1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Grote PC Casemod topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lord Nikon, 26 mei 2004.

  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    waar haal jij die 24 volt dan vandaan 8)
     
  2. Brabus Freak

    Brabus Freak Range Rover TD6

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    2
    van een testvoeding waar je voltage in kunt geven
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    8)
    sick jij :p
    ik ga trouwens maandag bij eynstein mijn spullen bestellen :D
    -cffl lamp
    - fanguard
    - bubble light
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    kut ik kon niet bij eynstein bestellen om 1 of andere vage reden :mad:
    nu had ik niets te doen en heb ik maar de fan in mijn voeding veranderd in een blauwe fan :D
    pics komen nog
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    hehe ik ga nu spuiten:p
    heb alle panelen eraf gehaald, ik vond het wel irritant want de frontpaneel daar zaten de draden van de leds aan......kan ik gaan puzzelen welke waar in moet:p
    ik ga het zelf doen met behulp van een autospuiter, maar ik zit nog te denken over de kleur: ik heb 2 blauwe cffl's erin samen met 3 blauwe fans.......nu zit ik te twijfelen tussen zwart, metallic blauw en gifgroen
    iemand suggesties?
     
  6. Brabus Freak

    Brabus Freak Range Rover TD6

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    2
    Mja, ik zou zwart doen, omdat daar veel onderdelen voor te koop zijn, en het rustig is :) Dat puzzelen valt wel mee, zijn schema's voor. Mijn zijpaneel gaat er donderdag aan geloven, er komt een custom window in :p Volgende week wordt de waterkoeling besteld, en die voeding van een paar pagina's terug is onder weg :p
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    lol hoe spendeer ik 300 euri he brabus :p
    maar metallic blauw lijkt me ook vet :)
     
  8. Brabus Freak

    Brabus Freak Range Rover TD6

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    2
    Precies :9 , ach ja... vakantiegeld investeren noem ik het *)
    Metallic blauw zal zeker ook wel vet zijn...
     
  9. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    op www.inkoopactie.net heb je heeeel veel mod producten, alleen daar duurt het wel lang voordat je het binnenhebt.
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ik ga vrijdag/zaterdag in een professionele spuitcabine me panelen spuiten
    met dank aan een schadebedrijfje ergens in de beverkoog
    en het wordt metallic blauw :p


    en wel pics posten brabus dan doe ik dat ook :p
     
  11. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    @ killaz: op pagina 3 heb jij de zijkant van je pc gemod. Het lijkt mij ook leuk om zoiets kleins te doen. Maar dan heb ik een paar vraagjes:

    -Welk gereedschap heb jij gebruikt?
    -Wat voor "glas" doe jij in je window?
    -Waar sluit je die fan op aan (uitleg graag precies, ik ben über n00b) :+
    -Hoelang was je ermee bezig?
    -Wat kostte het ongeveer?
    -Wat waren de dingen waar jij moeite mee had, dan kan ik daar evt. rekenin mee houden.

    Super bedankt als je hier antwoord op wil/kan geven \o/
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    als allereerste: TEKEN GOED AF
    :)
    ik heb een dremel gebruikt in het begin maar dat werkte niet echt want na 2 min dremelen was me schijfje op, dus dan maar voor de rechte stukken een decoupeer zaag gebruikt en voor de ronde hoekjes een dremel, dat gat voor die fan probeerde me pa (niet ik) eerst met een decoupeerzaag maar toen moest ik hem wegduwen omdat ik het met een dremel wilde doen :), de gaatjes aftekenen en boren heeft me pa gedaan omdat ik daar niet zon ster in ben
    daarna ben ik met dremel+ schuurpapier de randjes afgegaan zodat deze glas waren
    ik heb gewoon plexiglas erachter geplakt met dubbelzijdig tape, plexiglas zagen moet je met een hele fijne zaag doen ander kartelt het enorm en heb je allemaal scheuren in je raam, die fans sluit je aan op je molex, dat is de power die van je voeding komt en je in je harde schijf bijvoorbeeld doet, het zijn een paar gekleurde draadjes maar het belangrijkste is dat je bij je fan een verloopstuk hebt om hem in je molex te stoppen, een 3 pin connector kom je niet echt ver mee aangezien de wat oudere moederboarden er maar 1 hebben en daar zit je processor fan in.
    de tijd: ik ben er een kleine 2 a 3 uur mee bezig geweest (uittekenen, zagen, plakken)
    wat het me kostte:
    -2 fans a 7 euri het stuk
    - 1 fanguard a 3 euri
    - plexiglas, schroeven en dubbelzijdig tape had ik nog
    ik had moeite met het zagen van het ronde gat voor me fan, dit moet heel nauwkeurig gebeuren, ook zat ik te klooien met de richting waar de fan naartoe blaast m.b.t. de airflow in je pc

    als je nog iets hebt wat onduidelijk is post het dan, dan help ik of iemand anders (bijv. brabus) je

