1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Grote:Ik wil games/accessoires/hardware uit het buitenland bestellen Topic Deel 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 4 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Om alle onduidelijkeheden weg te nemen heb ik maar de handschoen op gepakt en hier is ie dan :

    Het Grote "Ik wil Games in het buitendland bestellen" Topic

    Ik heb als leidend voorbeeld www.play-asia.com genomen maar onderwerpen als : Regiocode's , betalen , verzenden en Douane zijn algemeen


    www.play-asia.com
    www.dvdcrave.com
    www.videogamesplus.ca


    Wat is Play-Asia.com en Dvd-crave.com?

    Play-Asia.com is een aziatische site die games , accesoires , console's en games gerelateerde gadget's aanbied voor aantrekkelijke prijzen.

    Dvdcrave.com is een autralische site met vergelijkbaar assortiment als concurent play-asia ( betaling alleen met credit card )

    Videogamesplus.ca is een canadese site

    Kan iedereen hier bestellen ?

    Ja dat kan !!

    Je dient wel een paar dingen te weten voordat je tot bestellen over gaat , ik probeer hier zoveel mogelijk over te vertellen


    1. Regio code's

    Veel games hebben een regio-code en andere weer niet , hier dien je rekening mee te houden als je een game gaat bestellen

    check je handleiding van je console om te zien welke regio jou console aan kan , heb je hem in europa gekocht dan heb je voor 99 % zeker een PAL console


    Regio vrije games : deze kan je spelen op op alle console's uit welk wereld deel dan ook



    Regio gebonden games :

    de wereld is verdeeld in 3 regio's te weten : PAL ( Europa en Australie ), NTSC-U/C ( Amerika ) , NTSC-J ( Japan )

    Pal games zijn alleen te spelen op console's die gemaakt en verkocht zijn bedoeld voor de europese en australiese markt.

    NTSC-U/C games zijn alleen te spelen op console's op die bedoeld zijn voor de amerikaanse en canadese markt.

    NTSC-J games zijn alleen te spelen die zijn bedoeld voor de japanse , aziatische en koreaanse markt.



    Hoe weet ik of een game regiovrij is of niet?

    Games van de uitgevers : Ubi-Soft, THQ, Eidos en Activision zijn over het algemeen regio vrij maar dit is nooit 100% zeker!!!

    Er is een lijst beschikbaar waarin op te zoeken is of een game regio vrij is of niet , deze is echter alleen voor de Xbox 360 en komt van play-asia.com maar is een goede leidraad voor andere site's

    Klik Hier voor de lijst

    Klik hier voor een blog die up to date info heeft over nieuwe release's (voornamelijk NTSC-U/C games)
    (met dank aan MieZ™ voor de blog link)

    De inhoud van lijst veranderd als een game is gereleased , Play-Asia controlleerd een games namelijk op moment dat deze echt in hun bezit is

    de symbooltjes van de lijst betekenen :

    [​IMG] nog niet bekend , dit kan nog veranderen als de game gereleased is en daad werkelijk op verschillende console's getest is

    [​IMG] speelt zeker op de console met de desbtreffende regio code

    [​IMG] speelt zeker weten niet op een console uit de desbetrefende regio



    Ik heb een game gevonden en die wil ik bestellen , wat nu ?

    Prijzen :

    Om de juiste prijs te kunnen zien hoef je niet zelf aan de slag met allelei valuta converters , dit zit ingebouwd in de site en is zeer betrouwbaar

    Ga aan de onderkant van de pagina en selecteer bij Reference currency de euro en alles word in dubbele prijzen weergegeven , dit geld voor de game prijs maar ook voor de verzendkosten van het product wat je wilt bestellen

    Op veel andere site's kan je de prijzen ook instellen in euro , hoe dit moet verschilt per site.....


