Het online vs offline topic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Gunpowder, 15 jul 2008.

  1. Gunpowder

    Gunpowder Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben heel benieuwd hoe iedereen tegen het online en offline gamen aankijkt. Ikzelf heb er een beetje een haat/liefde verhouding mee en vraag me af hoe andere mensen ertegen aankijken. Als ik namelijk een game koop en wanneer ik 'm in me 360 lade schuif dan gaat mijn keuze al snel naar de multiplayer optie. Deze optie is vervolgens zo leuk dat ik naar een maand spelen de singleplayer nog niet 1 keer heb aangeraakt en waardoor ik vervolgens gefrustreerd gewoon niet meer me 360 aanraak.

    Achievements is ook zoiets. Hoewel ik me er bewust van maak dat het me nie veel kan schelen of ik een game niet op 1000 achievementscore heb staan ben ik dat toch stiekem wel. En omdat ik graag me games op 1000 score wil uitspelen erger ik me toch alweer snel aan de 'kill 10000 people online/play 1000 online matches' achievements. Deze achievements zijn gewoon niet haalbaar voor iemand die wel werk heeft en niet alle tijd van de wereld heeft. Maar doordat deze niet haalbaar zijn zit ik alweer met het probleem dat ik me games het liefst compleet uitspeel8).

    Dan de lag die soms ontstaat bij online games. Ik weet van mezelf dat ik een goede connectie heb maar toch kom je in die matches die laggen als een gek. En dan nog maar te zwijgen over de vloekende mensen die bad rep geven omdat je ze 3 x achter elkaar een headshot geeft. Damn online is zo vet maar ook zo kut. Ik heb inmiddels 2 accounts aangemaakt, 1 offline en 1 online. Zodat ik me games lekker uitspeel en toch ook nog online eens wat games kan meedoen. Nou is mijn vraag hoe denken jullie hierover? Speel je liever offline of online?

    /Mod Even wat alinea's toegevoegd. Leest iets makkelijker :) - Cookie
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2008
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik speel veel liever offline! Ten eerste zijn veel spellen online nauwelijks meer speelbaar als je niet direct inhaakt. Dat zie ik nu heel erg bij Halo3, ik kom gewoon niet mee, ook omdat veel lui opnieuw beginnen.

    Daarnaast mis ik online vaak het verhaal wat voor mij een spel echt een beleving maakt.

    Als laatste argument: ik vind online gamen alleen leuk met bekenden, echter dat kan lang niet altijd. Dan ga ik over het algemeen toch liever voor een sp ervaring zoals Lost Oddysey :)
     
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik speel ook alleen offline, heb een tijdje Halo 3 gespeelt online maar vond het niet relaxt. Met wat vrienden co-op vind ik veel leuker dan multiplayer deathmatch. Op de pc speel ik wel vaak online maar vind dat dan weer door de besturing van FPS. Gebruik Xbox Live eigelijk alleen voor de demo's/themes/achievements te vergelijken met die van vrienden enzo. Niet voor online spelen.
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Offline gamen heeft bij mij ook een streepje voor. Heerlijk relaxed in je eentje of met vrienden op de bank.

    Online gaming is vaak frustrerend vooral omdat er zo ontzettend veel malloten online gamen. Die cheaters en scheldende sukkeltjes kan ik nou echt niet uitstaan. Als ik online game doe ik dat inderdaad het liefst met bekenden. Natuurlijk vind ik online gamen tof, het verlengt de speelduur van je game aanzienlijk. Als je een leuke groep gasten kent die een beetje dezelfde games als jij spelen is online gamen echt heerlijk om te doen. Gewoon zo online inspringen bij mensen die je niet kent is een heel stuk minder leuk.
     