    P.S.: teken de gaatjes voor je fan in de zijkant op de millimeter nauwkeurig af!!! en gebruik moer en bout niet de schroeven die je bij je fan krijgt
     
  13. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Hmm,....nou krijgen we een probleem, aangezien ik geen decoupeerzaag heb. Alleen figuur zaagje :+. Dat wordt dan een beetje lastig door metaal heen zagen..whaha.

    /edit: 1000ste post _O_
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2004
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    het kan wel maar je moet een goed zaagje hebben, dremel kan ook maar ik had niet diamant slijpschijfjes dus degene die ik alleen kon gebruiken waren zo op

    edit: moest dat van je 1000ste post ;)
     
  15. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Vond het wel een mooi moment :p

    Misschien kan ik beter eerst een fan erin proppen en daarna pas een window, kijken hoe dat bevalt.

    Dit heb ik op het oog:

    Revoltec Fan "Dark Blue" met 4x LED
    blauw
    prijs: € 9.95
    [​IMG]

    Revoltec Fanguard
    80 mm.
    Atomic
    prijs: € 7.95
    [​IMG]

    Is bij plaatselijk winkeltje, dus moet welkunnen. Ik kom ineens op het idee dat wij wel een handboor hebben (op 220 en accu) en volgens mij hebben we daar ook stukken bij zodat je gaten kan boren, hopelijk ook 1 van 60mm, of 80mm. Weet niet hoe groot die fan is. Is dat wat? Dan schuur ik de kanten van het boren wel af zodat het niet zo scherp is :)
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    met een handboor 80 mm breed boren??
    leen maar ergens een elektrische boor als je het tog wilt doen, en je woont in assen
    hebben ze daar geen andere winkel? die fanguard is best duur, of en die fans zijn doorgaans 80 mm :)
     
  17. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Het is dan wel een handboor, maar die gaat gewoon op 220V. Die komt er wel doorheen denk ik. Maar er staat idd niet bij welke maten die fan's hebben, de fanguards zijn wel 80mm, dus moeten wel evengroot zijn denk ik :+.

    Fanguard is wel duur ja, maar vie shop survey van tweakers ben ik alle sites langs gegaan van pc shops in assen en die hebben allemaal geen mod shit :eek:. En bij deze winkel hebben we ook onze pc + surround set voor xbox gekocht. Ben opzich wel tevreden met de service daar.

    Aan welke kant raad je me aan om die fan dan te plaatsen? Richting de voorkant, of achterkant? Want ik neem aan dat het ook weer wat meehelpt met het koelen van mijn systeem (P IV2,8 ghz, 512 DDR, Radeon9600pro, 80gig).

    Zit nu op de site van Vobis te kijken en zie daar een (imo) goede fan:

    Merk : Cooler Master
    Type : Neon LED (TFL-R82-E1)
    Rotatiesnelheid : 2.500 rpm
    Airflow : 32,11 CFM
    Geluid : 25 dBA
    Kogelgelagerd :
    Toepassing : 80 x 80 mm casefan
    Materiaal : Plastic
    Gewicht : 75 g
    Prijs: €9.00

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2004
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    als je dan tog serieus gaat denken aan airflow kun je het beste 2 fans doen:
    1 onderin aan de voorkant en 1 bovenin aan de achterkant, post eens een pic van je kast dan leg ik het wat beter uit :)
     
  19. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Daar komt ie :cool::

    [plaatje]http://website.pcextreme.nl/imageuploader/uploads/pctje.jpg[/plaatje]
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    oke ik bedoelde dat je de kap eraf haalt om te kijke waar je fans kan plaatsen
    en die coolermaster is goed alleen ik heb hem voor 7 euri bij de mycom gehaald :)
    ik kan je nu voor ongeveer een uur niet helpen want ik ga gamen :cool:
     

Deel Deze Pagina