Het ' heimwee naar oude xbox ' topic

Discussie in 'Algemeen' gestart door MaxxRaptor, 10 jul 2008.

1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Misschien klinkt het wat raar,maar af en toe mis ik wel eens dat lelijke grote zwarte ding waar ik ooit zoveel game plezier op had:)
    Wat ook wel leuk was waren de woordkeuzes en bijnamen wat je toen had zoals ' ome Bill's grote zwarte doos' en volledig gereject tegen de Playstation en Nintendo.

Op later stadium begon de zwarte doos wat populairder te worden met briljante games zoals,Star wars KOTOR,Project gotham 2,Forza,Jade empire.
    Kortom een console die tegen de draad in ging van de andere consoles,en wat heb ik vaak discussies gehad met vrienden over hoe geweldig hij was,en hun natuurlijk massaal in de verdediging met hun Playstation 2 haha.

Nou heb ik laats nog even op zolder wat oude games gepakt zoals Blood Rayn 2,en KOTOR 2,en speel de games nu op de 360.
    En ik vind het echt heerlijk om weer even terug te gaan naar de roots al is het soms even slikken als je de blokkerigheid ziet van bepaalde games wat we toen zo geweldig vonden:)

Maar wat is jullie favoriete klassieker,en mis je soms ook nog dat uitpuilende zwarte bedreiging die half uit je tv kast hing?
    Altijd wel leuk om hier eens op terug te komen,en je mooie herinneringen met elkaar te delen:thumbs:
    Een mooie gelegenheid om onze kampioen in ere te houden.

Laatst bewerkt: 6 aug 2008
  2. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Halo 2 :thumbs: Mijn mooiste herrineringen met 4 vrienden op de bank zitten gamen, AWESOME :)

3. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik mis hem niet hoor mijn oude Xbox. Hij staat er nog altijd, doe er geen reet mee maar heb ook geen zin om hem weg te halen :+ Mijn klassieker, de eerste Halo denk ik dan. Met die mooie outdoor levels! Ik vond Halo 2 een stuk minder.

Wat trouwens helemaal in de vergetelheid in is gegaan, is Deathrow. Kent iemand dat nog? Dat vond ik ook altijd geweldig.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ben afgelopen 2 weken gedwongen om op de oude xbox te spelen ivm de RROD. sommige spellen heb ik met veel plezier weer gespeelt. games als kotor(1&2), Halo, Metal Gear solid 2: subsistance, rainbowsix 3 etc...
    ik denk dat als ik nu mn xbox weer terug heb en er zo battlefield bad comp of Rainbowsix vegas 2 erin knal weer helemaal achterover geblazen ga worden door de graphix.

en is hier niet al een thread over?

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Flix jij ook al RROD?

En ik had zelf geen oude xbox maar ik vond er ook vrij weinig aan. Had zelf een ps2, mijn broertje een GameCube en speelde bij iemand anders weleens xbox, maar de xbox exclsusives spraken mij totaal niet aan, en de meeste xbox games kon ik op de pc of ps2 spelen.

Enigste wat me goed leek aan de oude xbox was xbox live toen ps2 nog zo weinig online gebruikt werd.

6. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn goede ervaring aan de black box, met een paar vrienden zitten chillen en een beetje zitten kutten op de xbox met wat games

7. REIKU

REIKU Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    !!! Deathrow _O__O_

die speelde ik altijd via xbox connect :D super spel was dat :D

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    was toch met die 'discus/ring'?!

9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik mis de robuustheid van de Xbox wel in de 360, volgens mij was de oude Xbox ook de sterkste console als het om materiaal ging, echt onverwoestbaar. Veel mensen vonden het een lelijk apparaat, maar ik vond hem zelf juist wel wat hebben. Daarnaast mis ik wel nog steeds veel games die op de oude Xbox waren en nog niet op de 360. Maargoed misschien komen die in de toekomst ook wel op de 360.

Persoonlijk verlang ik meer naar het Sega/Nintendo tijdperk terug.

10. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    man wat hield ik van dat ding.. heb er een krantenwijkie voor gedraaid.. ik had em nog op de release ook.. toen kreeg je nog gratis 2 release games en een extra controller als je een formulier opstuurde! dus toen had ik na Halo al snel Amped en Dead or Alive 3 in huis! Geweldig! Ik heb mijn oude manneke nog steeds en heb nog een aantal spellen liggen: Halo 1/2/mappack, Thps 3/4/Thug1/Thug2 en Getting Up. Jammer genoeg is Getting Up niet BC die had ik graag nog een x willen spelen op mn 360. Jammer genoeg speel ik graag nieuwe games en vind ik het wat zonde om mn tijd te verdoen met spellen die ik al zon 2/3/4 x heb uitgespeeld.. Toch hou ik em! Ik kan het niet over mn hart verkrijgen!

11. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ja, ik mis mijn oude Xbox ook. Vorig jaar zomer heb ik hem weten te verkopen voor een enorm laag bedrag maar ik moest, Microsoft dwong mij om hem te verkopen zodat ik een 360 kon aanschaffen. Achteraf had ik beter kunnen wachten met die aanschaf, gezien de prijsdaling een maandje later.

Mijn meest gespeelde spel op de Xbox moet toch wel GTA: San Andreas zijn. De storyline heb ik meerdere malen tot een goed einde weten te brengen. Maar het rellen in de stad vond ik toch wel het leukste van het spel, dat is ook het onderdeel van de game wat mij zolang heeft bezig gehouden.

Toen de Xbox 360 uitkwam en ik nog op mijn zwarte box speelde kon je al merken dat het aanbod in games steeds minder werd. Vanaf dat moment tot vorig jaar zomer heb ik mij weten te vermaken met titels als GTA SA, PGR2, Forza 1, Burnout 3: Takedown, BIA: Road to hill 30 en PES 5. Ik had er geen problemen mee, de Xbox deed het nog prima maar gezien het feit dat het spellen aanbod steeds kleiner werd besloot ik hem maar te verkopen, inclusief games. Iets waar ik tot op de dag van vandaag spijt van heb gehad...

12. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik verlang zelf veel meer terug naar de tijd dat Sega zelf nog consoles maakte. Dat vond ik echt een stuk leuker. Ik had toen eigenlijk na de Dreamcast de Xbox gekozen omdat de andere me helemaal niet aanspraken.

Leuke herinneringen op de Xbox zijn in de eerste instantie wel de vele Halo link-up sessies. Al kon ik op een gegeven moment echt geen Halo meer zien....

Shenmue 2 nog een keer uitspelen was ook weer erg gaaf. Het blijft eeuwig zonde dat er geen deel 3 is gekomen.

Verder ook Sega GT 2002, dat vond ik ook een toppertje!

Mijn xbox staat er overigens nog wel gewoon, al staat hij zelden nog aan. De laatste keer was sonic riders geloof ik...

13. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    ik heb nooit een xbox gehad. vond ik te groot:+ nee, die mooie tijd heb ik doorgemaakt met de ps 2 en pro evo.

14. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Respect voor je krantenwijk die je ervoor liep,ja ik heb net als sommige andere hier ook veel spijt dat ik hm verkocht heb.

Maar de X Box was zeker een soort mooi lelijkheid,en inderdaad is hij technisch en mobiel een heel stuk sterker dan de gevoelige 360 maarja dat soort dingen krijg je als het allemaal geafanceerder word lijkt me.
    En aan iedereen die hm nog heeft,hou dat zwarte ding in je collectie:)

15. toxito

toxito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt zeggen wat je wil over die lelijke zwarte doos... Hij ging in ieder geval niet om de maand stuk ;) Het was gewoon een robuust apparaat. Maar had wel strontlelijke controllers. Mijn beste herinneringen heb ik aan Mercenaries, Max Payne 2 en Burnout Revenge Natuurlijk ook Halo(1/2/live), maar die noemt iedereen al ;)

16. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.395
    Heb m ooit een keer gekocht nadat ik een foldertje had gezien van xbox live. Op een bloedhete mei dag liep ik door de stad met een loeizware doos. Mijn eerste spel zou ik niet eens meer weten maar de kans is groot dat het HALO was, splinter cell zou trouwens ook kunnen. GTA san andreas vond ik geweldig maar niets kon het openlucht level met het strand van HALO vervangen. Hoewel 2 mooier was en uiteindelijk ook vaker gespeeld vond ik multiplayer in deel 1 toch ook stiekem wel gaaf. Een race naar de scorpion tank en daarna de rest van de avond proberen je vrienden van de rocketlauncher te schieten. Ik heb m verkocht toen im mn 360 had maar mis soms de grote logge controlers nog best wel.

Eerste keer live was natuurlijk ook super, dat was voor mij de motogp demo. Gaaf om vanaf je bank te gamen met de rest van de wereld. Mijn eerste echte live game was midtown madness 3, ik zou m nu nooit meer kopen maar heb er veel plezier aan gehad.

Laatst bewerkt: 10 jul 2008
  17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb pas de xbox van een vriend weer geleend;) Heb in een 2 maanden tijd weer GTA Vice City en GTA 3 uitgespeeld, want die lopen gewoon niet lekker op de 360. Mijn favo spel is nog wel NFS Underground 2. Die heb ik toch zeker wel een keer of 8 uitgespeeld:+

18. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja dit verhaal ken ik wel een beetje,toen ik hm kocht was het ook een warme dag en ik had de X Box toen aan de snelbinders van mn fietsje vastgebonden.
    Maar bijna thuis viel hij er spontaan af,maar toch deed tie het nog:)
    Hulde en triomf aan de overdreven grote zware doosverpakking lol

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    haha mijn koop dag was ook wel mooi.
    ik was een jaartje of 13. bij de media markt had je toen zo'n actie dat je bij aankoop van een xbox gratis splinter cell en project gotham racing zou krijgen. maar ik had net niet genoeg geld, alleen toen bood mn ma me een baantje aan om voor haar werk met zo'n sandwich board over de markt te lopen ter promotie van haar werk. zou er 50 euro mee verdienen(of was het nog gulden.. weet ik niet meer zeker) en dat was precies het bedrag dat ik nodig had. ik schaamde me dood met dat bord op de markt want ik kwam ook nog stel vrienden tegen. toen had ik rond een uurtje of 2 pauze, was naar die baas gegaan en gevraagd of ik mn geld vast mocht omdat ik een xbox wou kopen. dat vond hij prima, dus ik met 50 euro naar huis gerent. met mn pa in de auto gesprongen en naar de mediamakt bij de arena gereden. ik door die winkel rennen omdat ik maar een half uurtje pauze had. eenmaal op de xbox afdeling aangekomen pakte ik snel een xbox van de stapel af, was de doos leeg. dus moest ik wachten tot een verkoper mn xbox van achter had gehaald, toen zei mn pa: omdat ik trots op je ben dat je er zo hard voor hebt gewerkt krijg je er van mij een xtra controller erbij, mijn dag kon niet meer stuk. eenmaal thuis gekomen rende ik meteen met de xbox naar de tv om hem aan te sluiten maar daar stak mn pa een stokje voor. ik moest eerst nog terug naar de markt tot 5 uur omdat ik wel al betaald heb gekregen. dus ik met een flinke kater terug naar de markt en het enigste waar ik aan kon denken was mn xbox. toen kreeg ik weer ene kwartiertje pauze dus ik rende meteen weer naar huis zodat ik precies 10 min kon xboxen. zal dat moment nooit meer vergeten dat ik voor de eerste keer die groene scheur(X) op mn tv zag staan en de intro van splinter cell begon.

20. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Die van mij is kapot :mad:, de DVD-drive ligt eruit :+. Had hem 2de hands gekocht. Maar wel mooie tijd aan beleefd!

Deel Deze Pagina