    Betalen :

    je kan betalen via : credit kaart ( Visa en Mastercard) , Paypal ( www.paypal.com) en Moneybookers ( www.moneybookers.com )

    Credit kaarten spreken voorzich neem ik aan dus zal daar ook niet verder over uitwijden , afhankelijk van je credit kaaart is je pakketje gelijk verzekerd tegen verlies en/of diefstal

    Paypal : je maakt een account aan via www.paypal.com en schrijft vanaf je eigen bankrekening geld over naar je paypal account , met die geld kan je vervolgens weer play-asia betalen , overschrijvingen vanaf je bank naar paypal nemen een paar dagen in beslag

    Moneybookers : werk het zelfde als paypal met het enigste verschil dat geld overmaken ook via Ideal kan , dit is een betaal service die de meeste banken inmiddels voeren en je geld is gelijk over geschreven en bovendien gratis , als je haast hebt met een game is dit de meest aanbevolen betaal dienst


    Verzenden :

    Verzenden voor pakketten onder de 2 kilo word gedaan met luchtpost en duurt gemiddeld 5 tot 14 dagen
    Let op!!
    Onder sommige omstandigheden kan de bezorging 4 tot 5 weken op laten wachten , dit komt dan door de douane , lees gerust verder voor meer info

    Douane :

    Als je games e.d importeert dan ben je in pricipe invoerechten verschuldigd
    De douane zegt hier het volgende over :

    Als u via internet goederen bestelt buiten de EU en de waarde daarvan hoger is dan € 22, dan bent u douanerechten en omzetbelasting (BTW) en eventueel accijns en verbruiksbelastingen verschuldigd. Het gaat in dit geval namelijk om de invoer van goederen. De invoer doet u weliswaar niet zelf, dat doet een koeriersbedrijf voor u, maar via hen zult u dan de verschuldigde douanerechten en belastingen moeten voldoen. Als de waarde € 22 of lager is, is geen belasting verschuldigd. Voor alcoholhoudende producten, tabaksproducten, parfum en eau de toilette betaalt u altijd belasting.


    De douane controlleerd niet elk pakketje wat Nederland inkomt maar als ze jou pakketje wel controleren zal je alsnog invoerechten en BTW moeten betalen , deze zul je contant aan de postbode moeten afrekenen aangezien de douane dit altijd middels rembours bij je zal innen , dit komt ongeveer op 16-20 euro per spel
    als je pech hebt , ben je je vordeel dus kwijt , de ervaring leert echter dat 9 van de 10 pakketjes niet gecontroleerd worden
    Grotere pakketen worden sneller gecontroleerd dan 1 enkel spel!!
    Niet betalen is geen pakketje en Play-asia of welke buitenlandse site dan ook zal niets voor je kunnen doen


    Bovenstaande zoals regiocode's , betaalmogelijkheden en verzend aangelegenheden geld voor de meeste buitenlandse site's maar aangezien dit er heel wat zijn kan ik helaas niet elke site apart behandelen , kijk voor de juiste verzendkosten e.d altijd op de site zelf

    bovenstaand topic is een richtlijn bij het bestellen van games e.d uit het buitendland , de topic starter en/of xboxword.nl kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor schade en/of problemen welke ontstaan bij bestellingen die jullie zelf doen!!
     
  2. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik bijt het spits maar af. Heb vanochtend Lost Odyssey besteld bij Play Asia met de $10 coupon van StrikeBang, bleek dat het spel alleen regio vrij is voor de pal systemen en dus niet aangekaart stond als region free, dus in eerste instantie niet besteld maar nu dus wel.

    Hopen dat ik hem snel binnen heb, vorige keer kwam m'n Mass Effect + noodles ook verbazend snel aan :)
     
  3. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Is Rainbow Six Vegas 2 voor de Xbox360 ook regio vrij ? want bij Play-asia staat er dat het niet bekend is.
     
  4. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Het is van Ubisoft dus waarschijnlijk is hij regio vrij. Want volgens mij zijn ongeveer alle ubi games tot nu toe regio vrij :)
     
  5. Ent

    Ent GUNNER

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    De bekenste ubisoft games zijn allemaal regio vrij geweest dus denk dat rsv2 dat ook wel zal zijn
     
  6. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal inderdaad wel zo zijn maar play-asia zet het pas neer als het zeker weten.

    Ze testen de game op diverse consoles als ze hem binnen hebben , dan pas word het op de site vermeld.
     
