1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Online Gamestore Topic [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 23 jun 2011.

  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Dacht dat paypal wel direct was?
     
  2. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, Week verder. Nog geen reactie van Zavvi.com op mijn email.

    Omdat het nu dichtbij de 40 dagen komt heb ik wederom een email gestuurd (dit keer van twee verschillende email adressen, Dit heb ik ook in de email vermeld.)
    Met dit keer het voorstel om de order dan maar te cancellen en mijn geld te refunden. (Prijs van het spel dat ik besteld had is inmiddels verdubbeld.)

    Ik heb totaal geen vertrouwen meer in deze toko en wens er dan ook niets meer bestellen.
    Ik betwijvel zelfs of mijn order uberhaubt wel is verstuurd.


    ---------

    Zo en dan even wat anders, Onlangs een bestelling geplaats bij Amazon.co.uk en dat is zo goed bevallen dat ik voortaan voornamelijk daar zal bestellen.
    Prijzen zijn zeer goed en verzending gebeurd gewoon vanuit een pakhuis in amsterdam en netjes met TNTpost/PostNL, Was ook netjes de dag nadat het verzonden was aangekomenn en netjes verpakt.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat zei ik al ja, Amazon is geweldig. Mijn vast adresje these days.
     
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik bestel zelf ook niets meer bij Zavvi. Spel was ook nooit aangekomen en na veel moeite eindelijk mijn geld terug gekregen. Bij Zavvi hoor je gewoon te vaak dat een order nooit aankomt. De prijzen zijn aantrekkelijk hoor, maar ik heb persoonlijk wel mijn lesje geleerd.
     
  5. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met veel moeite?
    Zelf een hoop emails moeten sturen of...

    Anyway zo spectaculair zijn die prijzen van hun ook niet,
    Het spel wat ik toen besteld had voor afgerond 13 pond kost nu 28 pond.
    Maar staat momenteel bij Amazon.co.uk voor 13 pond.
    Het kan dus wel gewoon voor 13 pond en dus heb ik het idee dat Zavvi de boel een beetje loopt te belazeren.

    Gaat trouwens om The Shoot voor de PS3 (Move), En die heb ik enkel besteld omdat de nieuwste Time Crisis mij toen nog te duur was. (Die kost nu bij Amazon.co.uk ook maar 13 pond dus dan bestel ik die gewoon bij Amazon en dan zie ik wel hoe het met Zavvi en The Shoot afloopt.
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    uhuh, boel belazeren. elke game die hier 60eu in de winkel kost heb je daar voor 40eu.. 1 voorbeeld bij jou maakt het nog geen belazerij. the shoot is btw ook 20eu hier
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2011
  7. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    40 euro, + risico dat de douane er een claim aanplakt(20) omdat ze op een belasting paradijselijk eiland zitten (Jersey, wat buiten de EU ligt) + Lang moeten wachten en geen tracking mogelijkheden + het risico dat jouw bestelling in handen van het meest onbetrouwbare potbedrijf ooit kan komen (Selectmail/vracht)

    Terwijl je voor 45 euro hetzelfde spel in nederland bij een webshop of via Amazon.co.uk snel in huis kunt krijgen.


    Ik snap persoonlijk dan ook totaal niet waarom die toko uberhaubt nog zo populair is onder nederlanders als het voor net zo weinig veel beter kan. (Bij Amazon.)

    -----------------------

    Het gaat mij inmiddels niet eens meer om het spel maar meer om de manier waarop Zavvi met zijn klanten omgaat, Met veel moeite vind je een email adres terug op hun site en vervolgens heb je na een week nog geen antwoord.
    Terwijl je ondertussen wel heel dicht bij het volgende uit hun voorwaarde komt: 40 dagen na het verzenden van het item kunnen wij geen nieuw exemplaar sturen en ook uw betaling niet retourneren.

    Dat noem ik dus gewoon de boel belazeren.
    Want nu reageren ze niet op mijn emails, Maar ik durf nu al te wedden dat ik op dag 41 doodleuk een mailtje krijg dat ze niets meer voor mij kunnen doen.
    En die vlieger gaat mooi niet op.
     
  8. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Neeeeee bij games van zavvi en thehut heb je allang geen risico meer.
    En zelfs daarvoor had ik tientallen dingen al besteld via zavvi/thehut/gamehubs e.d. en nooit problemen gehad. Alleen met amazon.com 1 keer.

    Dat het de laatste paar maanden echt steeds langer duurt tja, ik probeer nu ook zoveel mogelijk als het kan bij amazon te bestellen.
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2011
  9. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb tot nu toe wel elke bestelling ontvangen van Zavvi en TheHut, maar ik heb begin mei Dead Rising 2 retour gestuurd naar TheHut en ik heb nog steeds niet m'n geld terug gekregen. Misschien moet ik maar eens een mailtje gaan sturen. Het is gelukkig niet veel geld: €11,19, maar toch... Ik bestel er niet meer. Alleen nog maar bij Amazon en anders in Nederland of tweedehands. :)
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    voor mijn weten handelt zavvi uit UK maar ok. er is ook geen email adres op de site maar een contact formulier! amazon heeft voor nieuwe games vrijwel dezelfde prijzen, maar op zavvi heb ik mn Mortal Kombat en Crysis 2 gekocht voor 30euro op de release. maar als jij slechte ervaringen hebt omdat je een email adres niet kan vinden, terwijl er een contact formulier is als je op je order drukt en dan query..

    als jij na 30 dagen nou gewoon via paypal een claim maakt heb je altijd recht op je geld terug, sowieso na 30 dagen een claim aanmaken dan is die claim in ieder geval open. op dag 41 ga je geen claim meer kunnen maken nee.

    dus om te zeggen dat ze de boel belazeren terwijl je niet goed kijkt.. :-s beetje overdreven

    heb tientallen dingen besteld bij zavvi, alleen laatste tijd zijn nieuwe games best traag. zo had ik splatterhouse voor 12euro besteld en binnen een week binnen toen ik nog op een andere game wachtte die ik daarvoor al had besteld. mijn ervaringen zijn dus positief. ik zal er in ieder geval geen game bestelling die ik day 1 wil hebben
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2011
  11. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Tja, en juist die day 1 spellen kan je eigenlijk alleen in Nederland voor een veel duurdere prijs dus kopen...
     
