[XOne] Het grote GamerTag topic

Discussie in 'Games' gestart door Graveman, 2 dec 2002.

  1. Graveman

    Graveman Geest verkenner

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, Ik wil een lobby beginnen voor de mogelijkheid om je GamerTag alvast vast te leggen, zodat je niet ineens tot de lullige conclusie moet komen dat je, na maanden in spanning te hebben gezeten, voor je xbox live avontuur ineens een andere GamerTag moet kiezen.

    Ik heb al sinds het begin van mijn onlinegamedagen (1994-1995) al de naam Graveman. Nu is het risico dat die naam starks vergeven is groot en zal ik voor het eerst dus naar een andere naam moeten omkijken, waarmee ik misschien weer iemand anders z'n vaste nick ontneem.

    Ten eerste wil ik daar niet voor verantwoordelijk zijn, maar daarnaast is het ook zo dat ik het raar vind dat het moment dat je je pc in je router propt, wel de software wordt ge-installeert, en dat je de setting kunt wijzigen, maar alvast een nick (GamerTag) reggen is er niet bij.

    Zou het dus niet gaaf zijn, als we alvast de hele set kunnen aanschaffen, en dan op het moment dat het online verhaal rond is, alles geactiveert wordt?

    Ik zou dan ook graag de hulp van de "Grote jongens" hier (Wouter en consorten) om met mij samen zich hard te maken voor deze mogelijkheid en proberen dit bij MS NL neer te leggen.

    Bij voorbaat dank
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    ik weet niet in hoeverre het mogelijk is wat je voorstelt maar het lijkt mij een goed idee..

    liefst houdt ik ook nemesis (of nemesisNL ofzo)
     
  3. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Lol, en dat allemaal voor een tagje. Op zich wel grappig idee, maar ik denk niet dat Microsoft daar aand8 aan gaat besteden... ;)
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    waarschijnlijk niet maar niet geschoten is altijd mis.. ;)
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    MS gaat niet meewerken aan het reserveren van gamertags zonder de zekerheid te hebben dat deze personen ook daadwerkelijk 60 euro gaan uitgeven aan een Xbox Live pakket.

    Sowieso kan je een aantal 'variaties' toepassen op je naam ala : [NL] Graveman. Graveman [NL] etc. Tevens kan je je naam in elk spel wijzigen en je speelt dus niet alleen met je Xbox Live Gamertag.
     
  6. Graveman

    Graveman Geest verkenner

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel juist dat we de 60 euro alvast betalen.. samen met een GamerTag en alle hardware. Dan heb je je Nick iig vastgelegd. Daar gaat het om... Niet dat we pas moeten wachten tot ergens in maart om onze nick te deponeren. Oftewel.. alle hard-en software gereed.. Alleen connectie moet nog worden geregeld in NL. Dus wel een activatiecode.. Maar nog geen online mogeljkheid.

    Daarnaast.. Het gaat mij juist om de mogelijkheid zonder de 'variaties'.

    Het principeel probleem dat in alle landen waar nu al wel Live mogelijk is, ze alle tags kunnen reggen. Dus dat de mogelijkheid voor de 'latere' aanmeldingen wordt ontnomen om een Nick naar keus te nemen.

    Die Gamertag DB zal alleen maar groter worden.. en inderdaad is het zo dat je op een gegeven moment moet gaan voor de 'variatie', maar dan nog.. Graveman18293 is niet een tag waar ik op zit te wachten.

    Wouter, als ik de voorwaarden doorlees op de xbox, dan is het zo dat je maar 1 keer je gamertag mag bepalen. Deze komt vast te hangen aan het SN van je BOX. Dat je in bepaalde spellen de naam kan veranderen weet ik even niet. Maar ik zou het gewoon eerlijker vinden als iedereen op een gelijk moment (of bijna gelijk) een naam kan reggen. Dat de service wat maanden vertraging heeft geeft dan niet zo.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2002
  7. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Reken er maar niet op dat Microsoft daar moeite voor gaat doen, alleen maar omdat we niet zouden kunnen w8en op het reserveren van onze tags... Daarnaast zouden we dan al wel Live kunnen gaan, want als je alle spullen hebt, schijn je al online te kunnen...
     
  8. Graveman

    Graveman Geest verkenner

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    en wat is daar mis mee?

    Ik kan al online zonder de spullen... Alleen geen games spelen.. maar de xbox aan het netwerk kan ik op online zetten. Kan de service alleen niet gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2002
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Tsja dat is listig, niks aan te doen lijkt me :{
     
  10. Graveman

    Graveman Geest verkenner

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus we gaan niet loby-en bij MS NL? Omdat de kans toch al klein is?
     
  11. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je tag al bestaat is het misschien een idee om er NL voor te zetten?
    Zoals: NL Broes of Broes (NL)
     
  12. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    ]:-
     
  13. Graveman

    Graveman Geest verkenner

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Stom.. Nog niet aan gedacht :confused:

    Daar gaat het hier helaas niet om.. Het gaat erom dat het geen worldwide release is. Waardoor de keuze mogelijkheid verkleint wordt.
     
  14. tyrone

    tyrone BattleChaserOriginal

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    Shin of supershin:9 :p :) ;) :9
     
  15. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Een mooie oplossing zou zijn dat je nu alvast je Live! pakket kan reserveren voor 14 maart 2003, maar dat je dan ook nu al je GamerTag kan vastleggen. Ik zeg "zou", want ik ga er eigenlijk van uit dat M$ die organisatorische rompslomp niet op zich gaat nemen voor een paar maanden..
     
  16. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Wrong. Die Gamertag is er niet voor niks...
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Wrong

    Mijn Gamertag is Fardo ... maar met UC speelde ik met mijn profile Nuker (en dat zag je dus tijdens het spelen!)

    NB de gamertag is je unieke naam op xbox klive zodat vrienden en vijanden jouw kunnen vinden ... (en als je een naam selecteert tijdens UC... krijg je de juiste gamertag ook te zien)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2002
  18. Mark

    Mark aLive!

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Oooooooh! Dus je bedoelt dat je bij wijze van spreken met 16 Wouters in een UC game kunt zitten, terwijl we allemaal een eigen unieke GamerTag hebben? Dan is het ook weer niet zo heel erg..
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jeb das een mogelijkheid..

    Maar de meeste hebben toch hun gamertag genomen (omdat dat makkelijker is)

    NB het is spel afhankelijk ... Bij UC kies je een profile .... bij MA speel je met je gamertag

    Maar straks met bv Star Wars Galxy's speel je met een Star Wars unieke naam ;) zonder nr. (muv droids)
     
  20. Graveman

    Graveman Geest verkenner

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik heb het juist over de uniekheid van je GamerTag..ervaring leert mij dat het spelen tegen graveman12342 niet echt intressant is. Waarom. Nou, omdat deze persoon waarschijnlijk net begonnen is, er zijn tenslotte 12342 andere graveman's. Het aanspreken is dan moeilijker. Net als mensen met een onmogelijke nick, zoals: jhsfyw. En daarnaast nogmaals.. het gaat om het principiele feit dat we gewoon later aan de beurt zijn bij het uitdelen van de Gamertags.
     

Deel Deze Pagina