  7. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag over PayPal. Ik heb dus een account aangemaakt en een bankrekening eraan gekoppeld. Nu wil ik een eBay object kopen uit het Verenigd Koninkrijk. Wat moet ik eerst doen ? Euro's storten ( en worden die dan automatisch omgezet in ponden ? ) of kan ik met m'n bankpas betalen ?
     
  8. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Je kan nu gewoon naar een website gaan en pay-pal selecteren. Dan zal pay-pal automatisch het geld van je bankrekening afschrijven, ook als je ponden betaalt zullen ze dat omzetten naar euro's.
     
  9. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je :b:.
     
  10. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
  11. Shizzel

    Shizzel Guest

    Zijn die StrikeBang coupons stackable, zodat je bijv. 3 coupons tegelijk kan gebruiken en een game voor een tientje kan kopen, of niet?
     
  12. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Nope, ik dacht het niet. Ik heb een keer geprobeert een 8$ coupon en een 5$ coupon samen te doen maar de 1 overschreef de ander gewoon op de website. Zal zo wel bij elke code gaan denk ik.
     
  13. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    heeft iemand hier ervaring met http://www.games-asia.com

    Ik wil hier graag een Import Japans PS3 game bestellen maar wil graag weten of deze site wel betrouwbaar is
     
  14. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Geen ervaring mee maar de site staat al een poosje en schijnt een soort van de niet officiële opvolger van www.lik-sang.com te zijn, dus lijkt me wel een betrouwbare zaak.
     
  15. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je iets via Play-Asia besteld, krijg je dan een japans hoesje en boekje?
     
  16. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Vaak wel tenzij je een amerikaanse versie besteld (= NTSC)

    Spel is wel altijd in het engels
     
  17. rawkus

    rawkus OMFG!

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk van niet, als je een regiovrije game besteld zit er altijd een boekje in het Engels bij....bij PGR 4 had ik een Japanse (regiovrije) versie, maar daar was het boekje zowel in 't Japans als in 't Engels....ik heb al een stuk of 10 games bij playasia besteld en heb nog altijd een Engels boekje gehad bij een reiovrije game.
     
  18. Raziel 665

    Raziel 665 Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb dit topic via Google gevonden en denk dat jullie me wel kunnen helpen.

    Heb ff terug voor 't eerst een game bij Play-Asia besteld, Lost Odyssey. Nou is daar het probleem niet, account opzetten en bestellen was ff puzzelen, maar dat lukte best.

    Nou kreeg ik 28 Jan. bericht dat die verscheept was, maar de game is er nu 2 weken later nog steeds niet. Nou hoor ik steeds meer dat me Lost Odyssey waarschijnlijk bij de Douane onderschept is aangezien het zo lang duurt.

    Nou begreep ik al dat ik meer moest betalen, maar daar zit ik niet mee, aagezien ik de game dan nog steeds eerder/goedkoper heb dan hier. Waar ik wel mee zit is, hoe lang duurt het voor de Douane er mee klaar is? Ik wil de game gewoon zo snel mogelijk hebben.

    En is er voor in de toekomst misschien een manier om de Douane te ontwijken/voorkomen, of desnoods te versnellen.
    Ik bestelde dit keer gewoon via de post. Is via bv UPS bestellen wel zo veel sneller dat het het geld waard is, of heb ik ook via deze manier kans om me spel een tijd kwijt te zijn aan de douane?
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hey Raziel,

    welkom op het forum :)

    Over de duur is weinig te zeggen, er zijn mensen zat die incl de douane meer dan drie weken moeten wachten. Echter het kan ook voorkomen dat de verzending lang duurt. Ik heb zelf ook wel eens drie weken moeten wachten zonder douane.

    Er is verder vrij weinig aan te doen. Alleen het bestellen van zo klein mogelijke pakketten werkt. Lees daarvoor anders de startpost even door.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik heb een vraagje:

    Zijn EA games vaak regio vrij of niet ? want ik wil army of two bij play-asia kopen maar weet niet of ik hem dan kan spelen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina