1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat was ook mijn eerste gedachte.

    Dit soort studies marketen zichzelf zo specifiek om studenten te trekken, maar hoe valt zoiets smals bij werkgevers?
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Daarom was ik ook benieuwd naar ervaringen van mensen hier. Het ziet er allemaal leuk en aardig uit, maar is het ook wat?
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Zoals ik op de vorige pagina al aangaf, waren die vrienden heel snel eraf. Vonden het 3x niks. Ik weet niet precies wat dan niet goed was, maar dat de opleiding niet beviel was wel duidelijk :p

    Sent from my X909 using Tapatalk 4 Beta
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha ja oke maar dat zegt natuurlijk weinig, welk eerste semester is wél leuk bij een HBO studie. Heb het idee dat je dan beter vrijetijdsmanagement kan gaan volgen. Iemand daar ervaring mee?
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2013
  5. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Enig idee wat je later wilt gaan doen? Pas daar je studiekeuze op aan.
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Marketing/events.
     
  7. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Kom net terug van intake ABC ( Advanced Business Creation ) op de Avans. Vind het nog niet helemaal 100% geweldig.

    Na mijn individuele gesprek ben ik er toch achtergekomen dat ik heel erg geïnteresseerd ben in new media, geen 9-5 baan wil, toch bezig ben met social media, communicatief en waar geen dag t zelfde zal zijn, dynamische omgeving zeg maar. Marketing lijkt me heel leuk en de verkoopwereld. Echter ben ik Economisch niet zo sterk. Iemand die zich hier in herkent en iets dergelijks studeert?
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Communicatie Wetenschappen
     
  9. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Is WO, heb HBO nodig.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik krijg altijd een beetje kippenvel van die hippe studies met New Media en Media & Entertainment etc. En dat bedoel ik in slechte zin. Vooral nu zoveel mensen dat studeren of gaan studeren zal die markt enorm verzadigen, zonder alternatief omdat je weinig algemeen toepasbare kennis hebt geleerd. Uiteraard moet je doen wat je leuk vindt, maar ik zou daar toch even goed onderzoek naar doen.

    But that's just my 2 cents.
     
  11. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben er eenmaal achtergekomen dat geen enkele studie 100% leuk zal zijn, zal groot en deels eigenlijk wel tegenvallen. Dit maakt het moeilijk om toch goed onderzoek te doen, want ik weet wel wat ik leuk vind maar om daarbij een desbetreffende studie te vinden is lastig. Ik heb verder geen idee wat ik wil.

    Wat is verder nog een brede studie waarmee je veel kan?
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Daarom CW. Daar leer je die dingen ook maar is niet de gehele studie opgebaseerd.

    Dacht dat HBO ook CW had
     
  13. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Het dik gedrukte wilt elke student wel :+. Er zit nog wel een groot verschil tussen marketing en economie. Wellicht dat het wat overkoepelende onderwerpen heeft, maar het is in principe iets heel anders.

    Zoals Modder al zegt, zou je vooral naar iets moeten kijken wat later ook toepasbaar is. Met '(social-)media' opleidingen zou ik erg oppassen.
     
  14. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Met Communicatie zal je ongetwijfeld wel het zelfde hebben dan.. Jezus wat is een studie kiezen kut en moeilijk.
     
  15. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Zit eraan te denken me aan te melden voor international aviation services. 1-jarige opleiding. Weet alleen niet of de baankans heel groot is en weet niet of je met zo'n studie meer kans hebt op een baan dan wanneer je rechtstreeks bij een vliegmaatschappij solliciteert en intern wordt opgeleid.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Communicatie is stuk breder dan alleen die media dingen he. Marketing & PR zit er o.a. ook bij, alleen social media kan niet genegeerd worden meer.
     
  17. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Social media begint ook nogal uit te raken. Ja twitter is nog wel handig, voor snel nieuws over onderwerpen die je interesseren, maar Facebook enzo, naar mijn ervaring zijn daar alleen aandachtshoertjes nog actief op en "gelukkig" zijn er daar een grote shitload van dus voorlopig is er nog wel geld in te verdienen, maar aandachtshoeren worden ook nog wel volwassen.
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dit is de echt grootste onzin ever
     
  19. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok zal wel aan mij liggen dan, maar ik kreeg het laatste half jaar alleen maar bullshit in mijn newsfeed, dus heb het verwijderd.
    Boeiende mensen met boeiende dingen om te melden doen dat in groepschats van WhatsApp naar mijn ervaring...
     
  20. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Ik ken jouw vrienden/kenniskring niet 8) maar facebook is wel wat breder dan 'aandachtshoeren' en wordt dus ook wel breder toegepast.
     

Deel Deze Pagina