1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Review en Preview Topic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cookie, 30 dec 2007.

  1. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    [​IMG]
    Banner gemaakt door Freezing Aaron


    Dit is het XBW preview/review topic. In deze thread kan je al jouw zelfgemaakte reviews en/of previews kwijt. Op dit moment is het nog een probeersel om te zien of er behoefte aan is. Wij hopen natuurlijk dat members voor deze site willen schrijven zodat er later eventueel nog meer gedaan kan worden met dit idee.

    Opzet
    De bedoeling van deze thread is dat members hier zelf stukjes over een game kunnen schrijven. Ik zal alle (p)reviews in de openingspost zetten en andere members kunnen hier feedback op geven.

    Regels:
    * De review of preview moet gaan over een 360 spel.
    * Geen grof taalgebruik maar dit zal duidelijk zijn.
    * Als je feedback geeft over een review ondersteun dan jouw argumenten. Wij willen geen post zoals: "Wat een slechte review", "Zuigt", "Ik kan het beter" enz. Bij duidelijke verbeterpunten is het voor de schrijver ook makkelijker te zien wat er voor een volgende keer beter kan.
    * Geen offtopic reacties.
    * Wanneer je na het lezen van een review wil discussieren over een game kan dit in de desbetreffende threads.
    * Probeer er verder gewoon iets moois van te maken en doe je best :)

    Hier een lijst van alle reviews en previews van nu toe:

    Reviews:

    Game: Need For Speed Pro Street
    Datum: 31-12-07
    Member: Kimi NL
    Cijfer: [7.3/10]
    Review: link

    Game: Blue Dragon
    Datum: 01-01-08
    Member: Silver Drake
    Cijfer: [8.2/10]
    Review: link

    Game: Peter Jacksons King Kong
    Datum: 01-01-08
    Member: klq777
    Cijfer: [8.5/10]
    Review: link

    Game: The Elder Scrolls 4: Oblivion
    Datum: 09-02-08
    Member: halo/half life?
    Cijfer: [9.6/10]
    Review: link

    Game: Assassin’s Creed
    Datum: 30-03-08
    Member: KEN_123
    Cijfer: [9.0/10]
    Review: link

    Game: Bioshock
    Datum: 30-03-08
    Member: Ashavan
    Cijfer: [8.4/10]
    Review: link

    Game: Lost Odyssey
    Datum: 03-04-08
    Member: halo/half life?
    Cijfer: [8.8/10]
    Review: link

    Game: Viking: Battle For Asgard
    Datum: 07-04-08
    Member: Ruben NL
    Cijfer: [7.5/10]
    Review: link

    Game: Blue Dragon
    Datum: 05-05-08
    Member: Giokeh
    Cijfer: [7.8/10]
    Review: link

    Game: Call Of Duty 3
    Datum: 20-06-08
    Member: Fiasco
    Cijfer: [8.0/10]
    Review: link

    Game: Alone in the Dark 4
    Datum: 24-06-08
    Member: Joene90
    Cijfer: [9.0/10]
    Review: link

    Game: Battlefield Bad Company
    Datum: 08-07-08
    Member: Shortbull
    Cijfer: [9.5/10]
    Review: link

    Game: The Chronicles of Riddick: Esacape from Butcher Bay
    Datum: 04-09-08
    Member: halo/half life?
    Cijfer: [8.7/10]
    Review: link

    Game: Star Wars: The Force Unleashed
    Datum: 03-10-08
    Member: Fardo
    Cijfer: [?.?/10]
    Review: link

    Game: Grand Theft Auto IV
    Datum: 17-11-08
    Member: Fiasco
    Cijfer: [10/10]
    Review: link

    Game: Mass Effect
    Datum: 17-11-08
    Member: MaxxRaptor
    Cijfer: [9.0/10]
    Review: link


    Game: Gears of War 2
    Datum: 17-11-08
    Member: Sliver Drake
    Cijfer: [9.2/10]
    Review: link


    Previews:

    Game: Mirror's Edge
    Datum: 10-11-08
    Member: Head Ninja
    Preview: link
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2008
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Aan de lay out van de thread moeten nog een aantal dingen verbeterd worden. Dit komt natuurlijk ook meer tot zijn recht als er eenmaal geschreven stukken binnenkomen.

    Meer info komt later.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2007
  3. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Wiejj, ben blij dat ik de thread erover begonnen heb en jij dit voorstelde. Morgen gelijk aan een stukje beginnen. :)

    _0/
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik zal ook eens wat reviews plaatsen. Leuk plan. :) Edit; kan dit niet beter in een subforum? Anders krijg je tig veel reviews en previews in de beginpost. Gewoon een subforum maken, en dat je dan makkelijk alle topics kunt terugvinden. Het is maar een idee..
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2007
  5. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die er toch gekomen, nawja zal ook wel een wat schrijven!
     
