1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    nee :+ Ik heb overigens niet zo heel hard geprobeerd, maar ben toch wel ff bezig geweest. Vertel dan gewoon O-)
     
  2. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar natuurlijk, vriend. De PM is verstuurd _0/
     
  3. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ook hier natuurlijk nog een bedankje aan de grote en wijze Lt Mezzz _O_ :+
     
  4. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Een driehoek is altijd 180º flapdrol :+
     
  5. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mrgen een wiskunde toets, maar er is een onderdeel wat ik niet snap, kan iemand mij uitleggen hoe ik het beriek en domijn van deze functie bereken?
    Y=2([wortel]X-2)
     
  6. remco320

    remco320 350Z lover

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    1
    Jawel, maar mag je dat met een Grafische Rekenmachine doen, of moet het gewoon??
    Als je het met de GR mag doen, moet je gewoon de functie invoeren in je rekenmachine
    Y1= je functie en dan plotten
    2nd graph en je krijgt dan de tabel.
    Zoek dan de waarden die in de lijst staan als Error
    Dat zijn x>2 en y<1 Dat betekent dat je domein, ik dacht dat x was, [2,-->} is en je bereik, dat was de y volgens mij, {<----,1]
    Als je het niet met rekenmachine mag doen, dan was het getal na de X, -2 in dit geval het domein, je moet dan alleen wel de - weghalen, die telt niet mee.
    En voor het bereik, moet je iets van 1000 in vullen in de formule dacht ik. Dan krijg je het bereik. Maar ik mag het met de GR doen, dus het kan zijn dat mijn berekeningen niet helemaal kloppen onderop. Sc6 ermee!
     
  7. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of ik het met me grafische rekenmachine mag doen, er staat bepaal het bereik en domein van (...)
    maar bedankt, ik hoop dat zo me toets gaat lukken

    en weet iemand toevallig nog een leuk onderwerp voor een betoog
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2005
  8. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst nog een betoog geschreven over Iederwijs. www.iederwijs.nl Het is zo'n school waar kinderen zelf hun dag mogen bepalen enzo.. Je kunt veel argumenten verzinnen waarom dit goed of slecht zou zijn. Mssn heb ik nog wel ergens een kladje staan van wat ik had... Ik weet niet in welke klas je zit..

    Kladje:

    BETOOG TEGEN
    Voordelen: (met weerlegging)

    - Kinderen leren conflicten oplossen (dit leer je normaal gesproken op school ook, hoe vaak hebben kinderen geen ruzie in de pauze over wie waarmee mag spelen?)
    - Kinderen leren dat als ze iets willen dat er iets voor terug moeten doen (Ook dit is iets wat een kind op een normale school gewoon meekrijgt. Je moet de troep die je zelf maakt opruimen. Bovendien leer je kinderen dit op een latere leeftijd heel makkelijk aan als ze het niet op de basisschool meekrijgen)
    - Kinderen leren dat als je egoïstisch bent, je egoïstisch gedrag terug krijgt (dit wordt op een normale basisschool een kind ook bijgebracht. Er zijn maar heel weinig kinderen op de basisschool die egoïstisch zijn. Leerprocessen in met name de pauze zorgen ervoor dat kinderen niet alleen aan zichzelf hoeven te denken)

    Nadelen:

    - De kinderen leren geen gezag kennen, terwijl ze later net als iedereeen onder iemand zullen moeten beginnen. Gezag zit 'verweven' in de Nederlandse maatschappij
    - Kinderen leren niet plannen.
    - Kinderen kunnen heel eenzijdig worden, zitten bijvoorbeeld de hele dag achter de computer.
    - Kinderen leren alleen de dingen die strikt noodzakelijk zijn om ‘een leuke dag’ te hebben, maar gaan uit zichzelf bijvoorbeeld geen topo of gs leren. Ze leren dus niet dat er dingen in het leven ook verplicht zijn en vooral dat deze niet altijd leuk zijn.
    - Leerkrachten kunnen met geen mogelijkheid toetsen of leerlingen ver genoeg ‘ontwikkeld’ zijn voor hun leeftijd. Dit is simpelweg onmogelijk als alle leerlingen zich ergens anders voor interesseren.
    - Kinderen worden slecht voorbereid op de middelbare school, de stap zal veel te groot zijn. - Opeens mag een leerling niet meer zelf bepalen wanneer hij wat doet en of hij daar wel zin in heeft. Hij moet zijn huiswerk afhebben en bovendien heeft hij/zij misschien heel weinig basiskennis.
    - er zitten verschillende leeftijdsgroepen bij elkaar, dit zorgt er waarschijnlijk alleen maar voor dat ‘het recht van de sterkste’ zal gaan gelden



