1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

het neerhalen van de EA games

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Joris Springer, 17 dec 2003.

  1. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Het valt mij meer en meer op dat er bij de cijfers over de verkopen in Engeland er om de haverklap bijna wordt gehuild over het feit dat PGR2 lager staat dan een game als MOH, jullie dienen onafhankelijk te zijn maar laten duidelijk een voorkeur merken voor een bepaalde game. Jullie schrijven naar mijn mening steeds dat dat belachelijk is dat het spel zo hoog staat terwijl het nu eenmaal zo is dat mooie graphics ook niet altijd alles is.
    Mensen willen een leuk en snel spel dat niet te lastig is en waar je niet uren en uren achter moet zitten om een paar auto's vrij te spelen. Iedere keer struikelen jullie lijkt het wel over het feit dat het een spel van EA is, terwijl EA 9 van de 10 keer staat voor een goed spel, misschien wel deel 10 van bepaalde series dan alweer maar zolang het een goed spel is is er niets mis mee.
    Een beetje meer objectiviteit als het zou kunnen dus en wat minder overdreven gehype van PGR2.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik vind sommige dingen soms ook overhyped, maar das in de gehele mediawereld en niet alleen hier bij xbw.nl of specifiek spel/developper.

    Graphics zijn inderdaad niet alles, maar PGR2 kan ook een goede gameplay hebben en een goede sp en mp-gedeelte (live) terwijl EA dat bijvoorbeeld niet heeft. Zo vind ik EA ook niet slecht maar vaak is het net iets minder dan ik ervan verwacht had.

    En meningen en top-10 lijsten zullen altijd blijven verschillen. De ene keer klopt een score of top list wel en de andere keer vind je het de grootste onzin.
     
  3. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Je verwijst naar de frontpage en nieuwsstukje charts?

    Heb het gelezen, zag er maar weinig vooroordelen staan. Waar stoor je je precies aan? Voorbeeld of iets aub
     
  4. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar zit wat in, maar als een spel niet zo'n gooie grafx heeft vind ik het ook lang niet even snel een leuk spel, pgr 2 kan je ook uitspelen op een makkelijk niveau en je hoeft er helemaal niet uren en uren achter te zitten, maatr gameplay is erg belangrijk!!e
     
  5. XaeroFuN

    XaeroFuN Sex: No thank u

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    als we dan toch gaan miereneuken, nu kraak je zelf ook een spel af! En ja ik kan hier natuurlijk wel weer op in gaan met een paar meningen/feiten over pgr2 en alles, maar dat heeft toch geen nut.

    Iedereen zijn mening, iedereen vind wat anders leuk,
    en ik denk dat dat (zoals Cole Trickle al zei) allemaal wel aardig meevalt (dat afgekraak dan), kan geen reden verzinnen waarom xbw EA zou afkraken, EA doet het erg goed toch..
     
  6. dak125

    dak125 Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het meer met gameplay te maken heeft MOH is echt erg slecht qua gameplay het krijgt echt niet voor niks slechte reviews in de games Media over het algemeen een 6 of 61/2, dit komt denk ik ook omdat je steeds meer casual gamers die een spel alleen om de naam koopt.
     
  7. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    ik snap ook wel dat ieder zijn mening heeft maar het viel me gewoon op dat al 2 keer achter elkaar men zich zo stoort bij de charts aan het feit dat MOH boven PGR2 staat en iedere keer wordt er weer vermeld hoe fantastisch PGR2 wel niet is.
    En je kan dat spel wel op zijn laagste niveau uitspelen maar dan kan je bij lange na niet alles unlocken terwijl de gemiddelde gamer echt geen zin heeft om bijvoorbeeld een uur over een challenge te doen.
     
  8. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn ook gewoon liefhebbers van de serie die het wel een goed spel vinden.
     
  9. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    als je met steel uitspeeld kan je tog alle auto's kopen??enzo, alleen dan dei 4 auto's niet die je meot unlocken door het hele spel op brons zilver goud of platina uit te spelen.....maar ja
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Tuurlijk, er zit een stukje ongeloof in het stukje. PGR2 is immers dé titel van het najaar en scoort alleen maar negens en tienen. Rising Sun doet dat niet, waardoor de verschalking van PGR2 op dat gebied natuurlijk wonderbaarlijk is. Als je vervolgens bedenkt dat het een weergave is van de verkopen van de massa, en de toch eigenlijk misleidende EA campagne rondom Rising Sun is er niks vreemds aan.