  6. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Hoe kun je een preview schrijven? De meeste mensen hebben de game toch pas tot hun beschikking als deze in de winkels ligt? En dan is het automatisch een review? :)
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb wel een aantal reviews hier liggen van 360 games, gewoon posten?
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Leuk idee, vroeger zat ik op Insidegamer en daar kon je ook reviews zelf maken en dat deed ik soms ook wel is :)
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Datum: 31-12-07
    Member: By Kimi NL
    Game: Need For Speed Pro Street
    Review: [7.3/10]

    Need For Speed is natuurlijk allang bekend bij de menigte en spreekt vaak veel mensen aan maar EA verlaat de Underground Scene en stapt over naar legaal racen. Ja klinkt leuk in het licht racen met getunde bakken. Drag-Racen met Dodge Chargers met 800+ Pk’s en driften met de Nissan 350Z. maar is dit spel net zo goed als zijn voorgangers en is EA wel de goede weg ingeslaan met NFS: Pro Street.

    Begin:
    Zodra je het spel opstart zie je gelijk dat dit spel er beter uit ziet dan de gemiddelde racegames. De reflexies zijn schitterend en als je met je BMW met 300+ in het zand komt vliegen de brokstukken er van af. Allemaal veelbelovend en ik begon al snel met spelen. Aan het begin verschijn jij met een oude Nissan 240sx aan de start van een Circuit race. De zogenoemde Grip Races. Deze race win je al heel snel. en ik had hem nog wel op het moeilijkste Niveau. Je word voorgesteld. Jij bent Ryan Cooper, een racer die veel capaciteiten heeft op het gebied van racen. Je doel: De Nummer 1 worden.

    Verloop van het spel:
    Tijdens de hoeveelheid Racedays(Toernooien met meerdere verschillende races) verdien je geld waarmee je auto’s en upgrades kunt kopen. Je kunt een Raceday winnen of Domineren. Als je wilt domineren met je een grotere hoeveelheid punten halen dan als je hem wilt winnen. Als je hebt gedomineerd mag je weer de bekende kaart kiezen. Je hebt 5 kaarten liggen waar je er 1 van mag kiezen. Je hebt de volgende kaarten.

    - Upgrades. Deze upgrades zijn vaak speciaal
    - Geld. Dit varieert tussen de 2.500 en de 20.000 naarmate je hoger komt
    - Reparatie kaarten. Hiermee kun je je auto gratis repareren
    - Total-Loss kaarten. Hiermee kun je je Total Loss verklaarde auto weer repareren
    - Overige. Hierbij zitten soms dat je gratis een auto kunt uitzoeken of een upgrade

    Nadat je een aantal racedays hebt unlocked krijg je een filmpje te zien dat je volgende Showdown unlocked is. Deze Showdown zijn evenementen waar iedereen met de zelfde auto raced, drift, draged. Als je deze gedomineerd hebt krijg je een auto en een uitnodiging om de King van een bepaald gebied uit te dagen. Hierbij kom gelijk het slechtste punt van het spel. Op het punt waarbij je de Grip King moet uitdagen moet je 5 toernooien met elk ongeveer 6 races GRIP racen. Dus reken uit dat zijn 30 Races voordat je de KING kunt uitdagen. Het word hierdoor erg saai. Als je uiteindelijk de KING verslagen hebt win jij zijn auto en de naam Grip King.

    Schade:
    De schade in de game is fantastisch. Je ziet echt letterlijk delen van je auto afvliegen en de hoeveelheid flips is vaak fantastisch om te zien. Natuurlijk niet leuk in de portemonnee maar een lust voor het oog. Auto’s reageren erg op de schade. De AI remt en wijkt ook echt uit als jij in de grindbak komt en zal zich daarna vaak verremmen door het vuil. De kosten van het schade herstel ligt maar net aan wat voor een auto je hebt en wat voor schade. Mijn Pagani Zonda kost bij een paar krasjes al snel 24.000 terwijl ik mijn 350Z de hele achterkant kwijt kan raken en dat minde kost. Dat is dus een groot + punt. Dit is het eerste spel van NFS sinds ze de Underground Scene zijn ingegaan dat het realisme van racen goed is.

