1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Review en Preview Topic

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cookie, 30 dec 2007.

  1. Freezing Aaron

    Freezing Aaron Registered member

    Berichten:
    608
    Leuk Bevonden:
    0
    Je ziet altijd op de reviews van XBW de conclusie wat jij heb en daaronder nog de plus en minpunten, het is niet nodig het is gewoon wat je zelf wilt.:)

    Verder vind ik het een prima review:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2008
  2. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Bij XBW doen ze dat inderdaad, maar waarom denk je dat wij onze eigen reviews maken .. :+
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Datum: 01-0
    Member: klq777
    Game: Peter Jacksons King Kong
    Review: [8.5/10]

    Stel je eens voor, je loopt wat rond in Diergaarde Blijdorp en opeens springt Bokito uit het niks te voorschijn en valt je aan. In ieder geval zal je zeker weten schrikken en zo snel mogelijk wegrennen. Op Skull Island gebeurde dat ook bij wat mensen die het eiland op gingen om een film te maken, maar alleen was deze Bokito maar liefst tien keer groter en sterker, er waren ook nog eens vervelende insecten en dinosauresen!

    Iedereen heeft wel is gehoord van King Kong, en nee dat is niet Donkey Kong. Het verhaal over een pure schoonheid en het beest hemzelf, terwijl der vrienden vechten in de jungle om hun leven of hun dood. Een meneer genaamd Peter Jackson had wel is zin om een remake te maken van de film uit 1933, dus dan hoort er natuurlijk ook een game bij he? Het werd in ieder geval is geen Electronic Arts maar gewoon is lekker Ubisoft die de game mocht gaan maken, dat maakte mij zelf al wat blijer. Zoals in de film zal het schoonheid ook wel bekend als 'Ann' gevangen genomen worden door Bokito, ik bedoel natuurlijk Kong. Natuurlijk gaan der vrienden der helpen en zullen ze er uiteindelijk redden en Kong gevangen worden genomen en naar New York worden gebracht.

    In de game ben jij Jack Driscoll, een scenarist die samen dus met het filmploeg naar Skull Island heen gaan op een schip. Door een storm krijg je al snel problemen en moet je met een paar mensen van je filmploeg op kleine bootjes naar het eiland varen, wat later kom je op het eiland terecht wanneer de game dan echt kan beginnen. Wat je meteen zal opvallen is dat er helemaal niks in het beeld is, hiermee bedoel ik geen levensbalk geen map niks, ik vond het wel leuk om zo echt te laten denken dat je in een jungle bent al denk ik niet dat de makers dat zo bedoelde. Je beste wapen en ook het meeste wat je zal gaan gebruiken is de speer, overal in de game vind je speren die echt nodig zijn om te gebruiken, niet alleen voor vijanden maar ook om bosjes in brand te steken. Wapens heb je natuurlijk ook, onder andere heb je de Shotgun, de Tommy Gun en een Sniper. Wat zo speciaal aan het wapen systeem is is dat je nergens ziet hoeveel kogels je nog hebt, dat betekent dus dat je altijd aan het denken bent of je nog wel genoeg kogels hebt, geen kogels meer ? er liggen overal speren die wel minder effectief zijn dan een wapen maar wel een dino kan vermoorden. Ook bij deze game is er voor gezorgd dat het levensbalkje verleden tijd is, wanneer je geraakt word zal je controller te beginnen gaan trillen en je beeld rood worden, ik zelf vlucht meestal dan zo snel mogelijk ergens heen waar ik me zou kunnen schuilen tot dat het weer normaal is. Ook het geluid dat je dan hoort laat je echt denken dat je in gevaar bent! Je grootste vijanden op het eiland zijn natuurlijk de dinos met de V-Rex als hoofdgerecht! Het laat je denken dat je een game van Jurrasic Park aan het spelen bent! Dan kom je ook meteen bij de voedselketen, overal kom je wel kleine beestjes tegen die je aan je speer kan vastprikken, zie je een dino in je buurt maar heb je geen munitie meer ? Gooi je speer met het beestje een stuk verder op en de dino zal naar het beest gaan en jouw dan tijdelijk met rust laten tot dat hij z'n bordje leeg heeft gegeten, dit zorgt er voor dat je snel die ene wapen kan pakken die verder op lag en de dino lekker uit kan moorden.