  5. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een game koop doe ik het 9 van de 10 keer voor de singleplayer. Vandaar dat ik voor de 360 games koop als GTA IV, Oblivion, Asassins Creed ( binnenkort fable 2 en fallout 3. ook erg lange sp games ). Daarom heb ik ook geen gold, omdat ik er simpelweg niks mee doe. De enige multiplayergames die ik speel zijn FPS ( Mohaa , CoD2 en 4) en die speel ik op de pc.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik speel het liefste online,.. gezellig met wat vaste mensen de nieuwste shooters onveilig maken :)

    ik merk dat nog maar weinig games mij offline erg lang kunnen boeien, ik mis toch de toevoeging van het geouwehoer wat je in multiplayer erbij krijgt :+

    Ook vind ik het competitieve element wel wat toevoegen aan de spanning.

    Dat wil niet zeggen dat ik niet offline game, ik koop regelmatig games voor de single-player maar die speel ik dan hoogstens 2 keer uit terwijl ik me met een game als COD4 online maanden kan vermaken.

    Ik kijk wel heel erg uit naar bijv Fable II, het lijkt erop of ze hier echt gaan proberen het sociale aspect van online gamen in de context van een single player avontuur gaan toepassen.
     
  7. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger speelde ik bijna alleen maar story mode, maar nu speel ik veel meer multiplayer. Ik speel altijd eerst het verhaal uit, en daarna meteen de multiplayer in.

    Story mode is bij sommige spellen fantastisch, maar er komt een moment waarop het niet meer leuk is om weer opnieuw uit te spelen. Gears heb ik bijvoorbeeld onderhand wel 10x uitgespeeld, maar dan ken je het spel gewoon helemaal uit je hoofd, en is het veel te makkelijk.

    Online gaat altijd door, je kan altijd beter worden, en het is nooit hetzelfde.
     
  8. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    offline heeft bij mij een streepje voor..
    ik speel het spel altyd eerst uit en ga dan er dan pas online mee.
     
  9. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb geen specifieke voorkeur. Maar ik koop een game voor de singleplayer. Dan beland hij een aantal weken in de kast (Ik speel mijn games altijd uit) en dan af en toe pak ik eens een multiplayer op, wat ook ontzettend veel uurtjes plezier opleverd.

    Vaak is het wel dat ik samen met iemand online wil spelen. Als diegene weg gaat, druk ik weer een SP game erin.

    Maar ik speel nu circa 2 maand Halo3 online en vermaak me toch prima weer met Halo. Kan toch niet zeggen dat ik niet mee kan komen, ondanks dat veel mensen een nieuwe account maken. Zit momenteel na 400 potjes op 275 EXP.

    Ik heb echter wel een bloed hekel aan de AR/Beat down n00dles. Ik vind Halo3 zelfs n00dle friendly, want ook al speel je het spel voor de eerste keer, je kunt gewoon wel kills maken.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Sowieso speel ik een spel nooit twee keer uit...alleen Gears die heb ik vier keer uitgespeeld 8)

    en Halo 3 twee keer. 1x co-op en 1x alleen.

    Verder ben ik de co-op functie vergeten. Is voor mij DE perfecte kruising tussen off/online.
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben over het algemeen ook meer een SP dan een MP gamer. Ik hou van een goed verhaal, combineer dit met een goed uitgewerkte SP en dat is voor mij genoeg rede om een game te halen. Mocht die game dan toevallig ook een goed uitgewerkte MP hebben die mij trekt en waardoor ik geneigd ben die weleens te spelen, dan is dat mooi. Maar zelden koop ik een game echt voor de MP.

