1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Is er sowieso recent niet een Nationale Studentenenquete gehouden? Dat lijkt me een handige bron.

    Hier dus.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    En dan nog kan het heel erg per opleiding verschillen.
    Zelf 2 studies op dezelfde school gedaan, maar behoorlijk verschillend qua structuur / organisatie (en m'n beoordeling).
     
  3. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik kan dit bevestigen
     
  4. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    Toevallig Camping De Eekhoorn :eek:? Had dat project drie jaar geleden op de HAN.
     
  5. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik ga Bedrijfseconomie studeren en ik moet daarvoor dit boek aanschaffen (Bedrijfseconomie voor het besturen van organisaties), en in de brieven die ik heb gekregen staat dat je de juiste (nieuwste) druk moet hebben. Echter koop ik al mijn boeken tweedehands want nieuw is echt belachelijk duur, maar er is alleen nog druk 4 te vinden (en ik moet 5). Maakt dit veel uit denken jullie?
     
  6. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Je zou kunnen opzoeken wat er veranderd is in de vijfde druk (als dat te vinden is). Over het algemeen kan je prima werken met de een na laatste druk. Ik heb soms het idee dat die auteurs en die hogescholen samenspannen zodat je per se de nieuwste druk zou moeten hebben :+

    Ik heb zelf accountancy gedaan, als je me je boekenlijst stuurt kan ik kijken of ik nog wat boeken voor je heb!
     
  7. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    Meestal levert het inderdaad geen problemen op als je een oudere druk bezit ;-). Maar het ligt er ook aan wat voor tentamen je krijgt. Als je een tentamen krijgt omtrent regelgeving is een nieuwe druk wellicht handig om aan te schaffen.
     
  8. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Het hangt er ook een beetje vanaf hoe snel het vakgebied zich ontwikkelt. Ik weet niet hoe dat bij bedrijfseconomie zit, maar bij mijn rechtenstudie heb ik vaak zat dat de boeken van het jaar er voor al niet meer kloppen vanwege bepaalde wetswijzigingen.
     
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Propedeuse is binnen in m'n eerste jaar. :cool:
     
  10. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Nice wat voor opleiding?

    Denk dat ik me toch ga inschrijven voor Communicatie, heb verder echt geen idee wat ik leuk vind. Enige wat me beetje tegenhoud is dat er word gezegd dat Communicatie niet écht een studie is, je kan er niet zo heel veel mee en dat is opzich wel iets waar ik me zorgen om maak.
     
  11. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Dan zou ik er niet aan beginnen. Ken twee mensen die met communicatie zijn begonnen omdat ze niet wisten wat ze wilden en beide zijn gestopt.
     
  12. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Eerste wat in me op komt : Wat anders?
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Er zijn tien miljoen miljard communicatiestudenten in Nederland. De arbeidsmarkt is verzadigd. Als je twijfelt, zou ik altijd een gedegen vak kiezen met wat meer baanzekerheid.

    Maar dat is mijn mening.
     
  14. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Een minder leuke opleiding met een breed carrièreperspectief waar je later sowieso wat aan hebt? :)
     
  15. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Misschien eerst wat moeite steken in uitzoeken wat je echt leuk vindt? Er is altijd wel iets, maar grote kans dat je het niet tegen bent gekomen. Er zijn tegenwoordig een hoop sites (zoals coursera) waar je gratis vakken kan volgen. Door daar een beetje verschillende dingen uit te proberen krijg je een veel beter idee van wat je leuk vindt. Kost wat tijd, maar niet zoveel tijd als een willekeurige studie uitkiezen en na een jaar te stoppen :).
     
  16. Olifunf

    Olifunf Runnin on Acid

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    16
    Zit te twijfelen tussen filosofie, sociologie en organisatiewetenschappen... Iemand ervaring met 1 van de 3?
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik weet alleen dat bestuurs en organisatiewetenschappen (in ieder geval aan Utrecht) een aardig gedegen opleiding is. Althans, ik ken enkele mensen van USBO en ik krijg er een goede indruk van. :)

    Bij Filosofie spookt wederom het woord "arbeidsmarkt, arbeidsmarkt!" door mijn hoofd. Wat wil je daarmee gaan doen?
     
  18. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Iemand ervaring met de studenten verenigingen in Nijmegen?
     
  19. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Carolus zijn een stelletje nep kakkers.
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ben er niet zo bekend mee, maar een vriend van me was praeses bij Ovum Novum en hij heeft zeker een excellente studententijd gehad.
     

Deel Deze Pagina