    BETOOG VOOR
    Voordelen:

    - Kinderen leren conflicten oplossen
    - Kinderen leren dat als ze iets willen dat er iets voor terug moeten doen
    - Kinderen leren dat als je egoïstisch bent, je egoïstisch gedrag terug krijgt
    - Uit cijfers van de VS is gebleken dat veel leerlingen een eigen bedrijf gaan beginnen, veel kinderen gaan studeren en dat veel werknemers de leerlingen van het Iederwijs graag aannemen
    - Kinderen leren alleen dingen waarin ze geïnteresseerd zijn, dit betekent dat ze dit enthousiaster leren en het dus ook beter onthouden.
    - Kinderen leren essentiële dingen uit zichzelf, omdat ze die nodig hebben. Als dit niet gebeurt, wordt dit besproken met ouders en het kind en opgelost.
    - De kracht van wat een groep kinderen en volwassenen inbrengt aan informatie, ideeën en aanbod is zeer groot. Het kind zal zich dus niet eenzijdig ontwikkelen

    Nadelen (met weerlegging):

    - Kinderen leren niet plannen. (dit is niet het geval, kinderen worden heel zelfstandig van het Iederwijs en bovendien leren ze verantwoordelijkheid te nemen)
    - Kinderen kunnen heel eenzijdig worden, zitten bijvoorbeeld de hele dag achter de computer. (De kracht van wat een groep kinderen en volwassenen inbrengt aan informatie, ideeën en aanbod is zeer groot. Dit houdt in dat het absoluut onmogelijk is dat kinderen zich eenzijdig gaan ontwikkelen)
    - Kinderen leren alleen de dingen die strikt noodzakelijk zijn om ‘een leuke dag’ te hebben, maar gaan uit zichzelf bijvoorbeeld geen topografie of geschiedenis leren. Ze leren dus niet dat er dingen in het leven ook verplicht zijn en vooral dat deze niet altijd leuk zijn. (ook dit is niet het geval, want de kinderen moeten de troep die ze maken zelf opruimen en ze leren. Ze leren creatief om te gaan met dit soort dingen en nemen het minder leuke deel voor wat het is om het leuke te kunnen doen. Bovendien zullen ze leren naar oplossingen te zoeken om het niet leuke wel leuk te maken)
    - Leerkrachten kunnen met geen mogelijkheid toetsen of leerlingen ver genoeg ‘ontwikkeld’ zijn voor hun leeftijd. Dit is simpelweg onmogelijk als alle leerlingen zich ergens anders voor interesseren. (er wordt veel met de leerlingen gepraat, met de ouders, er worden aantekeningen van de leerlingen gemaakt en de leerling wordt gevolgd. Als de leerling zich niet voldoende lijkt te ontwikkelen, volgt en gesprek met de ouders en wordt dit opgelost)
    - Kinderen worden slecht voorbereid op de middelbare school, de stap zal veel te groot zijn. - Opeens mag een leerling niet meer zelf bepalen wanneer hij wat doet en of hij daar wel zin in heeft. Hij moet zijn huiswerk afhebben en bovendien heeft hij/zij misschien heel weinig basiskennis. (De basiskennis zal prima zijn, een leerling leert immers jaren achter elkaar heel veel in de groep. Omdat hij ook al geleerd heeft samen te werken en verantwoordelijkheid te nemen, zal de stap naar de middelbare school geen probleem vormen. Bovendien wordt in het eerste leerjaar van de middelbare vaak ook nog ruim aandacht besteed aan het plannen)
    - Er zitten verschillende leeftijdsgroepen bij elkaar, dit zorgt er waarschijnlijk alleen maar voor dat ‘het recht van de sterkste’ zal gaan gelden (de werkwijze van Iederwijs vertoont juist veel overeenkomsten met de maatschappij. Een grote groep mensen waarin de kinderen leren wat ze zelf belangrijk vinden en hoe problemen op te lossen. Het worden krachtige kinderen die zelf initiatief nemen)