    Het meeste van de game zal je spelen met Jack die op zoek gaat naar Ann en van alles meemaakt, meestal heb je een of twee mensen bij je die je helpen. Door simpel naar een van je vrienden te kijken en op de 'A' button te drukken zal je hem comanderen, heeft tie een wapen in z'n handen dan druk je nogmaals 'A' waardoor hij het wapen naar jou gooit. Meestal moet je ook dingen doen voor de gene die bij je zijn, moet je een stukje in het rivier lopen ? eerst je vrienden en let er op dat geen beest ze vermoord, dit kon bij mij soms wel is een boze blik opmaken omdat je vrienden meestal niet al te slim zijn en zo naar een beest heen loopt. Het beste van de game vind ik de levels met King Bokito Kong, vanaf dan zien we Kong in het third person perspectief en kunnen we eindelijk vechten met het o zo bekende beest. De levels met Kong zijn meestal wel makkelijk maar erg indrukkwekend, meestal spring je van het ene naar het andere dat er gewoon erg vet uit ziet, het leukste is natuurlijk vechten met Kong, en dan voornamelijk tegen V-Rex'es. Kong in een echte gorilla dus heeft dodelijke bewegingen, door steeds op de 'Y' button de pushen zal Kong is lekker hard op z'n borstkast gaan bonken en net doen of ie een Super Saiyin word in Dragon Ball. Je geeft je tegenstanders harde patsen met de 'A' button, met de 'B' button zorg je ervoor dat je je tegenstander vast pakt waardoor het allemaal wat makkelijker word, uiteindelijk word het vijand verslagen met een spectaculaire genadeslag! Dit is Kong, dit is de Koning van de Jungle! De levels zijn altijd anders maar het is vaak wel 'on-rail' maar nog steeds is het een gekkenhuis, de actie spat van je tv af!

    Het ziet er allemaal tof uit, het is net als in de film! De licht effecten, detail het ziet er allemaal aardig uit. Natuurlijk neem ik de grahpics op als toen de game uit kwam want wanneer ik het nu zal vergelijken word het natuurlijk verslagen door al het andere grafische geweld. De Soundtrack is goed en de stemmen komen uit de personages uit de film, goed gedaan dus! Helaas is het alleen snel gedaan met de game, binnen 8 uurtjes had ik het einde bereikt en dat vond ik jammer, er kon meer in, veel meer! Ik had ook niet het gevoel om de game nog een keer te spelen. Toch is de game aardig goed geworden, ik kan eindelijk zeggen dat er eindelijk een goeie Film Game is uitgebracht, hulde aan de mensen van Ubisoft!

    Conclusie

    Ooit is een goede filmgame willen spelen ? Dit moet je checken! De game doet wat tie moet doen, alles zit goed in elkaar. De game is alleen wat te kort, als de game langer was geweest zou ik hem een dikke negen geven nu moet ie het doen met een acht en een half maar dat is zeker niet verkeerd!

    Pluspunten:
    - Sfeer
    - Kong levels
    - Soundtrack
    - Het eiland leeft!


    Minpunten:
    - Te kort
    - Mischien wat te lineair


    Score

    ---

    Deze review heb ik is op Insidegamer geplaatst, dus zet ik hem hier ook maar bij. Mischien zal ik wel nog een keer is een nieuwe maken :)
     
  4. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Zozo misschien moet ik ook maar eens uitgebreidere reviews maken..

