1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote "video-edit en montage" topic

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door scarluuk, 25 jun 2009.

  1. Ruud

    Ruud Guest

    Ik had het over de whiskey die je drinkt (met ijs, ketter). Jack Daniels, dat kan ECHT niet ;)
     
  2. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    maar je kan er anders prima mee monteren.
     
  3. Ruud

    Ruud Guest

    Niet.

    In AE heb je voor elke clip 'n nieuwe laag nodig. AE heeft geen Viewer/Canvas (dubbele monitor voor geselecteerde clips/tijdlijnpreview). In AE heb je geen geluid als je niet een RAM-preview doet.

    Moet ik door gaan?
     
  4. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Het is officieel ijsthee xD
    Ik had geen zin om echte jack er door heen te gooien dus heb maar een jackfles gepakt, laten doen of iemand het er in goot, dan close-up zodat je niet ziet dat het ijsthee is en daarna een mini slokje echte jack wat je dan in beeld ziet:9
    Maar ik ben het niet in dat beeld, dat is een vriend van mij en ik moet hem eigenlijk nog een keer helemaal af maken:9
    Weet jij trouwens iets van monteren met cinema anamorphic (2:1) en hoe ik dat goed moet exporteren zonder dat ik het in een 16:9 file moet gooien met zwarte balken?
    Of moet ik dan echt gewoon exporteren met een bepaalde breedte?
     
  5. Ruud

    Ruud Guest

    Waar wil je 't op afspelen dan? Ik heb er geen ervaring mee, maar met de Quicktime export kun je gewoon 'n custom setting bouwen met de juiste afmetingen. Maar goed, waarschijnlijk blijft afbalken naar 16 : 9 veiliger, tenzij je weet dat 't alleen op 'n 2:1 scherm wordt vertoond?
     
  6. Ruud

    Ruud Guest

    Waar wil je 't op afspelen dan? Ik heb er geen ervaring mee, maar met de Quicktime export kun je gewoon 'n custom setting bouwen met de juiste afmetingen. Maar goed, waarschijnlijk blijft afbalken naar 16 : 9 veiliger, tenzij je weet dat 't alleen op 'n 2:1 scherm wordt vertoond?
     
  7. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik wil het eigenlijk true anamorphic op vimeo gooien, gewoon om te kijken of het een verschil maakt enzo.
    Wil in de toekomst nog via cinescope projectors gaan werken bij wat kennissen van mij dus tja.
     
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Het is eindelijk gelukt om een 2:1 anamorphic widescreen op vimeo te plaatsen in HD!
    Je moet niet anamorphic uit sturen maar gewoon de pixelgrootte aan passen.
    Hier het resultaat: (ja het is maar een test vandaar zo kort)
    http://www.vimeo.com/11310434
     
  9. Ruud

    Ruud Guest

    640 bij 180 is niet helemaal 2:1 hè ;)
     
  10. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    hoezo niet dan?
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2010
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het is 1920x540 hoor :+ maar goed ook niet echt 2:1
     
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    maar hoezo zou dit dan geen 2:1 zijn?
    je kunt geen anamorphic uploaden op vimeo want dat herkent hij niet dus moet je square pixels pakken.
    Als je dan de dimensions in pixels pakt rek je de widt (1920) uit naar het dubbele voor 2:1 (je krijgt dan 3840 pixels) maar omdat vimeo dat niet ondersteund deel je het geheel door 2 (dus 3840x1080 wordt dan 1920x540) dus zou het in principe gewoon 2:1 zijn toch?
    Of zit ik er ergens helemaal naast?
     
  13. Ruud

    Ruud Guest

    De naam square pixels verklappen het al een beetje he: die zijn vierkant. Als je met vierkante pixels 2:1 wilt hebben moet je de lange zijde door twee delen om de korte zijde te krijgen. Wiskundegenie! 8)

    En trouwens, spuugt jouw camera niet sowieso square pixel files uit? Waarom dan naar anamorhpic gaan?
     
  14. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja MAAR als je sequence niet anamorphic is maar square pixels dan kun je je originele footage nog wel anamorphic maken zodat hij je "custom square" sequence past toch? dan maak je je originele footage 2:1 en gooit die in een square sequence (ok, is niet helemaal anamorphic dat klopt maar het komt toch behoorlijk dicht bij:+)

    Mijn camera spuugt square pixels uit alleen ik heb een Sankor 16-D anamorphic projector lens die ik voor mijn andere lens zet waardoor mijn beeld dus 2:1 uit rekt en tja als ik die anamorphic maak dan klopt hij weer in breedte en krijg ik 2:1 in principe dan:)
     
  15. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Weet iemand hoe je in Final Cut Pro bij het exporteren een maximale bestandsgrootte kan aangeven? Ik moet dit filmpje opslaan als .mov of .avi, met een maximale grootte van 10 mb. (Dus het liefst 9 mb)

    Vroeger kon dat heel gemakkelijk in Windows Movie Maker... Maar in de nieuwe "Live" versie is die optie verwijderd..

    Edit: Met veel gesjoemel met instellingen is het gelukt. :)
     
  16. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik zit met een vraag. Een vriend van me wil graag een nieuw systeem aanschaffen, geoptimaliseerd voor Photoshop, Illustrator en HD videobewerking. Ik zoek nu een videokaart met een budget van circa €300,- welke past bij het eerder genoemde gebruik. De overige systeem specificaties zullen een i7 processor en 8GB RAM zijn.

    Kunnen jullie me misschien adviseren, of me wijzen op een website waar ik meer informatie kan vinden? Dient deze videokaart veel werkgeheugen te hebben? Of vooral een snelle GPU? Alle tips zijn welkom.

    Alvast bedankt :).
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Waarschijnlijk een NVIDIA kaart (CUDA).

    Premiere Pro CS5 raadt bijvoorbeeld één van deze kaarten aan voor GPU versnelling:
    GeForce GTX 285 (Windows en Mac OS)
    GeForce GTX 470 (Windows)
    Quadro 4000 (Windows)
    Quadro 5000 (Windows)
    Quadro FX 3800 (Windows)
    Quadro FX 4800 (Windows en Mac OS)
    Quadro FX 5800 (Windows)
    Quadro CX (Windows)

    Die Quadro's zijn denk ik onbetaalbaar, maar zo'n GTX 470 heb je zeker voor €300,- En die heeft zowel de snelheid als een ruime hoeveelheid geheugen. Quadro's zijn ook gebaseerd op die consumenten kaarten alleen zijn ze omgebouwd voor de diehard workstation toepassingen (dus overkill).
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 19 okt 2010
  19. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Oke, bedankt!

    Ik denk ook dat het vooral een combinatie is van het complete systeem. Veel werkgeheugen, een goede processor en ruim werkgeheugen op de videokaart bied de juiste opties voor videobewerking. De GTX 470 lijkt in dat geval een puike aanvulling op het systeem.
     
  20. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil geluid van me computer recorden zonder microfoon. Is er een goede software ervoor?
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2010

Deel Deze Pagina