1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie fascinerend, intrigerend of wat hadden jullie nou niet verwacht van de stad Tilburg? :emo:

    Niks met Willem II, daar heb ik al een stuk over in mijn verslag :p
     
  2. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Kan iemand mij uitleggen wat ''snoopervision'' is?

    Snap er geen drol van :+
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2010
  3. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Soort van coach. Iemand die je begeleid met wat je doet. En dus niet vertelt wat je MOET doen.
     
  4. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Okee, lekker vaag nog steeds :+ maar ik snap wat er mee wordt bedoeld. thnx
     
  5. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok de grote Oh-notatie is in feite gewoon een notatie die de bovengrens aangeeft van tijd die het kost om een algritme uit te voeren met N input. Hierbij geldt eigenlijk: hoe minder hoe beter. Voorbeelden van complexiteitsklassen zijn: constante tijd (maakt niet uit hoeveel je erin stopt, het algoritme duurt altijd even lang), lineaire tijd (als je N dingen in je algoritme stopt, duurt dat X * N tijd), n log n-tijd, kwadratische tijd, kubische tijd etc.

    Hoe weet je dan in welke orde van complexiteit jouw algoritme valt? Daar heb je standaardmethodes voor, die bijvoorbeeld in de link hieronder te vinden zijn. Veelal zijn die best simpel en met een beetje oefening heb je dat zo door.

    Volgens mij was het ook zo dat die ordes niet zo precies zijn. Een algoritme dat 1+5N+N^2 tijd kost is niet van orde O(1+5N+N^2), maar van de orde O(N^2), omdat dat verschil niet zoveel uitmaakt bij een grote N.

    Hier heb je een link naar het boek dat wij gebruikten bij het vak Datastructuren: Data structures and algorithms, van goodrich & tamassia. Best wel een goed boek met een goede uitleg over de complexiteit van algoritmen. http://ifile.it/y82w6fe/Data Structures and Algorithms in Java, 4e.pdf

    \edit: onderaan download ticket aanvragen en dan klikken op download :)
     
  6. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Jongens, ik moet morgen over deze onderzoeksvraag een werkstuk afhebben:

    Is de rechter bevoegd de Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden buiten toepassing te laten indien deze toepassing in strijd is met het Statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden?

    Iemand met een juridische achtergrond die hier een relevant arrest bij weet te verzinnen? :+
     
  7. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    t' is een onmogelijke zaak

    beiden wegen zijn wel een weg voor te vinden..,
    natuurlijk kun je dit ook uitwerken door een soort essay/beschouwing te maken.

    Raadpleeg het handboek over Staatsrecht van Koekkoek eens, en probeer wat jurisprudentie te vinden.

    succes
     
  8. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Boek van Koekkoek heb ik al gelezen, werd ik niks wijzer van. Ik kan alleen niet echt wijs maken uit het Harmonisatiewet-arrest. Ik hoorde van iemand dat dat misschien wel enige relevantie had...
     
  9. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    In een opdract voor mijn studie (Industrial Design) doe ik onderzoek naar de functionaliteit van audio devices. Wat zijn de verwachtingen en eisen van de klant? Dit wordt vervolgens gespiegeld naar het huidige markt aanbod.
    Hiervoor heb ik een enquette opgesteld. Ik zou het erg op prijs stellen als jullie deze voor mij in kunnen vullen.
    De enquette is te vinden op: http://audiodevices.questionpro.com. Invullen duurt ongeveer 5 minuutjes, vragen zijn in het engels.

    Alvast bedankt!!
    Jeroen
     
  10. math1js

    math1js Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ben er nu mee bezig.

    -edit-
    klaar :)
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2010
  11. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet een animatie hebben van een gloeilamp, hebben jullie enig idee hoe ik daar aan kan komen? Kan zelf nergens iets vinden...
     
  12. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Economie moet ik een lorenz curve tekenen. Nou dat is niet moeilijk alleen in het laatste vakje van je tabel moet je cumulatief percentage van de inkomsten berekenen. Maar hoe doe je dat ?

    http://i47.tinypic.com/2hhduys.jpg

    Dit staat in de antwoorden, maar ik weet niet hoe je aan die 67.3 komt?? Kan iemand mij dat uitleggen
     
  13. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Er staat percentage cumulatief inkomen, oftewel:

    (48,000+53,000+64,000) / 245,000 = 67,3%

    Hetzelfde proces geldt voor de andere drie percentages in die kolom.
     
  14. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    19,6 + 21,6 + 26,1.
     
  15. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    cum. inkomen piet (100%) - inkomen piet (32,7%) = 67,3?
     