    BTW goeie review, maar is het niet een T-rex? En ik zou er nog een paar kleine spellings/grammaticafoutjes uithalen.
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2008
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Tekst heef ook een limiet inderdaad .. Misschien linken naar de post
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Goed idee idd. Zal ik doen. Maakt het editten van de beginpost ook een stuk makkelijker :)

    Edit:// Zeg volgende keer even als je hem al voor me ge-edit hebt 8)
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2008
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ga vandaag/morgen een review van CoD4 maken
     
  8. Wooldoor

    Wooldoor Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Als king kong al een 8,5 krijgt wat zou Cod4 dan moeten krijgen? Een 12 ofzo
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik vind King Kong zelfs een 9 waard.
    Enige minpunt vond ik de duur van de game, maar voor de rest was het een topgame!:)

    King Kong kun je natuurlijk ook helemaal niet vergelijken met CoD4. 2 totaal verschillende games.
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Vergelijk jij king kong en cod4 nou? |:-. King kong is gewoon een goed uitgewerkt spel. Lees de review en oordeel zelf welk cijfer er het beste bij past. Deze reactie slaat finaal nergens op. Als jij king kong geen leuk spel vind is dat jouw mening. De reviewer vind het wel een degelijk spel en geeft dit aan.
     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Nou nou, king kong vind ik echt geen 9 waard hoor. Tuurlijk smaken verschillen maar voor deze filmgame vind ik het een 7.5 meer dan terecht.
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Ik zou CoD4 een 9 geven. Smaken verschillen, zo vind ik King Kong veel leuker dan Bioshock bijvoorbeeld.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Koekje X, volgens mij zijn die in 2008 gereviewed. Ik weet niet zeker, maar 1 januari 2007 was Blue Dragon er nog niet :+
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Gefixed:)
     
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    King Kong kwam tegelijkertijd uit met Call of Duty 2, dus het is inderdaad nogal krom om die twee met elkaar te vergelijken. Over een paar dagen krijg ik ook King Kong in huis, dus mooi om te lezen dat de mensen nog steeds positief zijn over de game. Ik heb die film denk nu al 5 keer gezien, ik vind het echt een machtig mooie film. Dus ik vond het wel een keer tijd om het spel in huis te halen. Dat het spel redelijk kort is maakt me niet uit. Liever een kort goed spel dan een lang slecht spel :)
     
  16. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou zo gek is die vergelijking toch niet? Allebei een Hard-Core Shooter.

    King Kong krijgt van mij echt hoogstens een 7 hor, als ik heel erg aardig ben. De game is ook echt niet mooi. Behalve de T-Rex en King Kong, die kunnen er nog goed mee door, de rest is wel beneden pijl.

    De game 1x uitspelen is nog wel te doen, maar 2x echt niet. De jungle levels worden gewoon zo enorm eentonig en saai, dat is gewoon heel jammer. Verhaaltechnisch gezien gebeurt er in de game ook niet zoveel, 't is dat je weet hoe het allemaal in de film gaat.

    Een 8.5 vind ik wel echt veel te hoog. Een 9.5 geef je aan een instant classic, dus een 9 is een bizar goed spel. Een 8.5 geef je dus aan een game dat bijna een bizar goed spel is.

    Met alle respect, ik heb me er even mee vermaakt, maar de game is gewoon voldoende en niets meer dan dat, een 7 is al aan de hoge kant ervoor.
     
  17. Rezne

    Rezne Active Member

    Berichten:
    698
    Leuk Bevonden:
    0
    @Tsux

    Schrijf een eigen review. De mening van een ander kun je moeilijk kritisch gaan beoordelen. Zet er dus je eigen mening tegenover in een (goed) onderbouwd verhaal.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2008
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik schrijf binnenkort een review van Flatout, The Darkness en misschien nog meer. Eerst even wat klad maken.
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Kan iemand een review schrijven van MX vs. ATV: Untamed. BVD
     
  20. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik onderbouw het verder toch ook goed? Ik leg toch netjes uit waarom ik vind dat het dat cijfer niet waard is?

    Mensen moet eens wat meer objectieve reviews schrijven, ja dat kan.
     

Deel Deze Pagina