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Contact formulier men neus, Als ik op Querry druk krijg ik voor 2 seconden een contactformulier wat vervolgens verdwijnt waarna ik een Catagory moet uitzoeken.
    En de enigste manier om dat contact formulier terug te krijgen is door Cancel Order uit die lijst te kiezen, De rest is gewoon weer de Faq.
    Maar goed zal het via die methode wel invullen en dan wacht ik het wel af.

    En Paypal? Waarom zou ik mijn creditcard aan een Paypal account koppelen als het ook zonder kan?

    En Zavvi's hoofdkantoor zit inderdaad op het engelse vaste land (UK/VK)
    Maar het magazijn van waaruit zij alle orders verwerken zit op Jersey.
    Dat is een eiland dat bij de UK hoort maar tegelijkertijd ook weer niet waardoor men geen VAT (= BTW) hoeft te betalen.
    Voor engelse klanten is dat geen probleem omdat Jersey bij de UK hoort.
    Voor europese klanten kan dat wel een probleem zijn omdat Jersey niet bij de EU hoort en je dus BTW + inklaringskosten verschuldigt bent als de douane je zending onderschept en inspecteerd en de waarde boven een bepaald bedrag zit (Geloof dat het tot 23 euro geheel vrij importeren was.)


    En dan nog even voor de duidelijkheid: Het ligt niet alleen aan Zavvi maar ook aan het feit dat nederland een vrije postmarkt heeft en je dus totaal niet weet door welk bedrij je zending word bezorgt. (tntpost/postnl of selectmail/vracht of zelfs nog een ander.)

    Om die reden ben ik er dan ook gewwon klaar mee, En dat geld niet alleen voor bestellingen in het buitenland.
    Ook binnen nederland bestel ik alleen als het door tnt, dhl of ups word bezorgt. In Selectmail/vracht heb ik geen vertrouwen meer omdat dit bedrijf het al te vaak verprutst heeft bij mij.
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    veiliger sowieso. sellers krijgen geen contact informatie van jou via paypal. wel via direct creditcard. dus minder kans op fraude.
    en ik krijg als ik op query druk een contactformulier waar je onderwerp moet kiezen en dan kan je je verhaal typen. ligt aan jouw pc dan?

    maar ok, zavvi.nl, zou toch dom zijn als je daarvoor import moet payen. douane verdoet hun tijd volgens mij ook niet echt voor 40eu dingen. echt pas problemen gehad bij dingen 100eu +..

    ik heb never problemen gehad met zavvi. enige wat ik vervelend begin te vinden is dat je ELKE dag een email krijgt met hun aanbiedingen

    ja maar die games heb ik wat meer voor over om day 1 te spelen :p. ik pre-order ze wel bij MediaMarkt. dan zijn ze 49eu op de release
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2011
  14. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee, Maar ik krijg enkel het contact formulier als ik Cancel Order selecteer bij Catagory.
    In Chrome, Firefox en Internet Explorer. Dus aan de webbrowser ligt het niet.
    Misschien heeft het te maken met de dispatch date?
    Maakt mij verder ook niet echt meer uit.
    Zal zien dat ik mijn geld terug krijg en dan vind ik het verder wel goed.
     
  15. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Zoals ik al zei, je hebt GEEN risico meer op douane bij GAMES van zavvi en thehut. Boven de grens komen ze gewoon uit Engeland, daaronder van jersey. Alleen games dus. Maar de rest hoef je je ook geen al te grote zorgen om te maken. Heb nu LOTR Extended blu-ray edition onderweg van thehut en die zal vast wel aankomen zonder problemen of extra kosten. De vraag is nu dus alleen hoe snel...

    Naar help, contact, querry gaan, kies category. Vul vraag in indien mogelijk. Zo niet klik gewoon op Not found the answer you're looking for? en vul je vraag in. Zo simpel is het.

    zavvi wordt volgens mij steeds langzamer maar als je geen haast hebt en een kortingscode dan is het nog steeds een prima keuze. Voor de rest probeer ik het bij amazon onder te brengen.
     
  16. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar als je pakketje word onderschept en het is boven de 22 euro ben je het haasje :+
     
  17. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee..... ze versturen ze BOVEN die grens vanuit Engeland dus geen problemen. Lees nou eens. Geld alleen voor games voor zoals ik ook al zei, je hoeft op zich niet erg bang te zijn dat dit gebeurd in het algemeen.
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2011
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    check trouwens verschil in prijs, fear 3 amazon vs fear 3 zavvi :confused:
     
  19. -Myotis-

    -Myotis- Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb voor het eerste zonder UPS delivery besteld bij Gamehubs. Vroeg me dan ook af wanneer ik het binnen krijg. Heb op 14 juni GoW2 besteld maar heb nog steeds niks. Iemand al ervaringen zonder UPS delivery die weet wanneer het ong binnen kan komen?
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2011
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Tegenwoordig binnen 2 weken. Wanneer is het verzonden? Als het ook de 14e is verstuurd kan het maandag best binnen zijn.
     

Deel Deze Pagina