  16. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet voor Wiskunde een werkstuk maken over grafen en matrices. Ik heb hier dus 3 vragen over:

    - kan iemand me vertellen wat grafen en matrices precies zijn? Ik snap wat ze inhouden, maar onder woorden brengen lukt me niet bepaald.

    - De volgende matrices vermenigvuldig je met elkaar:
    p q
    a 3 2
    b 1 5
    c 0 4

    en

    p q r s
    k 3 1 2 3
    l 4 5 1 0

    De uitkomst is:

    p q r s
    a 17 13 8 9
    b 23 26 7 3
    c 16 20 4 0

    Hoe reken je precies de laatste kolom uit? Ik snap dat van bijvoorbeeld de eerste kolom je bijvoorbeeld 17 krijgt door 3 x 3 + 2 x 4 = 17, maar ik kan er maar niet opkomen hoe je de laatste kolom uitrekent. Is er hier misschien een functie, ezelbruggetje of iets anders voor?

    - Laatste vraag, hoe vermenigvuldig je precies 3 matrices met elkaar? En hoe kan je weten/uitrekenen welke volgorde het handigst is? Ik geef nu een voorbeeld:

    Matrix A geeft weer hoeveel iets van een product wordt gemaakt ( Adantes, Negroni's en Martini's.
    Matrix R geeft weer hoeveel campari, gin of vermouth je in mililiters moet gebruiken voor de recepten van Matrix A.
    Matrix P geeft de prijzen weer.

    Nu moet ik weten hoe je A x R x P of R x P x A vermenigvuldigt. Daarnaast moet ik uitleggen bij welke van de twee het zinvol is. De uitkomsten zijn hetzelfde, dus heeft het niet bij alle 2 even veel zin? Als ik de matrices moet geven, zeg het maar.

    Excuses als het een beetje onoverzichtelijk is en slordig. Als er vragen of opmerkingen zijn, hoor ik het graag.
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Volgens mij kun jij het best ergens een boek over Lineaire Algebra lenen, want ik denk dat je niet volledig begrijpt wat matrices zijn en hoe je ermee rekent.

    Ik snap overigens niet dat je niet weet hoe je de laatste kolom moet berekenen, want je doet de eerste wel goed! Voor ieder element in de uitkomstmatrix moet je dus de rij van de ene met de kolom van de andere vermenigvuldigen.

    Het element a,p bereken je door uit de 1e matrix rij a te vermenigvuldigen met kolom p van de tweede matrix.
    Daarom komt er in de linkerhoek inderdaad 3 x 3 + 2 x 4 = 17 uit.
    Deze methode geldt voor elk element. Dus voor element a,s neem je de a rij uit de eerste matrix (3 2) en kolom s uit de 2e matrix (3 0).
    --> 3*3 + 2*0 = 9.
    Analoog voor element b,s: (1 5) * (3 0) --> 1*3 + 5*0 = 3
    Analoog voor element c,s: (0 4) * (3 0) --> 0*3 + 4*0 = 0

    En bij het vermenigvuldigen van meerdere matrices is het belangrijk dat je weet dat de volgorde wél uitmaakt. A*B*C is niet gelijk aan B*A*C.
     
  18. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Dank je wel over het uitleggen van het vermenigvuldigen. Nu je het zo verteld, ben ik best verbaast dat ik de laatste kolom niet kon uitrekenen. Nu snap ik het! Heel erg bedankt.

    Ik wil nog graag even terug komen op het laatste. Ik dacht toen ik A*R*P en R*P*A deed, hetzelfde getal er uit kwam. Ik heb het net even weer geprobeerd, maar het was niet zo. Dit is dus een slordigheids fout van mijn kant. Echter snap ik nog steeds niet de vraag 'Welke van de twee matrixproducten is zinvol?''. Moet ik achter de 2 formules (om het zo maar even te zeggen), iets achter zoeken?

    Als het kan heb ik hierna nog één (grote) vraag, maar dat hangt ervan af of je wilt helpen of niet. Ik wil niet teveel tijd van je verspillen.
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind dat een vage vraag eerlijk gezegd. Dat kunnen wij toch niet zomaar zeggen? Je praat over prijzen en ingrediënten. Ik denk dat jij dus de volgorde voor iedere situatie uit de tekst/probleemstelling moet halen. Goed nadenken over wat je aan het doen bent en wat je wilt berekenen.

    Wat betreft die grote vraag: Je kunt vragen hier altijd posten. Niet geschoten is altijd mis.
     
  20. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Weet iemand hoe ze met Human Resources omgaan en wat voor Human Resource Management ze toepassen bij Procter & Gamble en/of Home Depot? Moet er shit over vertellen en situaties vergelijken met Netflix, maar kan geen goede artikelen vinden.

    Edit://

    Nevermind, het is al gelukt!:)
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina