Het opsturen van spellen...

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Mogie, 27 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mogie

Mogie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik word nu zwart gemaakt door een ene pinguin-soldier allias the fox of iets in die trant..

Waar het omgaat: Ik heb hier misschien een stuk of vijf a zes spellen geruild/verkocht, en steeds heb ik de spellen meteen opgestuurd zodra we de afspraak hadden gemaakt. Meestal kreeg ik het spel van de ander een paar dagen later dan wanneer ik het spel opgestuurd had, maar ik nam het maar voor lief.

Deze keer wilde ik eens kijken of mijn gevoel gerechtvaardigt was of het daadwerkelijk is dat mensen eerst het spel zelf ontvangen, om dan vervolgens pas het spel van hunzelf opsturen. Dit blijkt zo te zijn.... Helaas...

Wat ik hier mee wil aangeven? Niet mijn eigen onschuld, want ik heb nu hetzelfde gedaan als wat heel veel hier doen. En wanneer iedereen dezelfde handelswijze hanteert, bereik je een soort patsstelling, zoals dit nu in mijn geval is gebeurd...

Kijk dat zwartmaken van deze meneer jegens mij, is niet interessant (het is de leeftijd denk ik, van beide kanten), alleen mijn vermoeden is door dit voorval bevestigd...

Mijn punt? Weet ik niet; ik wilde dit alleen even kwijt, en op deze manier leek mij dat het beste (niet in een topic van de desbetreffende persoon)..

:)

2. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef altijd aan dat ik het spel eerst wil ontvangen voordat ik het verstuur. Alleen bij mensen waar ik zeker van ben, doordat ik al eens eerder met die persoon heb gedeald, stuur ik het spel meteen op.

3. Mogie

Mogie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Akkoord, alleen dat word dus niet gezegd. Er wordt zelfs gemeld dat ze het spel allemaal hebben opgestuurd! Als je eerlijk daarover bent, zal ik de laatste zijn die daarover klaagt....

Alleen ja..

4. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Idd, als ik marktplaats deals maak. Laat ik ook duidelijk weten wat ik verwacht :) !!
    EERST het geld ontvangen en DAN pas wordt het spel opgestuurd. ( in mijn geval was dat dus...)
    En dan is het idd dat je op de goedheid van de mensen vertrouwt, want wie zegt DAT ik de spellen zou opsturen.
    Kijk, nu doe IK dat wel, maar je weet maar nooit :cool:
    Echt DUUR spul, dus hardware, net als mijn Xbox laatst.
    Deze moet gewoon OP gehaald worden en dan contant betalen zodat daarmee ook niets fout mee kan gaan *)

5. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Je moet erg selectief zijn, je moet kijken wie goede dealers zijn. Degene in mijn sig zijn allemaal goede partners en helemaal geen problemen gehad, behalve vinnie 78 :9 (grapje). Met was de deal ook heel goed gegaan. Ik heb wel liever dat ik eerst mijn dingetje krijg en dan stuur ik het geld of spelltje op.

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik met een newbie ruil die nog geen deals gehad heeft en ik niet zo vertrouw dan wil ik de game ook eerst ontvangen, maar dit meld ik wel. Ik vind het geen stijl om te zeggen dat je het opgestuurt hebt maar het niet gedaan hebt. Vind het ook een beetje een rare actie van die pinguin-soldier, en dan jouw zwart maken. Mja, hij moet wat hé.

7. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Zo heb ik het dus ook een keer gehad, vertrouwde de pers. in kwestie niet helemaal, dus dacht: eerst 't spel ontvangen deze keer,
    Hij wachtte ook af, uiteindelijk ging de deal niet door. (andere deal...)

maar ja het is een kwestie van elkaar vertrouwen.

8. Mogie

Mogie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hierbij wel ik even vermelden dat WIJ alle twee schuldig zijn...

Alleen het gaat mij erom dat hij mij dan zwart maakt, terwijl hij precies hetzelfde doet...

Kijk dat gaat er bij mij dan niet in...

Maar vooropgesteld: Wij zijn hier alletwee debet aan. Alleen hij maakt mij daardoor zwart..

9. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1

Ik geef het ook aan, dat ik eerst afwacht totdat ik zijn game/geld heb ontvangen, dan pas zijn game/geld stuur. :)

10. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik denk dat het inderdaad beter is als iedereen gewoon duidelijk maakt aan elkaar hoe er bij een deal gehandeld wordt.