    Dit komt door al genoemde redenen. Wil je een beetje meekunnen met het gemiddelde niveau in een MP game, dan zul je die game toch regelmatig moeten spelen. Dit 'moeten' staat mij uit principe al tegen, daar ik game voor de lol en wanneer het mij uitkomt. Gamen in bijv. clanverband heeft mij daarom ook nooit getrokken. Plus, en dit klinkt misschien een beetje vreemd, online gamen doe je met andere mensen. Vaak vreemde mensen. En niet alleen vreemd in de zin van dat je ze niet kent, soms zijn ze ook echt vreemd. Mensen die de hele tijd lopen te ijlen, mensen die twijfelachtige soms zelf persoonlijke dingen gaan lopen vragen. Dingen waar zij niks mee te maken hebben. Tuurlijk kun je die mensen dan muten, of gewoon helemaal geen headset opzetten, maar dan krijg je weer het gezever dat je niet communiceert en dat het team daarom niet functioneert. Ik game daarom ook liever met mensen die ik persoonlijk ken. In mijn geval qua online al lastiger, daar mijn vrienden wel bijna allemaal een PS3 hebben maar geen enkele een 360. Dus met die mensen speel ik op de PS3 weleens online een potje dit of dat, als ik op de 360/PC online game is het echter vrijwel altijd met vreemden. Maar uiteindelijk blijft het in mijn ogen nog altijd het gezelligst als je met z'n allen in dezelfde kamer doorbrengt. Kratje bier of whatever erbij.

    Afijn, ik kan hier wel een heel verhaal neertypen over de voor- en nadelen van online/offline gamen maar denk dat iedereen die wel voor zichzelf kan bepalen. Moet er wel bijzeggen dat ik al vanaf mijn 6e game, ben dus opgegroeid in een tijdperk waarin online gamen niet eens bestond. Waardeer games dus voornamelijk om de games zelf en niet eens zozeer om het wat meer socialere aspect wat MP gamen met zich meebrengt. Denk dat dat sowieso al scheelt. Mensen die in dit tijdperk geboren worden en met games van nu dus al gelijk de keuze hebben tussen offline/online zullen het op een andere manier benaderen denk ik.
     
  12. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Het hangt bij mij van het spel af, sommige games koop ik ook alleen voor de singleplayer (Gta4 bvb) terwijl ze wel multiplayer hebben, maar deze mij gewoon niet aanspreekt.

    Dan zijn er nog spellen die geeneens een multiplayer hebben, zoals: KotOR, die vond ik echt fantastisch omdat het verhaal me zo meesleepte.

    En dan uiteindelijk de echte multiplayer spellen zoals Battlefield: Bad company, ik stopte de dvd voor het eerst in mn xbox360 en ging gelijk online spelen, heb de singleplayer niet eens aangeraakt.

    Oftewel, het hangt gewoon van de game af. :)
     
  13. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Offline heeft ook bij mij een streepje voor. Voor het verhaal van een spel neem ik graag de tijd en in een co-op mode online werkt dit niet voor mij. Online spelen doe ik of met bekende of vrijwel niet. Soms speel ik ook Rainbow Six Vegas 1 online, gewoon omdat het een toffe game is om online te spelen. Verder speel ik vrijwel niets online.
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik weet nog wel dat ik met Fable en Halo echt uren offline kon spelen. In 2005 kreeg ik live en sinds die tijd heb ik eigenlijk alleen nog maar online gespeeld en in splitscreen met een vriend. Tegenwoordig speel ik echter haast geen spellen meer. Binnenkort komt Fable dus dan zal ik ook wel weer genoeg offline spelen en natuurlijk de co-op uitbuiten :)
     
  15. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies de manier hoe ik het speel. Heb sommige games zelfs nog niet eens online gedaan.....Gears of war heb ik ook pas laat online gedaan. Ik merkte dan ook wel dat je bij sommige dingen het iets beter onder de knie had dan de mensen die meteen online gingen (ook nog een voordeel van offline je kunt zo erg sucken als je wilt niemand die je uitscheld en dan kun je rustig trainen)
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ik koop spellen voor het één of het ander.

    GTA 4 kocht ik puur voor de SP ook al schijnt MP veel gespeeld te worden. COD4 en UT3 kocht ik dan weer puur voor de mp.

    Meestal koop ik meerdere sp games die ik snel uitspeel (tenzij het lange rpg's zijn) en dan doorverkoop of juist 2e hands koop van xbazar.

    Online games koop ik altijd bij release en ben ik na 1-2 maanden beu en ga naar volgende online game. soms pak ik een online game later weer op maar baal dat ik dan niet meer meekan kwa niveau van de rest.
     
  17. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    online voor shooters offline voor fighters.
     

Deel Deze Pagina