Beste mede forum-gebruikers,
Ik heb gemerkt dat sinds ik SC: PT speel dat ik weer terug in een oude gewoonte begin te vallen. Een oude gewoonte die ik niet meer heb sinds de dagen dat ik de orginele SC heb gespeeld. Ik noem deze gewoonte of liever verandering in levensstijl het Splinter Cell syndroom.
Vroeger was ik bang in het donker. Stille straatjes en smalle donkere steegjes in het midden van de nacht gaven mij een griezelig en onveilig gevoel. De rillingen kwamen meestal op mijn rug bij plotselingen en overklaarbare geluidjes, en ik kreeg meestal een hartstilstand waarna een diepe opluchting als er een muis of ander ongedierte snel langs zoefde uit een of andere donkere hoek met de gedachte ooh het is gelukkig maar een muis. Telkens had ik het gevoel alsof je constant wordt bekeken en alsof iemand op elke beweging die je maakt let.
Maar door het Splinter Cell Syndroom is alles anders geworden.
Ik zoek nu mijn toevlucht in de schaduw en de allerdonkerste gebieden. Licht is mijn vijand en in het donker ben ik in mijn element. Mensen massa's ontwijk ik liever en ik benader mensen wanneer zij niet allert zijn. Ik ben bijna ontzichtbaar geworden voor het getrainde oog en beveiligingsaperatuur. Ik sta nu aan de andere kant van de schaal, vanuit de schaduw let ik op elke beweging van mijn slachtoff.......euh ik bedoel medemensen. Ik heb een zakje met muizen bij mij om in het geval dat ik iets omstoot of iets laat kraken en de mensen naar mijn veilige en donkerehoek willen kijken een muis los te laten zodat zij denken ooh het was maar een muis.
Ook dit weekend was het weer raak. Ik ging uit naar een discotheek bij mij in de buurt waar ik een missie moest vervullen. Ik ging deze missie aan samen met een goedevriend van mij waarvan ik weet dat ik hem kan vertrouwen.
Ik wist van te voren dat mijn missie geen makkelijke zou worden. Mijn doel zou namelijk worden bewaakt..... door twee mensen die ik ken maar absoluut niet mag en ik moest mijn doel appart zien de krijgen van twee kleverige bewakers.
Binnenkomen zou al een moeilijke taak opzich zijn.... een lange rij mensen voor de deur en bij de deur drie uitsmijters, achter de uitsmijters nog twee detectiepoortjes met bij elk detectie poortje een uitsmijter en daarachter nog de kaartjes controle. De voordeur is geen optie maar verder is de tent hermetisch afgesloten....... of toch niet? Wanneer er problemen op de dansvloer zijn worden de mensen die problemen maken vaak via de nooduitgang verwijderd, dus nu moest ik nog iemand zien te vinden om problemen voor mij te maken.
Ik sta op het terein van de discotheek en ik zie de rij met mensen. Wachtende in de rij staat mij doel voor deze missie, en natuurlijk wordt mijn doel bewaakt door die twee logge gasten.
Voor de disco staan auto's geparkeerd en de rij staat in de buurt van die auto's. Mooi denk ik hier is mijn kans. Ik sluip via de auto's ongezien naar de rij en ik plak een "sticky fartsmoke verspreider" op de rug van een van die gasten die mijn doel bewaakt in de rij. Arme jongen denk ik nog zo bij mezelf, hij heeft geen idee wat er zo direct met hem gaat gebeuren, maar ik ben wel meteen van een van de bewakers af.
De timer staat op 5 minuten en mij slachtoffer is binnen. Ik sluip samen met mijn co-opper naar de nooduitgang.
Met nog 30 seconden te gaan staat mijn slachtoffer midden op de dansvloer..... de timer springt op nul en er komt een ongeloofelijke golf met rook en schijtlucht van de jongen af. De uitsmijters in de zaal wringen zich door de massa, pakken de jongen beet en slepen hem naar de nooduitgang om hem daar uit de disco te gooien en hem flink toe te spreken.
De deur van de nooduitgang springt open gevolgd door de de jongen die er uit vliegt en de uitsmijters die nog even op hem afstappen. Ik en mijn co-opper sluipen de disco binnen..........We are in!!!
De zaal ziet er als volgt uit. Helmaal vooraan staat het podium met de dansvloer in het midden. Links en rechts staat een brede trap die naar boven gaat. Boven is een grote ovale bar in het midden met een balkon die waar je naar beneden kunt kijken. De trappen lopen van de zijkant van de dansvloer naar de muur en dan langs de muur omhoog. In het midden van deze trappen is een klein plateautje waar aan de linker en rechterkant een uitsmijter op staat die de dansvloer in de gaten houdt. Onder de trappen zijn twee kleine bars in het midden van de zaal staat de DJ achter de DJ is een zitplaats ruimte nog verder achter in de zaal zijn nog twee bars (een links en een rechts) met zitplaatsruimte en nog verder naar achter een deur (achter die deur is de ruimte waar je binnenkomt en daar zijn ook toiletten een cocktail-bar en nog een pub).