Ik heb zelf ook vaak gelijk het spel opgestuurd en zelf wat langer moeten wachten (in 1 geval zelf ongeveer 2 weken moeten bellen 8)) Maar gelukkig @ XBW alleen maar goede deals.

Spreek gewoon met elkaar af wanneer de spellen worden opgestuurd en/of geld wordt over gemaakt. Op die manier voorkom je die vervelende verassingen. Maar ik snap ook dat sommigen daar misbruik van kunnen maken. Gelukkig valt dat echter heel erg mee hier.

Verder heb je hier nog wat handige tips.

Ik snap dat in jullie geval niemand echt ergens (on)schuldig aan is en het is jammer dat er hierdoor mensen worden zwartgemaakt.

Dus;

Maak duidelijke afspraken met elkaar over de afhandeling van deals!

//edit; Wissel desnoods ook telefoonnummers uit. Heb ik dus die ene keer wel wat aan gehad ;)

Laatst bewerkt: 27 sep 2005
  11. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet gewoon zelf afspreken dat je eerst het spel wilt ontvangen of je gaat ermee akkoord dat de andere het spel eerst ontvangt. Zo krijg je naar mijn mening ook geen misverstanden. Als je allebei zegt dat je het spel tegenlijk opstuurd en vervolgens allebei gaat wachten totdat je het spel hebt ontvangen, voordat je die van jou verstuurd, dan kan je lang wachten.

Laatst bewerkt: 27 sep 2005
  12. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Van mensen met 0 posts verwacht ik altijd (of ik heb er eerder zaken mee gedaan) dat diegene eerst de game opstuur en pas daarna stuur ik het geld of het spel naar hem op.

Verder deal ik bij voorbaat niet met mensen die ik vanwege het postgedrag niet vertrouw. Maar meestal zoek ik ook alleen topics op van mensen die ik van nick ken op dit forum (of een ander), daarvan weet ik iig zeker dat het goed komt.

13. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Nooit problemen gehad met deals, heb er al 65 gemaakt en die gingen gelukkig perfect. Ik zal het eens vragen aan pinguin-soldier hoe het zit. Heb hem namelijk op msn en ik kan je vertellen hij is wat aan de jonge leeftijd aan zijn schrijfwijze gezien.

14. Darth Nielz

Darth Nielz Lekker hoor

Leuk Bevonden:
    0
    1x een probleem gehad hier, maar uiteindelijk wel het spel opgestuurd gekregen (en net de dag voor ik naar zn huis toe zou gaan...). Maar inderdaad, gelijk opsturen betekent ook bij mij te vaak het spel pas opgestuurd krijgen als de ander mijn spel heeft ontvangen. Zeer vervelend, maar zolang het maar binnen komt vind ik het prima, je doet er toch niets aan.
    Als ik echter iets verkoop verwacht ik wel dat het geld eerst wordt overgemaakt (bij een koop vind ik het dan ook vanzelfsprekend dat ik eerst het geld stort), zeker ook als je bijvoorbeeld via marktplaats handeld.

15. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Naja ik heb eigenlijk nog nooit geruild via XBW maar heb wel 4 spellen verkocht. Ik heb het zo gedaan: Ze maakte eerst het geld aan mij over, en als ik het dan zag dat het er bij op was geschreven stuurde ik het spel op. Tis bij alle 4 goed gegaan.

Zie Darth Nielz hij heeft hetzelfde gedaan.

@Lucca, ben ik ook met je eens. Ik kijk meestal ook eerst wie het is en kijk naar een aantal post van die member. Dat geeft dan toch wat vertrouwen aan je deal.

16. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ík heb nog nooit gedeald maar dat ga ik wel met X360 spellen doen maar dan doe ik alleen dus persoonlijk ruilen of ik doe dit met mijn maat die in de buurt woont ( Mozilla )
    of iemand anders in de buurt.

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan vaak ook al zien aan de PM's die je krijgt en de gang van zaken of iemand betrouwbaar is. Als degene waarmee je dealt niet zo moeilijk doet over je voorstel dat je eerst wacht totdat zijn game binnen is oid dan is het haast altijd wel betrouwbaar. Kijk ook naar de succesvolle deals en de registratiedatum.

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    OMdat ik niet kon zien hoeveel deals jij had dacht ik hee ik wacht er even mee

Zelf heb je ook boter op je hoofd want jij stuurt ook niks op!!!

Laatst bewerkt: 28 sep 2005
  19. Mogie

Mogie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leer lezen...

20. UnderCover

UnderCover Xbox Tuig

Leuk Bevonden:
    0
    rustig aan tegen elkaar he:p

Topicstatus: