Het grootste nadeel van online games:De spelers zelf

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door NatureGoneWild, 17 mei 2004.

1. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Het grootste nadeel van online games: De spelers zelf

Ik vind zelf het grootste nadeel van online games: De spelers zijn.nee niet de functies de lang op zich wachtende patches, paar bugs.Maar ja, de spelers.Ik heb het niet alleen over XBL maar ook over gewoon online pc games, zoals diablo.Ik maak vaak mee op xboxconnect bijvoorbeeld, dat als ik dik win dat ze hun xbox afzetten in een 4 vs 4 ctf game ofzo, dat niemand zijn score kan zien dat de game crashed.

Of dat iemand zegt dat jij een team betrayer bent terwijl je dat helemaal niet bent.De echte betrayers zijn ook maar eikels, die hun eigen team aanvallen en afknallen.

Op diablo kan je items traden, en dan geven ze je een geduped item.Dupen op diablo betekent van 1 potion nog een item maken dat je zelf al in bezit hebt.Dus heb je zo'n geduped item en dan heb jij je hard voor gewerkte ownage item voor gegeven.

Je hebt ook nog clan fakers,bijvoorbeeld op diablo was mijn naam Destruckt-DCF komt er online met Destruckt_DCF en zegt dat ik gestopt ben met DCF en dat iedereen uit de clan moet.(En als leader gehoorzamen ze me en doen ze dat ook)

Maar het ergste van al vind ik acount hackers, niets is zo erg dat naar 2 jaar top gamen van paar uur per dag, je acount binnen 10 minuten weg is.En dat je er niks tegen kan doen.

Ook heb je bij bepaalde games (ja weer diablo, ik speelde het zoveel dus ik weet er alles van en gebruik die game dus steeds als voorbeeld) kan je een bot gebruiken, een programma die je ventje bestuurd als je bijvoorbeeld aan het slapen bent, hij kilt steeds een eindbasis(Mephisto of Pindle in diablo) kijkt welke items goed zijn en neemt ze mee.Het erge daarvan is dat er altijd VEEL users zijn zelfs om 3 uur in de nacht.Normaal was er geen waiting time om een game te maken, nu moet je soms 5 minuten wachten en dan word je naar 3 minuten al uit de game gegooit.

Wat zijn jouw ervaringen hier mee, en of weet je grotere nadelen van online gamen?

Laatst bewerkt: 26 mei 2004
  2. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0
    Als je in games zoals in diablo gehackt wordt dan is dat echt je eigen schuld dmv je acount nummer en wachtwoord prijsgegeven, of een patch die je zogenaamt beter zouw kunnnen maken maar inwerkelijkheid je acount nummer en wachtwoord verzend naar een persoon die dan al je items kan stelen. Zelf speel ik nog wel eens wat Tibia en daar ben ik ook wel eens gehackt omdat ik niet voorzichtig genoeg was met mijn acount nummer en wachtwoord.

Het probleem met xbc (vind ik) is dat iedereen zomaar mee kan doen en op xboxlive moet je een cc hebben om er op te spelen hier door worden (naar mijn mening) er tog al een boel mensen die alleen maar willen kloten gefilterd. Er zijn natuurlijk altijd mensen die zonder pardon een game sluiten of hun eigen team neer schieten en dat zal je ook altijd houden.

En ja dit zijn de "grote" nadeelen van online gaming.

3. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat het wel verschilt per genre. Zo heb ik een aantal jaar geleden 9 maanden lang elke dag Ghost Recon zitten spelen in een (Nederlandse) clan op de pc. Voor de mensen die het niet kennen: een tactische shooter in teamverband. Dit heb ik echt vaak gespeeld en behoorde toch wel tot de beste op het net (bescheiden als ik ben ;) maar het is wel zo!) Bij shooters heb je toch wel minder last van dit probleem. Als het spel goed genoeg is om cheaters enz. buiten te houden is het eigenlijk best onmogelijk een spel te verzieken. Vooral door deze factoren heb ik het spel toch erg lang gespeeld. De spelers zelf hadden konden gewoon bijna niks uitvoeren en dat is toch wel een groot voordeel.
    Bij racegames is dit wel een probleem. Zo heb ik de multiplayer demo van DTM Race Driver 2 en daar merk je toch wel dat er makkelijk een spel verziekt kan worden. Dit is toch wel jammer en vooral bij Formula Ford, wat een perfecte klasse is, kan je eigenlijk weinig plezier beleven. Ik heb wel gehoord dat je een optie hebt om de auto's door elkaar heen te laten rijden, maar dit schijnt ook irritant te zijn. Bovendien is er op Xbox Live een systeem dat de races met dit collision off systeem niet meetellen voor het scorebord. Bummer dus voor Livers.

4. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Mijn pas had een pas zoals 38raadjenooit98 (iets in die aard natuurlijk niet de chte)Dat raad je bijna nooit zo'n pas.. er stond in de ochtend ineens ook al 987 failed logins op, terwijl ik mijn acount bekeek zag ik dat 9/10 al weg was end at de 10 net leeggehaald werd.En er zijn veel mensen gehackt met echt moeilijke paswords.Dus ik denk niet dat het mijn schuld was, heb ook altijd legit(no cheats/programmas)gegamed, dus kan ook niet zijn omdat ik onveilige programs usede.

5. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Aleen zijn de speler zelf nou ook het grootste voordeel aan online games. Daarom speel je nou online, om met andere te praten en wat moves af te kijken van diegene.
    Het ligt er natuurlijk ook aan welk spel je speelt, MM3 trekt bijvoorbeeld de wat jongere generatie aan. CS daarentegen word door 16+ gespeeld en kom je dus ook minder kindererachtige spelers tegen. Natuurlijk kom je ze in ieder spel wel tegen, maarja, dat is dan maar ff pijn lijden. Gamen doe je om plezier te hebben en dat kan je dan op dat moment iets minder evaren. Dus snap ik best dat je je daar aan irriteert, maar om nou de essentie van het online games "de grond in te stampen" is nou ook niet "leuk". (Ik kom ff wat woorden tekort dus let niet op mijn woordkeuze :cool:)

6. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Aan elk voordeel zit een nadeel:), maar het gedrag online van mensen is helemaal anders als in het echt.Als ik nu een vredelievend schoolplein pak met ongeveer 100 kinderen of iets in die richting.Zet die 100 kinderen in een chatbox en je hebt denk ik 10 keer zo snel ruzie als anders.Omgaan met anominatiteit is voor velen blijkbaar nog moeilijk.

7. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zeg je het al:"Kinderen" Die kunnen inderdaad misschien wat minder goed omgaan met anominateit. Maar die kan je dan ook proberen te meiden. En meestal speel je toch met vrienden uit je lijst, dus zou je er niet zoveel last van kunnen hebben. Of ben ik de enigste die dat doet.

8. Alborz

Alborz Guest

thats why we got msn messenger

9. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Ik zie dat het woordje anonimiteit lastig voor sommigen is, zo dus: anonimiteit:+ :p

ON TOPIC: Daarom vind ik het goed dat MS voor Xbox Live de Credit Card regel hanteert, immers, daardoor worden echte spelbedervers toch eerder aangepakt want hun identiteit is bij MS bekend.

10. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jullie moeten voor de grap eens SCPT spelen 8)

Continu mensen die weg gaan als ze verliezen, Mensen die al weg gaan in de room terwijl je gewoon dezelfde ranking hebt, cheaten enz. enz.

Er scheint dan wel een patch te komen heb ik gehoord maar we weten allemaal hoe lang dat kan duren, Top Spin anywone ?

11. E-Noid

E-Noid Techno.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook erg vervelend als mensen door die game gaan heen schreeuwen met een microfoon :mad:

12. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9

Ja dat is zo, maar op Xbox Live wordt wel veel minder gecheat dan op andere online netwerken als die van de PC en PS2, wat dat betreft heeft MS Xbox Live wel goed ontworpen.

13. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik speel op Xbox Live! Haast uitsluitend met mensen uit mijn friendlist, omdat die te vertrouwen zijn. Op die manier omzeil je het probleem. Bij Splinter Cell: Pandora Tomorrow was het bijvoorbeeld mateloos irritant dat sommige mensen vertrokken als ze verloren. Mijn leukste Live! game is nog steeds PGR2, simpelweg omdat zoveel mensen uit mijn friendlist eht hadden en zo kon je vaak van 19u tot 3 u 's nachts in dezelfde server zitten zonder enig probleem.
    Je stelling klopt wel, maar zonder spelers, geen onlinegames natuurlijk :) Je hebt ze dus nodig, ik denk vooral dat het probleem de mentaltiteit van een kleine minderheid is. Zij verzieken de boel voor iedereen.

14. FeaR

FeaR Inside you ...

Leuk Bevonden:
    4
    Als je echt serieus wilt gaan spelen, dan zou ik zeggen join een clan.
    Het liefst 1 met een eigen server en echt goeie spelers, zodat ze al die lamers eruit kicken en je tenminste nog wat leert. En het is leuker om met een echt team te spelen dan met mensen die je niet kent en die zich niet aan de strategie houden, zeg maar.
    Zelf vind ik 1 van de grootste nadelen van online gamen LAG ... dat verpest echt mn humeur soms in plaats van die lamers ... lamers kun je kicken, lag niet :)

15. Knarf

Knarf X-Power.be

Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb je idd gelijk in, want ik speel bijv. veel Rts games op het de pc en daar kom je weinig van dat soort gamers tegen, vooral omdat ze dan niet goed genoeg zijn. Alleen cheaters zijn meestal een probleem, maar verder heb je geen gamers die het spel echt verzieken.
    Bij Shooters gebeurt het al eerder, want er zijn altijd kinders die het leuk vinden om hun eigen team uit te moorden. Maar bij de wat 'moeilijkere' shooters is dat al een stuk minder.
    .
    En bij Racegames kan je natuurlijk als bijv. spookrijder gelijk het hele potje verzieken.
    Als je dit zo leest lijkt het alsof er alleen maar gecheat en gelamed wordt op het net, dat is natuurlijk niet zo want het is alleen maar een kleine groep van, wordt hier beweert jonge leeftijd. Mijn Reactie(heb het belangrijkste eruit gefilterd):

'Ik(14) ben toch ook best een serieuse gamer, game gewoon heel regelmatig online. Xbox live kan me eigenlijk niet zoveel boeien, gewoon door het magere aanbod aan topgames*mening*, maar op de pc game ik wel veel online(denk aan Rts-games zoals Aom en Generals). En dan willen jullie(mensen die nu 18 zijn en ook als gamer 14 zijn geweest, maar zich nu beter voelen...) mij verbieden om nog leuk online te gamen of naar een lan te gaan? Dat is toch discriminatie? Alsof gamers van de leeftijd rond de 18 niet alleen achter hun pc'tje zitten te cheaten. Niet persoonlijk bedoeld, maar waarom zou ik moeten boeten voor het gedrag van dat soort 'nep-gamers'...'

Nou dit zegt al genoeg :)

Laatst bewerkt: 20 mei 2004

Deel Deze Pagina