    Je kritiek zou te begrijpen zijn als het stukje inderdaad spreekt van een 'schande' maar dat doet het geenszins.
     
  11. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik geloof trouwens dat we het hier over de berichtgeving van XBW hebben, niet over de verschillen tussen de games of over hoe je PGR2 uit spelen kunt.
     
  12. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    al zou XBW dit soort dingen zeggen, nou en? ik zou me daar echt niet aan storen want ik ben het er in dit geval toch mee eens
     
  13. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Idd, EA's reclamespotjes bestaan meestal alleen maar uit mooie filmpjes, die het laat lijken alfof de game weer helemaal wat revolutionairs is.
    Bij SSX3 trouwens niet, maarja, dat was ook echt een topspel :cool:
     
  14. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Denk dat iedereen zijn product er in de reclame spetterend uit wil laten zien. Dus dat is niet zo vreemd. Daarnaast heeft EA een hele grote naam wat zorgt voor hogere verkoop cijfers. Misschien zouden de makers van PGR2 wat meer moeten adverteren na het zien van deze cijfertjes.
     
  15. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Als ik die laatste charts zo lees kan ik inderdaad weinig "neerhalends" vinden. Het is juist een beetje spannend geschreven aangezien het ook zo droog is om alleen een lijstje te plaatsen. Misschien heb je echte voorbeelden?
     
  16. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Als je onafhankelijk probeert te zijn, is het op zijn minst wenselijk al te veel subjectieve meningen achterwege te laten. Zelfs als ze jou uitkomen.

    Heb zelf het idee dat Mike een tendentieus bericht heeft geplaatst noch een mening over EA heeft geventileerd.
     
  17. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, maar waarom doet MS dat dan niet? Let's face it, je wil me toch niet vertellen dat je die reclame van PGR2 mooi vind? :+
     
  18. Er is al veel over gediscusseert over EA maar ik blijf erbij:

    EA verkracht de gameindustrie.
     
  19. daaf

    daaf Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het met de kleine van Sam Fisher eens..

    t gaat er niet om of EA degelijke games maakt of niet..

    spellen als PGR2 , die verdienen succes doordat het goede games, meer succes betekent meer geld voor developers voor nog meer goede games..

    maar wat gebeurt:
    EA maakt een deel 30 in een serie( het spel is niet slecht, dat is vaak gewoon goed, maar niks interessants) , maakt redelijk wat reclame overal..

    en iedere 'casual gamer' ( om t maar netjes te formuleren) denkt: *heeej kopen!* en zo krijgen ze nog meer centjes om nog meer dertien in een dozijn game te maken..


    ( tis misschien een beetje aangedikt, en wil het best onderbouwen e.d. maar dit is gewoon hoe ik t zie..)
     
  20. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Juist.

    Ik schaar mij achter Wouter's argumenten. PGR2 is de afgelopen maanden alleen maar positief 'in the picture' geweest en ik had dan ook niet anders verwacht dat die titel toch zeker een aantal weken op de eerste positie zou vertoeven. Het tegendeel blijkt, omdat MoH nu al twee weken de eerste plek vast houdt. Dat is gewoon tegen de verwachtingen in, maar ik zeg nergens dat ik iets tegen de games van EA heb. Je mag al mijn posts nazoeken op scherpe kritiek tegen EA, dat vind je niet. Ik ben vaak genoeg lovend geweest over titels van EA (LOTR) en heb ook een positief artikel over EA Party 2003 geschreven.

    Zoals Gerben en enkele members ook al schreven, ik heb er slechts een leuk verhaaltje omheen geschreven. Wie zit er nu te wachten op een droge lijst, zonder verdere info? En als je je eraan stoort dan lees je alleen de lijst. Maar het is nergens mijn bedoeling geweest om subjectief over te komen.
     

Deel Deze Pagina