    Ik wil namelijk vooral HipHop gaan draaien.. Dan is scratchen wel een vereiste.. is dat mogelijk op een van beide?
     
  18. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Met mijn Numark Axis CR9 speler kun je inderdaad scratchen :).
    Heeft zelfs 4 mogelijke Scratch standen.

    De Numark Axis 4 heeft dit dus niet. Vandaar dat zijn prijsje ook heel wat minder is.

    In elk geval is dit een ideale cd speler.
    NUMARK heeft namelijk als ENIGE een BeatKeeper in zijn speler zitten.
    Oftewel, deze Numark Axis CR9 speler kan zelf tellen :). Ideaal voor het maken van Loopjes enz.
     
  19. basovich

    basovich Guest

    hy mystery,

    had ff een vraagje hè :cool:.
    je had eerst een nr gemaakt, maar hoe heb je dat dan gedaan..met je dj stuff of gewoon met een pc progamma?
    want het klonk best stoer en om dat te kunnen doen met je dj stuff heb je toch wel wat shit nodig 8)...mrja veel suc6 verder met het draaien en ik zal nog wel een x komen kijken als je weer in mierlo moet draaien :9..(met martijn)
     
  20. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Mystery X: Ik zal die combinatie in gedachte houden. Het wordt nog wel even sparen dan... ik vind €600,- toch wel aardig wat geld, maar jah ik wist al dat deze hobby vrij prijzig zou worden :p

    De stijlen die ik eigenlijk zou gaan willen draaien zijn jumpstyle/hardstyle/hardcore.
    Maar dat zijn misschien een beetje moeilijke stijlen om mee te beginnen??
    Zoals je eerder zei is Club wat makkelijker om mee te beginnen, die stijl spreekt mij ook wel aan.
    Maar zover ik weet worden in die stijlen het scratchen niet zoveel heel gebruikt toch?
    Ik hoor het af en toe wel duidelijk in livesets, maar dan vind ik het persoonlijk geen vooruitgang van de liveset.
    Of wordt het bij die stijl toch vaker gebruikt dan ik denk???
     

Deel Deze Pagina