Zet hier alles neer over je problemen over je hard/software(programma's). Dus niet over problemen van spellen dat kan in de des betreffende game topic..... Mijn probleem: Ik heb 2 maanden geleden een geheel nieuwe pc gekocht namelijk: Pentium 4 2,4 Ghz 512 DDR RAM Geforce 4 Ti 4200 8xAGP 128 mb 80 GB harddisk etc etc Nou heb ik ook al 2 maanden last van dat de pc spontaan opnieuw opstart. Eindelijk windows XP opgestart te hebben geeft hij geen melding dat er een conflict is geweest, dus hij start weer op zonder problemen. Een kameraad van mij heeft precies hetzelfde probleem en die heeft de pc al ingeleverd. Ik breng 'm morgen terug en krijg een nieuwe behuizing en nieuw geheugen, mijn vraag is dan ook kan het hier aan liggen??? Of hebben jullie nog andere suggesties ?
Lijkt me een beetje onzin. Iedereen gewoon een apart topic, daar is het PC forum voor. Spontaan rebooten is een teken van oververhitting..
mijn games crashen naar de destkop met een error (unreal 2, generals, bf1942, AOM) terwijl die eerst wel deden
Schijnt ook iets te maken te hebben met Voltage ofzo FLamingo Dat kreeg ik keer te horen toen ik ook last had van een pc die soms opnieuw opstartte maar mijne deed dat soms ook als die uit stond. Ging gelukkig vanzelf weg
Als je teveel apparaten hebt aangesloten die allemaal stroom slurpen en je behuizing heeft geen voldoende voeding gaat die ook kuren vertonen ja.
Zal ik onthouden.............als iemand ergens al een topic van heeft knal ik er gewoon 1 extra bij. Iedereen gewoon een aparte topic daar is het GAMES- forum voor ........ dus schijt aan het woordje CENTRAAL. Of zie ik het dan weeeeeer verkeerd.
Kijk eerst 's ff of je geheugensimmetjes er goed in zitten. Anders denk ik toch dat er iets mis is met je voeding, wellicht dat je er een nieuwe (duurdere) cooler in kan stoppen. Heb je trouwens een HD cooler en wat voor HD is het? 7200 rpm? Zo ja, dan moet je echt een 2e, desnoods een 3e cooler in stoppen, kan namelijk aardig heet worden. Je Geforce4 kan namelijk ook erg hard tekeer gaan.
Dan laat ik dat direct erbij inzetten......die vent zal wel weten hoe dat moet neem ik aan. Ik denk namelijk dat de gewone coolers er nog in zitten, maar ik dacht altijd dat hij dat aan moest geven dat hij te heet werd.
Ja dat kan wel, maar ikzelf vertrouw het OS nooit. Ik bedoel het is en blijft software en kan fouten maken...Je zou echt ff moeten kijken of je er een HD cooler bovenop kan zetten, kost je 20 euro, kan je ook trouwens gemakkelijk zelf. Simpelweg er boven schroeven, klaar. Maar goed, ben je een leek? Doe het dan niet, kan je de HD slopen als je de schroefjes weer te ver erin zet. Trouwens, hoe lang heb je je pc al? Want nieuwe pc's, oftewel een nieuwe processor heeft in het begin altijd wel kuren, geloof me, na een maand of 2 draait ie perfect. Ff doorhappen dus
Zie bovenste berichtje Maar iig ik heb 'm nu ong. 2 maand.......maar per dag start hij 5 a 6 keer opnieuw op. Maar bedoel je nu met die coolers die er nu opzitten vervangen door grotere of er extra coolers bij zetten ? Lijstje voor morgen: * Nieuwe Kast * Nieuw geheugen * Grotere/extra coolers....
Hmmm, vreemd, want Pentium heeft op zich niet zoveel last van oververhitting, AMD schijnt daar meer problemen mee te hebben. Maar goed, zoals Ponxx al zegt, de hd of de videokaart kan natuurlijk ook de boosdoener zijn. Trouwens, wanneer reboot je systeem? Tijdens het opstarten al, of gewoon in Windows? En in geval van het laatste, doet hij het dan willekeurig, of tijdens specifieke programma's???
ik had dat ook met mijn amd athlon 2100+ met geforce 4 ti 4400 etc. hij dee vooral in warcraft spontaan rebooten, geen oververhittting, was maar 50 graden. na verloop van tijd was het weg
Nou we zullen wel zien, ik breng 'm vandaag terug en dan zien wel wat de pc morgen doet. Dubbel D : En nee ik heb 't niet in een specifiek programma of onderdeel. Het is meestal op de gekste momenten wanneer je het niet verwacht.
Nou, dan is er waarschijnlijk toch iets mis met de hardware ja. Dan zit er idd maar één ding op: gewoon terugbrengen, dan wordt het vast wel gefixt.
Nou ik heb 'm gisteravond terug gebracht naar Almere......ja idd van Zwolle naar Almer en vraag me niet waarom ik mijn pc helemaal daar koop. Ik daar aangekomen (na 2 uur) had ik keuze uit 2 zeer mooie kasten, eindelijk de keuze kunnen maken zijn we even weggegaan hij had een half uurtje tot 3 kwartier nodig om de spullen in te bouwen. Wij kwamen terug na 3 kwartier was hij nog niet helemaal klaar hij moest het oude geheugen nog verwisselen....maar had de pc al aan staan. Hij zet de pc weer uit zet er nieuw geheugen in waar ik bij sta, wil 'm weer aanzetten en daarna zien we niks meer op het scherm verschijnen. En toen roken mijn vriendin en ik wat......idd ja het was een branderig luchtje van het moederbord. En zodoende wisten we nu zeker dat het hele probleem aan het moederbord lag, helaas had hij gisteravond geen tijd meer om alles te veranderen. Dus ik krijg mijn eigen pc vandaag of morgen thuisbezorgd. Met dus een nieuwe kast, nieuw geheugen, nieuw moederbord. Extra coolers was volgens hem niet nodig omdat de max. temp. maar 30 C was, dus dat was erg laag en dus goed. Nou hopen dat als hij bezorgd is hij dan ook echt 100% is.......
Geloof me dat als hij aankomt dat hij geen 100% zal zijn. Nieuwe systemen zijn ALTIJD in het begin een probleem, naar mate de tijd verstrekt zal die weer goed gaan werken. Hoe zat het trouwens met je processor? Was die beschadigd en zo? Je HD? Je videokaart?
Ik doe het toch maar hier, wie kan mij helpen met mijn probleem?? volg de link en geef me pls een goede tip! Thx http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=19563
Ik had het al lang gelezen maar ik weet het niet...heb m'n pa gevraagd en hij vraagt. Is het een SCSE of een IDE schijf ??? Nogmaals hang mij er niet aan op het is niet mijn vraag.......
De meneer heb ik net aa nde telefoon gehad en hij had mijn pc nu 12 uur laten draaien en nog niks gevonden of opnieuw opgestart. Maar met de HD zat het al wel goed en met de processor ook neem ik aan.................