    Je moet maar ff kijken of je er wat aan hebt :)
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2005
  9. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Domein: je kan geen wortel nemen van 0 of lager daarvan. Dus wanneer is X-2 0? Als X=2. Domein is dus <2, ->>.

    Bereik is <0, ->>.
     
  10. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Heey mensen! Ik heb morgen een Biologie SED. Ja heel leuk enzo maar ik zit met een probleempje. Ik heb geen antwooden van de sommen in het boek. Ik ben een tijd ziek geweest en heb dus niet de kans gehad het te kunnen nakijken. Het gaat over Genetica, Thema 3 van "Biologie voor jou B1" van uitverij Malmberg. Kan iemand mij misschien een site o.i.d. geven waar deze antwoorden te vinden zijn? Ja, ik heb zelf al gezocht maar kon niks vinden. Wie mij een bruikbare site geeft is voor vandaag mij held ;) Heb het echt nodig, sorry, alvast bedankt!
     
  11. Odyss NL

    Odyss NL New Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb morgen dossiertoets Wiskunde, maar snap een belangrijke som niet.

    Je moet een getal maken, dat uit 5 CIJFERS bestaat.
    Je mag alleen gebruik maken van de volgende cijfers: 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 8.


    Vraag 1:

    Hoeveel getallen zijn er als je elk cijfer vaker mag gebruiken en het getal groter is dan 30.000?

    Vraag 2:

    Hoeveel getallen zijn er als je elk cijfer één keer mag gebruiken en het getal kleiner moet is dan 64.000?

    Ik heb wel een antwoordboekje, maar daar staan geen berekeningen in .
    Die berekeningen heb ik juist nodig!!!

    Het antwoord op Vraag 1: 10.633
    Het antwoord op Vraga 2: 1560

    Wie me kan helpen ben ik eeuwig dankbaar!!!
     
  12. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Vraagske: Ik moet voor geschiedenis 4 bronnen zoeken van Antisemitisme.
    2 oude (buiten of binnen land.)
    2 Moderne ( 1 uit het buitenland en 1 uit het binnen land.)

    Wie zou mij kunnen helpen? Alvast bedankt.
     
  13. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Alvast een oude voor je, "Mein Kampf". Je kan dit boek naar mijn weten nergens meer in NL kopen (verboden). Andere oude bronnen zijn bijvoorbeeld de affiches met "Verboden voor Joden" etc. Moderne voorbeelden kun je misschien zoeken bij de kwestie tussen de Palestijnen en Israël. Synagoges die afgebrand zijn of ondergespoten zijn (ook in nederland, net als die Joodse begraafplaatsen die gemolesteerd worden). Er zijn jammer genoeg tal van deze verschrikkelijke dingen die je kunt gebruiken.
     
  14. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Thanx. Had even een opstapje nodig ik ben namlijk niet zo goed in Geschiedenis.
     
  15. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Geeft niet, graag gedaan. Welk jaar/niveau zit je?
     
  16. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand nog een leuk middeleeuws boek voor mn leesdossier? moet hem donderdag hebben.
     
  17. Caps13

    Caps13 Guest

    dat is iets heel verschillends
     
  18. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    @ Blanqua: Ik zit op het VMBO. Theoretische leerweg derde jaar. 1 keer blijven zitten op Havo2.
     
  19. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    De Vos Reineart.
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Gijsbrecht van Aemstel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina