Het is alweer zover, we hebben net de aftelling achter de rug en een nieuw jaar staat alweer te wachten. En wat voor een jaar dat mogen gaan zijn. 2006 heeft alvast veel in petto om de doorsnee gamer te plezieren! Allereerst om meteen met de deur in huis te vallen, onze eigen gamestek, site public, /Mod spam “Alweer een nieuwe site met news en allerlei?” hoor ik door velen zeggen. Wel laat ons meteen duidelijk zijn dat we voor jullie toch ons beste beentje zullen zetten. Met veel plezier willen we jullie alles laten weten dat belangrijk geacht wordt in de gamerswereld. Samen met een gezellige crew, een piekfijne en “getunede” site en een fenomenaal messageboard om SPAM tegen te zeggen…. Ahum… Liefst weinig spam en meer concreets bij dat laatste natuurlijk of onze mods zullen u roosteren op het hellevuur der bits en bytes. Natuurlijk hopen we dan ook ten volste dat jullie je als nieuwe bezoeker hier ook meteen een goede draai vinden. Neem alvast een kijkje doorheen de site voor je alweer verder zou surfen. Maar goed, laat ons hopen gewoon hopen dat 2006 dan ook genoeg nieuwtjes met zich meebrengt of nieuwe games op de markt smijt zodat wij onze handen vol hebben of ons de haren uit het hoofd kunnen trekken van alweer een super game die uitgesteld zal worden. En als we gewoon even het deksel van het “2006” potje opentrekken kunnen we ons zeker aan veel plezier gaan verwachten!
Buiten bovenvernoemde start van onze nieuwe site, ja dat is diegene waar u zich nu op bevindt, kunnen we ons ook dit jaar verwachten aan de komst van zowel de PS 3 als de nieuwe Nintendo Revolution ( laat ons hopen dat hij het haalt voor december 2006, naar verluid zou dat toch moeten lukken in de USA ). En dan hebben we het zeker nog niet gehad over die hele boel games dat dat met zich meebrengt. XBox fanaten kunnen al genieten van hun 360 terwijl de anderen al knarsend met hun tanden zitten te wachten op de andere 2 consoles. 2006 zal dus alweer geschiedenis gaan schrijven met allerlei vernieuwingen, zeker Nintendo zal een bijzonder jaar starten met hun controler voor de Revolution. Het zal bijna gedaan zijn met het drukken op het A en B knopje, nu is het gewoon zwieren, trekken, zwaaien, sleuren,… of wegsmijten voor de niet contente mensen… Denken we dan maar even aan alle games die er gebruik van gaan maken. Titels zoals Zelda, waar jij het zwaard of de boog zult hanteren. Metroid waar jij de trekker effectief zult overhalen en richten. Niet te spreken over de Mario titels, en 3rd party games die hun effect zullen verhogen. De interactie met game en gamer is bijna levensecht. Ja, Nintendo zal ons zeker nog verbazen op de E3 van dit jaar, uitkijken geblazen!
Sony neemt zich nog steeds dezelfde weg voor, Innovatie is voor de durvers zou men zeggen, zij brengen verbetering toe aan de kwaliteit en weergave van de games. Natuurlijk, hoe echter het is voor ons, te beter we er in opgaan… Natuurlijk dat is buiten de spelduur gerekend en de originaliteit. Daarom dat er natuurlijk de exclusiefjes zijn voor elke console, en zo zal ook de PS 3 uitkomen met Metal Gear Solid als troefkaart of een SoulCalibur 5 misschien? Als er een ding is waar de PS 3 ( en ook de XBox ) overtuiging kan brengen voor aankoop is het de exclusiviteit van games. Als ervaren gamer van sinds 1985 heeft ook Sony mij weten te overtreffen om toch maar een PS 2 om gewoon maar even Gradius of Megaman X te kunnen spelen, hetgeen mij vroeger klassiekers van Nintendo waren. Met pijn in het hart zie je dan alweer een paar 100 Euro de toonbank overgaan. Een game voor in het oog te houden is ook 24 The Game. De serie is zeker door ieder gekend, maar om het Real Time effect dan nog eens ingame te brengen, het moet de moeite gaan lonen dan! Ja, 2006 zal ook weer een alles verslindend zwart gat in onze portefeuille maken ( ik zal dan ook almaar weer eens opslag gaan vragen bij mijn baas… )
Onze goede oude PC zal ook alweer op de proef gesteld worden, games zoals Quake 4 sleuren de systeemeisen alweer onmetelijke hoogtes in. Met een game zoals Elder Scrolls IV: Oblivion dat wordt klaargestoomd mogen we ook alweer de PC zijn systeem gaan upgraden indien dat de laatste 4 jaar nog niet gebeurt is. Laat ons zwijgen over Supreme Commander, de “Total Annihilation” in vernieuwd jasje, Prey en Unreal Tournament 2007… De PC zal voor volgende winter al serieus heet gestookt zijn. Een grote opkomst die nog steeds in stijgende lijn gaat zijn natuurlijk de MMORPG games, World of Warcraft bracht die cijfers alleen nog maar hoger en in 2006 komen ze dan ook met een uitbreiding op de proppen. Guildwars smijt een 2de Chapter bij het moederspel, Tabula Rasa zal menig Ultima Online speler overnemen en minder gekende games zoals Rising Force Online zal zeker lonken bij de online fanaten! Nog niet overtuigd dat uw geldbron serieus zal slinken? Kijken we dan maar eens naar de onnoemelijk vele sequels die op de markt gesmeten worden of de X+1ste uitbreiding van de Sims 2. Hoor ik daar soms mensen hardop denken van “waaauw, het leven als reviewer/previewer moet toch goddelijk zijn?!”… Met volle plezier spelen we al die games, maar op een tijdspanne van een serieuze snee in ons sociaal leven.
Achja, het jaar telt maar 365 dagen, laat ons hopen dat het genoeg dagen zijn om u allen te plezieren met toffe reviews, previews, columns en ander leesvoer! Mijn tijd voor 2005 slinkt ook, wetende dat de nieuwjaars zangers mij meer heen en weer doen lopen dan het heen en weer lopen naar de lokale games winkel. “En wat gaan de zangerkes doen met hun nieuwjaarsgeld?” vraagt men vriendelijk, “Sparen zeker voor later?”… “Nee, da’s voor mijne nieuwe Playstation!” krijgt men dan te horen.
2006, speelbaar? Nee, het zal /Mod knip zijn!
Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2006