Ik zie mijn doel de trap naar boven nemen. Dat is niet goed want bij elke trap naar boven staat een uitsmijter. Ik en mijn co-opper gaan dus langs de zijkant naar het midden van de zaal. We kruipen langs de donkerste plekjes om ongezien te blijven en af een toe struikelen we over een vrijend stelletje.
Ik heb nu zicht op de ruimte van de DJ... Ik gebruik mijn "draaitafel scrambler" om het signaal van de DJ te storen en ik zet de favoriete dansmuziek van mijn doel op. Voordat ik het weet stromt mijn doel naar beneden op de dansvloer af... de DJ is een beetje in panniek maar ziet dat de mensen uit hun dak gaan en vind het wel best zo.
In het midden van de dansvloer kan ik mijn doel nog niet benaderen maar met het heftige dansen duurt het niet lang voordaat mijn doel naar de bar komt om wat te drinken. Mijn doel krijgt dorst en gaat naar de bar onder de trap. Ik stuur mijn co-opper naar de toiletten toe en zelf sluip ik op de bar af.
Mijn doel natuurlijk bewaakt door die logge gast gaat zitten bij de bar en die logge gast besteld twee drankjes. Zodra die logge gast een gesprek met mijn doel probeerd aan te gaan sneak ik langs de bar en gooi een laxerend goedje in het drankje van de bewaker. Hehehe BIERTJUH.......?!
Ik vraag aan mijn co-opper of hij al in positie is en ja hij staat met een (Sam Fisher trademark) spreidstand boven de toiletten te wachten. Het duurt niet lang en de bewaker voelt drang om het dichtsbijzijnde toilet op te zoeken. De logge bewaker stormt op de toiletten af waar mijn co-opper vanuit de spreidstand hem een beuk achter op z'n hoofd geeft. De co-opper sleept de logge gast een toilet hokje binnen draait hem van binnen op slot en klimt over het hokje naar een ander toilethokje en verlaat zo de toiletten.
Mijn doel staat nu een beetje eenzaam bij de bar. Vanuit de schaduw sluip ik op mijn doel af, en wanneer ik achter haar sta tik ik zachtjes op haar schouder... ze draait zich om schrikt en vraagt: "Waar kom jij nou weer vandaan, ik heb je nog helemaal niet gezien?" Waarop ik heel nochelant antwoord: "Ach ben binnengelopen via de nooduitgang" Ze begint te lachen, ik ga naast haar zitten, we praten, drinken en dansen wat en de rest van de avond is confidential.
Oh jah en mijn co-opper wat is daarmee gebeurt... ?? Nou na dat hij de bewaker op het toilet had gerold heeft hij zichzelf en een paar dames in de cocktail-bar op aardig wat drakjes getrakteerd..... het bleek een gezellige nacht te zijn geweest.
Symptomen van het Splinter Cell Syndroom
Hoe weet je nu of jezelf last hebt van het Splinter Cell Syndroom?
Aan de hand van de volgende symptomen kun je zien of je zelf ook last hebt van het Splinter Cell Syndroom.
1. Je houd meer van het donker dan van het licht
2. Je voelt je het veiligst in de schaduw van gebouwen, objecten of andere mensen
3. Je vermijd mensen massa's
4. Je neemt nooit de voordeur
5. Je kan op 7 manieren vogelfluiten van de papagaai tot de kolibrie
6. Je vind dat het juist onveiliger ipv veiliger op straat wordt wanneer er beveiligings camera's worden geplaatst
7. Je benaderd mensen van achteren ipv van voren
8. Het eerste wat iemand tegen je zegt wanneer je iemand aanspreekt is: "#$@!$ Waar kom jij opeens vandaan"
9. Je maakt er een gewoonte van om in het niets te verdwijnen en uit het niets tevoorschijn te komen
10. Je hebt een zakje met muizen bij je voor het geval dat
Mocht je een of meer van deze symptonen bij jezelf herkennen dan kan je het volgende doen.
1. Psychiater bezoeken en vragen hoe je weer bang voor het donker kan worden
2. Je carriere plannen veranderen en je aanmelden voor de spion-academie
3. Je er niets van aantrekken en denken niemand is perfect (Deze optie is voor is voor mensen die minder dan 3 van de 10 bovenstaande symptomen hebben)
Hoe zorg je ervoor dat je het Splinter Cell Syndroom niet oploopt?
Door de volgende twee spellen te vermijden.
1. Splinter Cell
2. Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Laatst bewerkt: 10 mei 2004
1 persoon vindt dit leuk.