Je kan zeggen wat je wil (standaard, daarom vind ik het ook raar dat victorius z'n reactie is verwijderd, of het moet heel erg over de schreef zijn geweest maar dat zal ik nu nooit kunnen beoordelen) over pim fortuyn en de hele kwestie. Zowel positief als negatieve dingen natuurlijk, maar feit blijft dat hij veel onrust in de politiek heeft gebracht. Zo zou Pim het natuurlijk nooit gewild hebben :{ maar die uitspraak heb ik nu al een beetje te vaak gehoord (ook in omgekeerde zin). Zoals Pim te werk is gegaan was gewoon NIET tactisch en uiteindelijk is de val van het kabinet balkenende 1 toch gewoon aan hem te wijten... misshcien een beetje lullig om te zeggen dit. Ik vind niet dat hij de politiek in positieve zin op z'n kop heeft gezet/wakker geschud.
Kortweg: hij had misschien goede ideen maar heeft het DOM aangepakt. Een niet al te snuggere 'fan club en mensenschare' had hij achter zich staan (ik doel dan voornamelijk op mensen als winny de jong) en dit heeft hem niet geholpen, maar er wel uiteindelijk voor gezord dat hij de rest van Nederland (die het niet eens was met z'n ideen) op een aggressieve manier tegen zich in het harnas werkte. Controversionele uitspraken zijn niet goed als je daar mensen mee kwets, ookal had je het niet zo bedoelt. Het dient misschien wel een doel, maar het is niet de manier dat te berijken. (uitspraken over assielzoekers).
Oké dit verzin ik net even en het zal wel bol staan met punten om mij aan te vallen.. dus schroom niet mij aan te vallen Ugamer
edit: eens met blox
Laatst bewerkt: 27 jul 2003