Het is tijd voor poll's op XBW!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Sam Fisher Jr, 4 okt 2003.

1. Ik vraag mij af waarom er geen poll's kunnen worden gestart op XBW. Dit zou het aantal opsomtopic's drastisch verlagen (als die gebruikt zou worden).

Kan XBW het niet een keer overwegen om mensen op het forum de mogelijkheid te geven om poll's te starten.

Op deze plaats zou ik graag de poll willen hebben: WIE IS ER VOOR POLL'S?:)

2. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Was er ooit niet al zo'n proefperiode geweest, en was die niet mislukt :eek:?

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    We hebben members in het verleden al eens de mogelijkheid tot het zelf plaatsen van polls gegeven, alleen dit was niet echt een succes. Na een tijd kwam zelfs van de members zelf het verzoek om het pollrecht weer te ontnemen van de members, wat we dan ook gedaan hebben :)

De reden: er worden teveel loze polls geopend als members pollrecht krijgen. Daarnaast geeft een poll juist aanleiding voor een opsomtopic, aangezien iedereen alleen maar zijn/haar antwoord neerspamd, en vaak meer niet.

Als moderators zijn we absoluut niet te beroerd om eens een poll te starten over een leuk onderwerp, maar ook wij hebben niet altijd genoeg inspiratie voor een leuke poll :) Maar je kunt een van de moderators (het liefst de desbetreffende forum-mod) altijd pm-en als je denkt dat je een leuk en nuttig idee hebt voor een poll.

4. Maar kunnen we niet mensen die al heel lang op het forum spoken (net zoals de green mile) pollrecht geven?

Of alleen dat je in de greenmile een poll kan openen?

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nee dat kan niet :)

En de Green Mile is juist de plek waar polls compleet zinloos zijn, dus alleen daar pollrecht lijkt me ook geen goed idee.

6. 2-0 voor jou...

Ik trek me terug:D

7. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wil je een poll starten dan kan je die toch gewoon aanvragen? Zie het probleem niet echt.. :)

8. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm misschien kunnen jullie dan een poll starten over wat men graag in het beleid of in het alg. op xbw wil veranderen... Dan kan je zien of veel mensen willen of ze het poll recht willen, en terugkijkend op een eerder topic, of het forum aan het verpauperen is....

9. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Mensen willen vast wel het pollrecht, maar dat betekent nog niet dat het goed is voor het forum in z'n geheel. We hebben gewoon de ervaring dat er te veel nutteloze polls geöpend worden.

Heb je wél een goed idee voor een poll, dan kan je altijd een mod of admin PMmen, en die kan dan de poll voor je maken. Het pollrecht voor iedereen is écht niet nodig.

10. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    De uitslag van de poll die members vroeg of ze voor of tegen waren was precies 50% voor en 50% tegen.
    Dus lang niet iedereen was tegen.
    Ik geef toe dat poll recht voor iedereen een beetje uit de hand liep (teveel nutteloze polls).
    Maar ik vind best dat er iets meer polls mogen komen. Want nu zijn de polls zo goed als uitgestorven in het forum.

11. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet ook weer niet gaan overdrijven hè 8) ;).

Idd, een gezellige poll (niet die op de fp :p) op z'n tijd is altijd wel leuk :).

12. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    dit is toch niet 50-50, de helft vind het echt slecht en de andere helft vind het best aardig of supergoed, en op die laatste word het minst op gestemt

13. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Die zijn in principe toch ook voor alleen met strenger modereren, volgens mij heb ik toen ook op die optie gestemd.

14. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    daar heb jij weer gelijk in...

maar de mods en admins waren er ook tegen dus ik denk dat ze het daarom ook hebben gedaan.

ik ben in principe nog steeds tegen de poll optie aan, maar het is nu wel heel erg "polloos" :D

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ook al is de helft of zelfs meer dan de helft voor het invoeren van pollrecht, dat maakt het nog niet gelijk een goeie beslissing ;)

Nee, ik blijf erbij dat het gros van de members hier niet goed met het pollrecht zal weten om te gaan. Zoals in de vorige evaluatieperiode al bleek, werden de meest zinloze polls geopend. Het grote nadeel van een poll is ook zoals ik al zei dat de bijbehorende thread heel snel in een opsomtopic verzandt.

Af en toe is een poll wel nuttig, maar in de meeste gevallen is een poll niet echt nodig.

En trouwens, als er toch zoveel vraag naar polls zou zijn, waarom krijgen wij dan nauwelijks verzoekjes tot het starten van een poll?

16. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat niemand de grote machtige Darkwingduck durft te storen in zijn ivoren XBW torentje natuurlijk.;)

17. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Alsof dat we dat dan wél gaan accepteren.. :)

19. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha, dat weet ik niet :) Maar je kunt het proberen.. hehe

20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Doe maar niet.

Deel Deze Pagina