1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote "video-edit en montage" topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door scarluuk, 25 jun 2009.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat is het verschil tussen een montage en episode? :p
     
  2. Niightmareee

    Niightmareee JQINT

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Montage is meestal een groter project, waar alleen de allerbeste clips van één of meerdere players worden gebruikt.
     
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Hmm ik vind de kleuren een beetje storend, zoiezo snap ik al in de meeste gevallen al die kleurcorrecties niet die op de hedendaagse montages zitten, het lijkt voortaan veel meer alsof je gewoon coole effecten moet gebruiken voor een succesvolle montage dan dat het nog om skills gaat.
    Een kleurcorrectie toepassen moet dan ook goed gedaan worden, en niet dat het storend is maar dat is alleen mijn opinie :)
     
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ben ik het wel een beetje met je eens, vind dit ook net op het randje zitten.
    CC gebruik ik alleen om de stemming sterker te maken, dus als de stemming heel zonnig is veel nadruk op de 'zonnige' kleuren en als het heel grimmig is nadruk op de donkere kleuren etc.
     
  5. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Als je het toe past om de sfeer te versterken prima, maar om het alleen toe te passen omdat het een effect is vind ik nutteloos.
     
  6. Niightmareee

    Niightmareee JQINT

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Episodes of montages zonder CC zien er gewoon niet mooi uit. Ik ga geen extreme CC usen, maar wat ik hierbij heb gebruikt, vind ik toch redelijk. Ik moet weer wat nieuwe CC's gaan zoeken, maar de meeste zijn ongeveer hetzelfde... Ohja, ik heb nu een probleem met Vegas. Ik drukte net op een toets en ik weet niet wat ik gedaan heb xD. Iets van master volume staat nu op de timeline, maar dat wil ik weer weg hebben. Hoe fix ik dit?
     
  7. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Waarom zien de originele beelden er dan niet uit? omdat het beeld teveel op het originele spel lijkt of wat?
    Een kleur correctie kan ook een simpele vorm zijn van contrast toevoeging/vermindering, zwartwaardes en curves, het hoeft niet gelijk de kleuren te manipuleren.
    De cc die jij nou hebt vind ik veel te overdreven, plus het is zo'n kleur effect wat iedereen gebruikt of daar op lijkt (90% daarvan komt altijd van magic bullet looks af)
    Nee doe mij dan maar originele kleuren.
     
  8. Niightmareee

    Niightmareee JQINT

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is geen MBL CC hoor. Maaaarrrr... Ik vind het gewoon een stuk mooier uitzien. Hij is zeker niet overdreven als je kijkt naar andere episodes. Zet split screen view maar eens aan in Vegas nadat je de CC erop hebt gegooid. Dan pas zie je het verschil goed.
     
  9. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik zeg ook nergens dat die van jou van MBL af komt hoor, ik zeg dat 90% daar wel vandaan komt maar dat jou stijl daar ook enorm op lijkt.
    Dus dat maakt het weer goed? is een beetje een slecht argument als je het mij vraagt.
    Omdat andere het ook doen betekent het toch niet dat jij het ook moet doen? wees creatief en begin je eigen hype qua effect, nu volg je alleen die andere zonder er echt tussenuit te springen.
    Omdat er verschil zit betekent het niet dat het ook beter is, maar nogmaals dit is mijn mening, als je het zelf wel mooi vind moet je het lekker blijven doen :)
    Ik vind het zelf alleen niet mooi.
     
  10. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ik vraag me af hoe je een equalizer effect in een video kan krijgen, bijvoorbeeld zoals deze:
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Gebruik meestal Sony Vegas maar blijkbaar kan zoiets niet in Vegas, bedankt :).
     
  13. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Kan ook met Motion. :)
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Dat is toch alleen voor OSX?
     
  15. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Jup. Wist niet welk OS je draait, en Motion werkt heerlijk samen met Final Cut, dus vond 'm wel het noemen waard. ;)
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Ok :).

    Wil misschien toch een Macbook uitproberen en was al van plan om OSX in een emulator uit te proberen, dus zal eens kijken.
     
  17. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn nou de videoprogramma's als je bijv. een (amateur)film wilt gaan bewerken. Sony Vegas en After Effects of komt er meer bij kijken en waar zijn deze verkrijgbaar?
     
  18. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Veel pro's gebruiken After Effects, maken mooie vids mee, maar zelf heb ik het nog nooit gebruik.
    Zelf gebruik ik Sony Vegas, maak ook (amateur)filmpjes, maar bedoel je met filmpjes stukjes gameplay of opgenomen materiaal?
     
  19. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Opgenomen materiaal en dan verder naar filmachtige kwaliteit(24p e.d.)
     
  20. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik zou met adobe gaan werken als ik jou was.
    Adobe premiere voor het monteren en voor special effects en color correction gebruik je adobe After Effects.
    After Effects is geen montage programma, dus hou daar rekening mee!
     

Deel Deze Pagina