    Realisme:
    De schade is goed maar hoe zit het met de auto’s. bij de gripraces merk je gelijk dat vierwiel aangedreven auto’s harder accelereren maar minder mooi door de bocht gaan. Het minpunt bij grip is alleen dat je als je in de bocht vol gas geeft en Nitro gebruikt je auto niet zal spinnen. Ze liggen te vast op de weg. Bij driften is dit nog erger. Je stuurt en je auto glijdt direct in de goede richting. Ook kun je tijdens je drift gewoon nitro gebruiken wat resulteert in harder driften en niet in spinnen of crashen. Het driften was DE reden waarom ik dit spel kocht maar naar mijn zeggen valt het mij vies tegen. Driften is heel makkelijk. De tegenstanders rijden constant tussen de 1500 en de 2200 punten terwijl ik makkelijk 7000 reed. Bij dragracen is dit totaal anders. Je krijgt voordat je mag starten een Minigame waar je je banden moet opwarmen. Hoe meer warmte je in je banden krijgt hoe sneller je op kunt trekken. Dit is dus van cruciaal belang.

    Wheelies:
    Het leukste in het spel vind ik de Wheelies. Dit zijn Dragraces waarbij je met je achterwiel aangedreven auto de langste wheelie moet maken. Dit is moeilijker dan het lijkt. Ten eerste goede banden temperatuur en veel PK’s. goede banden om alles op de weg te brengen en dan ga je. Je zult zeggen VOL GAS maar dat valt tegen je moet echt gedoseerd gas geven om het lang vol te houden.

    Auto’s Upgrades en Painten:
    Ik moet zeggen de hoeveelheid auto’s is goed. De nieuwe Nissan GT-R maakt het nog beter en de nieuwe EVO X nog beter. Natuurlijk leuk maar NFS is natuurlijk Tunen en Painten. Ditmaal is dit nog verder uitgewerkt dan in de vorige series. Je kunt nu allerlei stickers over elkaar plakken en spiegelen en draaien. Ook kun je stickers op de ramen plakken wat ook erg leuk is.

    De upgrades zijn ook goed. De auto’s werken met bepaalde Levels. Hoe hoger de level hoe beter je onderdeel van de auto. Je hebt levels voor onder andere Tractie, Vermogen en Aerodynamica. Zo helpen Spoilers aan je Tractie maar je verliest er top snelheid door. Je moet kiezen wat je wilt en wat niet. Ook kun je de spoilers, bodykits, Mesh Grilles in grootte aanpassen zoals dat ook kon in Carbon.

    Beoordeling:

    Pluspunten:
    Grafisch Uitmuntend
    Schade is Goed
    Nieuwe betere Tuning mogelijkheden.
    Verhaal
    AI

    Minpunten:
    Erg saai op het laatst. De hoeveelheid races bij een King uitdagen is TE veel.
    Racedays selecteren soms erg lastig te zien
    Garage werkt niet zoals het zou moeten
    Realisme van sommige Gametypes
    Driften het minst Realistisch

    Cijfer: [7.3/10]
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2007
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind dit wel een goed topic aangezien de reviews op de frontpage altijd pas laat komen. Bijvoorbeeld Clive Barker's Jericho, die is al 2 maanden uit en nu staat de review op de site. Beetje totaal nutteloos...
     
  11. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Een Preview is een op jouw mening gebasseerd (spelling? Omg 8)) artikel van alle informatie die tot nu toe verkrijgbaar is. Neem als voorbeeld tijdschriften, de site van de game, forums. En eventueel je eigen speculaties, alhoewel die redelijk rëeel moeten blijven dan.

    (Volgens mij zitten daar tich spellings fouten in.. Zoveel heb ik er nog nooit gemaakt. :+)

    _0/
     
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Als je ze zelf hebt gemaakt vind ik het goed :)

    Je geeft gewoon jouw verwachting van het spel op dat moment. Als je het spel nog niet hebt gespeeld kan je nog wel een preview maken. Er zijn vaak genoeg screens en trailers waar je conclusies uit kan halen.

    We zien wel hoe het gaat. Ik denk dat het best in 1 thread kan. Als alles gewoon netjes op zijn plek komt te staan hebben we aan 1 thread wel genoeg lijkt mij.


    Netjes. Ik zal hem later nog wel even aandachtiger doorlezen. De opmaak is iig in orde en duidelijk :)
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2007
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hmm dat vind ik niet. Dan wordt het meer gehyped.
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kun je niet maar een bepaald aantal tekens in je post?
    Zou dus betekenen dat het na een paar reviews niet meer past in 1 post. Als dat zo zou zijn zou een subforum best handig zijn (en dan per game een topic ofzo)

    Maar het kan ook best zijn dat het een ander forum was waar je maar een bepaald aantal tekens in 1 post mocht gebruiken :eek:
     
  15. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Hmm misschien heb je gelijk. Heb jouw quote iets van 100x gekopieerd en kreeg deze melding:
    Dat zou wel minder zijn...

    Er zit ook een limiet aan de smilies dus het zou niet zo gek zijn als er ook een limiet voor tekens is.
     
  16. Freezing Aaron

    Freezing Aaron Registered member

    Berichten:
    608
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan kan je altijd nog je 2e post gebruiken.
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    oke.. De volgende game wat ik ga Previewen is MTV vs ATV Untamed.

    overmorgen is hij er.
     
  18. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Misschien een mooi begin van 2008? Ik ben niet helemaal helder dus misschien edit ik nog wat..
    Trouwens dit is een leuke thread. Misschien review ik wel meer games. Ik weet niet of jullie ook oude games gereviewed moeten hebben, want anders legi k wel hand aan Gears of War :p

    Datum: 01-0
    Member: Sliver Drake
    Game: Blue Dragon
    Review: [8.2/10]

    Het verhaal

    Het verhaal van Blue Dragon begint in Talta Village, een dorpje dat jaarlijks aangevallen wordt door een gigantisch 'haai-achtig' beest, de Land Shark. Twee kinderen uit het dorp, de jongens Shu en Jiro, proberen de Land Shark te stoppen. Zij krijgen hierbij hulp van een ander meisje uit het dorp, Kluke. Door dit voorval belanden zij uiteindelijk in een enorm luchtkasteel, waar een mysterieuze stem hen verteld dat ze de zogenaamde 'Light Spheres' moeten inslikken. Wanneer zij zit doen, komen hun schaduwen tot leven en begint hun avontuur.
    De verhaallijn is prima uitgewerkt, maar helaas zijn de personages dat wat minder. Je kunt niet echt 'meeleven' met de hoofdpersonen en je krijgt ook geen goed beeld van wat voor persoon zij zijn.

    Het spel

    Blue Dragon is een echte Japanse RPG. Het is typisch zo'n spel waar je van moet houden, maar als je er van houdt dan is het een pareltje.

    Je loopt in Blue Dragon, net als in typische RPGs, met iemand uit je party (voor de leken: Je groep strijders) door de wereld. Er is één grote spelwereld waarin je allerlei stadjes en gebieden vind die je kunt betreden: Kortom, dit hebben we al eens eerder gezien in RPGs. Op dit gebied biedt Blue Dragon dan ook weinig nieuws.

    Wat wel vernieuwend is is het gevechtssysteem. Het is (een beetje) onder de schop genomen, en nu heb je de mogelijkheid om naast dat je gewoon turn-based vecht ook je aanvallen op te laden, waarmee je kunt bepalen hoe sterk je aanval zal zijn en wanneer je hem zal uitvoeren. Dit kan strategisch gebruikt worden en is naar mijn mening een leuke toevoeging. Het vechten zelf is echter vaak wel traag, en dat is jammer. Ook zijn er op bepaalde momenten tijdens het vechten erbarmelijke framedrops, wat jammer is, hoewel je er op den duur aan gewend raakt en je het niet meer zo merkt.

    Je hebt in Blue Dragon ook een systeem dat te vergelijken is met Jobs en Classes in andere RPGs, hier zijn dit Shadow Classes. Bij elk gevecht dat je wint krijg je SP, zogenaamde skill points, waarmee je je class kan trainen. Door een hogere rang in een bepaalde class te krijgen, unlock je weer nieuwe vaardigheden en word je sterker. (Meer health, defense, mana etc.) De vaardigheden die je unlockt kun je weer equippen aan je party, waardoor je uiteindelijk een grote keuzemogelijkheid hebt aan hoe je party vecht. Het is ook mogelijk om een enkel persoon in meerdere classes te trainen, waardoor iemand bijvoorbeeld én kan helen én met magie kan aanvallen. Jammer van dit systeem is dat je afzonderlijke strijders hun 'specialiteit' veranderen, en het feitelijk niet uitmaakt in welke class je iemand traint.

    Grafisch ziet het spel er geweldig uit. Het kan niet opknokken tegen het grafische geweld van Assassin's Creed en dergelijke, maar het ziet er wel heel goed uit. De gebieden zijn mooi afgewerkt en je waant je echt in de wereld waarin je je bevindt. Helaas zijn er wel redelijk vaak framedrops, wat toch afbreuk doet aan de schoonheid van deze game.

    Conclusie

    Blue Dragon is een geweldige game. Hoewel het gevechtssysteem voor veel mensen te traag zal zijn, de hoofdpersonages niet goed uitgediept zijn en framedrops aan de orde van de dag zijn, mag dat de pret niet drukken. Blue Dragon is een dijk van een game en zeker de moeite waard voor de RPG-liefhebber.
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2008
  19. Freezing Aaron

    Freezing Aaron Registered member

    Berichten:
    608
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien kan je nog zoals Kimi NL aan het eind de pluspunten en minpunten op een rijtje zetten.
     
  20. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Is dat nodig? Alles staat namelijk in de conclusie. Als het echt makkelijker is dan kan ik het best veranderen.
     

Deel Deze Pagina