Het verhaal

Discussie in 'Algemeen' gestart door twi, 2 apr 2005.

1. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Disclaimer: 'k Heb m'n best gedaan om er geen spoilers in te zetten, dus die zitten er naar mijn mening ook niet in. Wellicht komt dat in de reacties echter wel voor, dus als je niks wilt weten, lees ook niets :)

Hoewel de heren van Ubisoft de graphics, en de sfeer in de (meeste) levels fantastisch op orde heeft (een dikke 10+) moet ik toch even kwijt dat ik persoonlijk net als in de vorige delen het verhaal weer veel te warrig vind om te volgen. Gelukkig zijn die irritante halve zinnen uit het nieuwsbericht wat verminderd (maar nog steeds irritant), en de FMV's zijn een stuk leuker en mooier, maar ik vind dat deze middelen het verhaal gewoon veel te warrig vertellen.

Het verhaal gewoon vertellen door middel van FMV's is plat en on-origineel, maar het verhaal is op zich al vrij lastig te begrijpen, en door de manier waarop je het voorgeschoteld krijgt is het ook niet echt leuk om je daarin te verdiepen. De gameplay overpowered de manier van 't verhaal vertellen gewoon. En voor het spelplezier per level op zich is dat natuurlijk goed nieuws, maar voor het geheel is het toch weer een gemiste kans.

Het verhaal zelf is ook (weer) niet zo sterk en ik krijg ook weer gigantische deja-vu gevoelens qua de opzet. Maar wellicht dat het beter uit de verf zou komen als 't op een andere manier verteld zou zijn.

't Zou trouwens wel leuk zijn als de volgende keer 't eens niet om Oostblok of Aziatische landen gaat, maar om Europa of Amerika, of desnoods in Afrika of Zuid-Amerika :)

Laatst bewerkt: 2 apr 2005
  2. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met FMV's ? Van die berichten links bovenin ?

3. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    De cutscenes met Sam en Lambert erin, dan tel ik die nieuwsflashes niet mee.

4. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het verhaal van deel 1 vond ik vrij duidelijk. Deel 2 ook nog wel.. hoezo hebbn jullie daar toch altijd problemen mee? Ik heb dit deel maar heel kort gespeeld dus hier mag ik nog niks over zeggen.. als het net zo is als de vorige 2 delen gaat het toch nog wel..?:)

5. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ja ik probeer het ook te volgen, maar het gaat erg moeilijk. Veel verschillende personages, geen subtitles in cutscenes enz maken het erg moeilijk.

6. twi

twi Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Nou, mijn Engels is toch op z'n minst redelijk, maar om nu te zeggen dat het verhaal duidelijk is, nee. Deel 1 was inderdaad nog te begrijpen, maar de manier van vertellen maakte het veel warriger dan dat het verhaal op zich is. Deel 2 daarintegen werd al weer vaker afgeweken met allerlei handlangers die bepaalde dingen deden, waardoor het al lastiger te volgen was. Dit deel zit je nog vaker te switchen en vraag je je af wat je nou eigenlijk aan het doen bent.

Ik vind dat dit met name komt door die nieuwsflashes, waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb. Die schoppen gewoon een hoop verwarring, met af en toe een zinnetje of een klein filmpje van de bad guy in kwestie.

7. Migwel

Migwel Ownage!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja om eerlijk te zijn begrijp ik het er op het moment niet zoveel meer van, maar dat had ik ook met deel 1. Deel 2 was naar mijn mening veel duidelijker verteld... ;)

8. Zephyrus

Zephyrus ...

Leuk Bevonden:
    0
    AirWaves zijn cool!!
    ik ben pas bij missie 4 en heb nog niet veel moeite met het verhaal, misschien komt dat nog...

9. SluipSchutter13

SluipSchutter13 XboX 360

Leuk Bevonden:
    0
    Ok als niemand er moeite mee heb, leg mij het verhaal dan maar uit tussen spoilers tot en met missie 3.
    Over dat lacerda en morgenholt snap ik nie, je word van plaats naar plaats getransporteerd.
    Plz leg het uit, kben nu bij bank, ik snap het verhaal niet.
    Alvast bedankt(let op spoilers he!)

10. Xbox_wacko

Xbox_wacko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben net begonnen aan level drie maar snap het verhaal niet emer kan iemand me beetje uitleg geven van het verhaal tot aan level 3?

11. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Dat heb je nu al 3x gezegd ofzo. Dit is het begin:

Voor de mensen die het niet willen weten, gespoilerd.

By Mirik/Kobold.

Je eerste missie is het redden van Bruce Morgenholt. Morgenholt is een computernerd, gegijzeld door een terreurgroep The People's Voice, o.l.v. Lacerda, die ontsnapt tijdens de missie. Hij bevind zich op een schip, missie 2. Daar kom je weer info te weten over een bank, waarna je naar die bank gaat. Je jat daar geld (maar belangrijker, informatie) en meer weet ik niet. Probeer alle gesprekken te volgen en notes/goals goed te lezen!

Laatst bewerkt: 6 apr 2005
  12. Xbox_wacko

Xbox_wacko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja kijk dat algemene snap ik ook nog wel, maar ik snap niet wat de bank met de gijzeling te maken heeft en van wie bijvoorbeeld wapens zijn. ik snap algemene verhaal wel maar de details niet (waarom moet er 5000000 gejat woren in de bank bijv?)

13. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Er moet 50.000 dollar worden gejat, om het te laten lijken op een bankoverval. 'It's a bankrobbery afterall', roept Lambert een paar keer.

14. Migwel

Migwel Ownage!

Leuk Bevonden:
    0
    Goed ik heb hem net vandaag uitgespeeld, en ik begrijp ook niet alles maar ik kan jullie wel verzekeren dat er nog een leuk plot aan zit te komen over wie nu eigenlijk echt de "bad guy" is :9

15. Xbox_wacko

Xbox_wacko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In hoeveel uur heb je het uitgespeeld?

16. CasPerZerZ

CasPerZerZ *Sorteert Pallets

Leuk Bevonden:
    0
    wauw ik ben nu net bij de missie na die missie met het lanceerplatform.Strak.IK weet alleen niet wat ze nu ontdekt hebben waarom ik naar seoul moet.Waarom?

plees antwoord een spoilertje

Deel Deze Pagina