Hallo Ik ben op zoek naar wat spellen die speelbaar zijn op mijn laptop. Mijn specs zijn als volgt: Intel Celeron CPU 900 @ 2.20 GHz 3.00GB RAM geheugen Mobile Intel 4 Series Express Chipset Family: 1.3GB Video RAM Pixel Shader version 4.0 Vertex Shader version 4.0 Ik weet niet precies wat alles betekent (en of dat het alles is wat belangrijk is), maar hier ben ik zelf achter kunnen komen. Ik ben dus op zoek naar spellen. Ik zoek strategie / RPG-spellen, liefst een combinatie van die twee genres in een spel. Ook ben ik op zoek naar relatief trage strategiespellen waar je niet alleen moet vechten, maar bijvoorbeeld ook economie managen, cultuur bouwen etc. etc. Mag sci-fi, fantasy of geschiedenis zijn. Ik roep dit topic dan direct in het leven zodat anderen ook nog op zoek naar leuke games kunnen.
Ziet er zeker oldscool uit, maar het is zo'n ontzettend goed spel! Speel het nog steeds geregeld. Wordt ook erg moeilijk op een gegeven moment...
Baldur's Gate II en Throne of Bhaal Ik weet dat het een RPG is en geen strategiespel maar de gevechten zijn best tactisch
Oké, klinkt veelbelovend. Ga het opzoeken. Duh. Maar die heb ik - uiteraard - al lang uitgespeeld. Tja, noem je weer twee van die standaard games. Alleen heb Throne of Bhaal nooit gespeeld, dus ga die maar even opsnuffelen. Kan je die los van het origineel spelen?
Probeer Jagged Alliance 2 nou maar En dan moet je NIET JA2 Unfinished Business nemen, die is minder goed namelijk...
Tot in den treure gespeeld. En ik ben nu juist op zoek naar wat tragere strategiespellen, waar het niet zozeer om vechten gaan. Niet het standaard snel RTS spel dus. Ja ja, nu weet ik het wel.
En Torchlight dus. Het heeft zelfs een netbook modus. En nog ziet het er sick uit. Pretty flash colors = win. Spellforce 2 is ook een optie. Mix van RTS en RPG. Beetje simpel RTS maar verder wel erg vet. Medieval 2 of Rome Total War die er nog op afspeelt? Low graphics of zo.
Weet iemand ook voor mij? Heb ook geen idee wat alles betekend Processor: Intel (R) Pentium (R) dual CPU E2200 @ 2.20 GHz 2.20 GHz. Geinstalleerd geheugen (RAM) 2.00 GB type systeem 32-bitsbesturingsysteem Is dit genoeg of moet je nog meer weten? Snap er echt niks van
Warcraft 3 + uitbreiding is al genoemd, maar dit spel is het wel waard om 2x vermeld te worden. Verder kan ik Supreme Commander ook erg aanraden. Misschien dat je vroeger wel eens Total Annihilation hebt gespeeld, daar is dit eigenlijk de opvolger van. Over het algemeen is het een vrij 'traag' spel, dit door de manier van units bouwen en omdat het altijd wel even duurt voor je je 'mass' en 'energy' productie op goede niveau's hebt. Daarnaast is er ook geen unit-cap, dus kan je eigenlijk zo lang je legers doorbouwen als je wilt *)
zoek een spel dat ik vroeger speelde op de nintendo 64, dan reed je in een auto met wapens erop en dan kon je alle autos laten ontploffen en mensen/koeien wat dan ook overrijden. Het logo van het spel was met een kale man op de voorkant die aan het lachen was. Volgens mij kennen veel mensen dit spel wel, maar ben zelf de naam vergeten. Was fucking briljant